• Äldre 30 Mar 06:50
    169568 visningar
    1548 svar
    1548
    169568

    Äntligen fredag del 9

    VÄLKOMNA ALLA FREDISAR!! Del 9

    "tänk att det äntligen är fredag. vad ska man förgylla helgen med nu då...?
    motormässa...? *tror inte det*
    prommis *för hurtigt*
    tvtittande *för slött*

    nej ja vet; sitta å häcka framför datorn som en annan dönick och skriva kuliga saker i andras seriösa inlägg eller skämta om totalt opassande saker...

    nån som hakar på?"
    (mammacattas ursprungliga TS)

    Önskar er alla varmt välkomna till våran lya....*fluffar upp kuddarna, tar fram dom nybakta bullarna, visar stolt upp det nyinköpta tyget och alla gummistövlarna i hallen*

  • Svar på tråden Äntligen fredag del 9
  • Äldre 15 Apr 14:55
    #0

    400 blev min!! Tjohooo!!

    *bjuder på kladdkaka och glass, för att fira*

  • Äldre 15 Apr 15:07
    #0

    Grattis janos!

    Du återtar tronen!

  • mammac­atta
    Äldre 16 Apr 15:17
    #0

    *kikar förbi*
    Grattis janos till jämnt och framför allt: barnvagn:D:D:D

    Det är SÅ kul att köpa, som att handla bli tycker jag.:D

    Igrå kontaterade vi att Ludde förmodligen har pollenallergi. Han hade så mycket i ögonen att det såg ut som att han grät. Han kan inte sett mycket därbakom... Snorn rinner som niagara och han är sur hela tiden.
    EXAKT som pappa.
    Så vi ringer upp till sjukhuset och vet ni vad? SÅ små barn brukar inte ha. (Men Ludde har! sa jag)
    *suck*
    Men hon konstaterade efter en stund att förmodligen så "ser" man inte pollenallergi om man inte är uppmärksam, den är ju så lik vanlig förkylning. När jag började prata om pricktest så sa hon att det inte ger nåt när de är så små, testa hemma ( ) istället.
    Sist så sa hon att de förmodligen kommer att skratta åt oss på apoteket - ludde är för liten för att ha pollenallergi.

    Men hon sa att det inte spelar roll om man har en diagnos eller inte - man behandlar bara symptomen och det är samma behandling i båda fallen.

    *suck igen*
    DIREKT när det ser ut som en ljusning så blir det värre.
    Min lilla familj är vad du får upp när du söker på Lagen om Alltings Djävlighet.

  • Äldre 16 Apr 17:31
    #0

    *vinkar till familjen Murphy*

  • mammac­atta
    Äldre 16 Apr 19:37
    #0

    *murphys vinkar tillbaka*

  • Hilde
    Äldre 16 Apr 20:23
    #0

    Har också hört att pricktest inte ger så mycket när de är så små.

    Idag har jag varit på möte. Det började visserligen igår (samkväm+diskussioner), fortsatte in på småtimmarna (med god mat och vin), och idag var det av den mer allvarliga sorten som började kl. 9 och slutade strax efter fyrai eftermiddags. Med tanke på att jag bara fick 4 timmar sömn var det lite av en bedrift att hålla fokus. Nu sitter jag här och försöker varva ner.

  • Gable
    Äldre 17 Apr 08:54
    #0

    J-vla pollenallergi. J-vla vår. Skitapotek som inte tillhandahåller allergimedicin som gravida får ta.

    Skit skit skit skit.

  • Gable
    Äldre 17 Apr 08:59
    #0

    Förresten MC, jag o maken har varit och ätit på greken i Sumpan.

    Hur gott som helst! Det blir nya stamkrogen när vi flyttar. Tack för tipset!!

  • Äldre 17 Apr 09:19
    #0

    Godmorgon!

    Trist att höra att det är fler än jag som lider av pollen allergi. Hoppas att det går över för Ludde i tidiga år.

    Här skiner solen från en klarblå himmel idag och nästan all snö försvann på två dagar. Hääärligt! Våren är verkligen på väg nu.

  • mammac­atta
    Äldre 17 Apr 09:36
    #0

    Mina krokusar slog ut pang-tjong i lördags, fast det var snö kvar (typ två kvadrdatdecimetrar...)

    *skrålar* Jaaaa d ä vÅÅÅÅÅÅÅÅren ja de ä våååååååååÅÅÅÅÅÅÅÅren som har kommit tillbaka igen:D:D:D::D:D:D:D:D
    TJOHO!
    Ska ni flytta till sund-by-berg? *som babben*
    De har så goda PORTIONER där. STORA liksom.

Svar på tråden Äntligen fredag del 9