• Äldre 30 Mar 06:50
    167572 visningar
    1548 svar
    1548
    167572

    Äntligen fredag del 9

    VÄLKOMNA ALLA FREDISAR!! Del 9

    "tänk att det äntligen är fredag. vad ska man förgylla helgen med nu då...?
    motormässa...? *tror inte det*
    prommis *för hurtigt*
    tvtittande *för slött*

    nej ja vet; sitta å häcka framför datorn som en annan dönick och skriva kuliga saker i andras seriösa inlägg eller skämta om totalt opassande saker...

    nån som hakar på?"
    (mammacattas ursprungliga TS)

    Önskar er alla varmt välkomna till våran lya....*fluffar upp kuddarna, tar fram dom nybakta bullarna, visar stolt upp det nyinköpta tyget och alla gummistövlarna i hallen*

  • Svar på tråden Äntligen fredag del 9
  • Äldre 18 Apr 21:52
    #0

    Jo, jag blev väldigt nöjd. Jag har fotat den - kanske lägger ut den på bloggen senare - orkar inte tömma kameran dock...

  • Hilde
    Äldre 19 Apr 06:28
    #0

    Haha tjejer idag har jag vaknat före min dotter !!!!!

    Okidoki och hon sover med tygblöja! De gånger det sista som hon sovit länge har varit med en tygis... undras om det är en ren slump, eller om det finns en anledning Hmmm *funderar*

    Mitt liv skulle bli hysteriskt mycket bättre om hon vill ta o börja sova mer på nätterna

    annars är det regningt här i lilla byn på landet. Hur är det hos er?

  • Äldre 19 Apr 06:41
    #0

    Morrn morrn!

  • Hilde
    Äldre 19 Apr 07:04
    #0

    Goder morgon ApG En strålande dag detta

    Näpp nu ska jag läsa lite mer i min deckare. LYX!

  • mammac­atta
    Äldre 19 Apr 09:34
    #0

    Morrn morrn! Idag är Dagen Med Barnen. Strax innan jag fick in Wille på dagis var det såhär ALLA dagar. Fast ändå inte, eftersom Luddes humör har blivit värre på sistone.
    Än så länge har jag inte behövt gråta, men det är väl bara en tidsfråga.

    Jag har ätit kaffekladdiga mackor til frulle, luddes strumpor blev åxå kaffeiga. Han hade dessutom bajjat på kläderna, så jag fick leta fram nya. Sådär 6 eller 7 gråt-bråk med tillhörandse snor på axeln.
    Allt före kl 9.
    Jippi.
    Nu är iallafall Pippi igång igen, så jag får vila öronen ett tag. Men det var inte meningen, men hellre henne än sk*ten som gick på TVn; som Wille fick ett anfall över att jag tog bort.
    Imorgon är det kyrkis, där är det högre volym men lugnare. Så torsdagar när P jobbar på travet är VÄRST. Han kommer ju inte hem som på måndagar.
    Jag kunde vara ute förra gången vi var hemma - en lisa för själen. Idag: kallt som fn och snålblåst. INTE bra för ryggen.

    *suck*
    Må denna dag gå fort.

  • mammac­atta
    Äldre 19 Apr 09:37
    #0

    Igår fick jag dessutom ett hat-brev från min a-kassa.

    De vill ha arvetsgivarintyg på min bisyssla - de hävdar att det inte finns nåt beslut på den.
    *suck*
    Jag har ju bara jobbat där i 20 år snart, men sånt går ju inte att väga in.
    Så från 01-07 ska jag fixa. Det fina i kråksången är att det är min mamma som gär sånt på alla mina arbetsplatser, så hon gör det med prio 2(efter lönerna), men absolut FÖRE alla andras löjliga krav.
    *hehe*
    Jag GILLAR neposotism.

  • mammac­atta
    Äldre 19 Apr 15:45
    #0

    jag skrev nåt så kul att jag är tvungen att klistra in det här:
    "Ja, just: När man har extremfallen så kan man förmoda att man hamnar i mitten - de flesta är ju normala, annars skulle inte normalen ligga där den ligger - i mitten!
    *skratt*
    Lite stat-skämt där... "

    Jag är NÖRDIG!

  • Hilde
    Äldre 19 Apr 16:02
    #0

    Hmm du är en trevlig nörd MC

    Nu ska jag skriva lite svärmorsdravvel igen. Idag fyller make år och även hans systerdotter. Fast hon fyller 1 år idag. Det var planerat ett kalas i lördags och jättefina hemgjorda inbjudningskort hade skickats ut. Vad händer, jo svärmor bestämmer sig för att hämta båten just den dagen. Betyder alltså att lillebror inte kom och inte heller hennes sambo.

    De bstämmer istället att flytta kalasandet till idag. Men vad händer, jo svärmor har opererat sitt knä i måndags och bestämmer sig för att hon inte kan komma. Lillebror kommer inte heller nu och vips så är vi aningens decimerade igen. Fast vi ska iallafall dit.

    Vi ska ha kalas på lördag för min man. Vad tror ni... någon som vill vara med och gissa på vad ursäkten på lördag kan komma att bli *ironisk*

    Kan väl tillägga att jo, visst kanske hon har ont i knät, men det borde hon gissat när hon föreslog dagens kalas, eller kanske varit förutseende att hämta båten på söndag kanske och istället gå på kalaset... Äh, hon tänker tyvärr bara på sig själv ibland.

  • mammac­atta
    Äldre 19 Apr 16:59
    #0

    En inte helt ovanlig åkomma!

    Janos var är du? Det var ett tag sen nu...*saknar*

    Å CM? Va du gör?

  • äntlig­en på väg
    Äldre 19 Apr 18:06
    #0

    Å jag då? Saknar ni inte mig???

Svar på tråden Äntligen fredag del 9