• Äldre 30 Mar 06:50
    167753 visningar
    1548 svar
    1548
    167753

    Äntligen fredag del 9

    VÄLKOMNA ALLA FREDISAR!! Del 9

    "tänk att det äntligen är fredag. vad ska man förgylla helgen med nu då...?
    motormässa...? *tror inte det*
    prommis *för hurtigt*
    tvtittande *för slött*

    nej ja vet; sitta å häcka framför datorn som en annan dönick och skriva kuliga saker i andras seriösa inlägg eller skämta om totalt opassande saker...

    nån som hakar på?"
    (mammacattas ursprungliga TS)

    Önskar er alla varmt välkomna till våran lya....*fluffar upp kuddarna, tar fram dom nybakta bullarna, visar stolt upp det nyinköpta tyget och alla gummistövlarna i hallen*

  • Svar på tråden Äntligen fredag del 9
  • Äldre 17 Apr 15:13
    #0

    *skrattar rått*

    det värsta är att makens bröder kommer att bidra med en hel del ljudliga leksaker från helvetet när den dagen kommer...

  • Äldre 17 Apr 15:13
    #0

    *håller också tummarna för mc*

  • Gable
    Äldre 17 Apr 15:17
    #0

    *sätter mig genast upp igen*

    Det där är alltså framtiden?! Aaaaaaargh!!!

    Fast jag kan ju göra ett tillägg på den där listan. Vi (läs jag) tyckte att det var käckt att köpa en speldosa till bebisen i magen. Då kan man ju spela för bebisen och sen när den väl kommer ut, känner den igen melodin och kanske somnar till ljudet... Maken tyckte det var en formidabel idé. Han har spelat den där j-vla speldosan 30 gånger för min mage vid det här laget. Jag HATAR den där melodin!!

    Arrrrrrrrgh!!

  • mammac­atta
    Äldre 17 Apr 15:20
    #0

    Jorå. Du som har en sån fantastisk svärmor kommer att få MÅNGA fina presenter av det underhållande slaget.
    Det får jag.
    Eftersom jag rä en så generös människa så har jag sett till att ALLA har en svärmor som inte har koll på vad saker och ting gör.

    Min sm fick en julklapp som var en tomte på en hoj. Den rörde på sig och sjöng jingle bells helt hyseriskt. JOBBIG! Men tror du hon lärde sig nåt?
    NÄ!
    På luddes födelsedag dök den värsta hittils upp: bilen from hell.

  • Gable
    Äldre 17 Apr 15:42
    #0

    Svärmor kommer inte att köpa presenter till vårt barn.

    Hon kommer att gräva i gamla lådor i förrådet, hitta nåt som hennes ungar fick på 70-talet, slå in det och ge det till vårt barn.

    Så gör hon till sin son och det funkar ju

    För nån jul sen fick han en ful, liten prynadstomte. Det visade sig sen att den fick han (första gången) av sin mormor i julklapp när han var 5 år.

    Ni kan ju tänka er hur den såg ut 23 år senare...

  • mammac­atta
    Äldre 17 Apr 16:04
    #0

    *skratt*
    Åhå, en SÅN svärmor.
    Men fortfarande ingen koll.
    Så tendensen är att svärmor inte har nån koll.

  • Äldre 17 Apr 16:08
    #0

    Herregud! *lång näsa*

  • mammac­atta
    Äldre 17 Apr 16:31
    #0

    Då kommer man osökt in på: sa han nåt? Jag menar, det var ju HANS tomte från början.
    Jag hade nog sagt nåt. Eller inte, för jag är så feg. Eller...
    Ja, hur gjorde maken gable?

  • mammac­atta
    Äldre 17 Apr 16:34
    #0

    Jag är en dålig mamma.
    Jag drog igång Pippi igen för 3e gången. Jag orkade inte med bråket som blev när jag stängde av.

    Det är iallafall riktiga Pippi nu, den tecknade hoppan kommer vi aldrig att se mer!

  • mammac­atta
    Äldre 17 Apr 16:35
    #0

    Det värsta är att jag inte städar eller tvättar när de tittar, jag surfar.

Svar på tråden Äntligen fredag del 9