• Äldre 30 Mar 06:50
    167725 visningar
    1548 svar
    1548
    167725

    Äntligen fredag del 9

    VÄLKOMNA ALLA FREDISAR!! Del 9

    "tänk att det äntligen är fredag. vad ska man förgylla helgen med nu då...?
    motormässa...? *tror inte det*
    prommis *för hurtigt*
    tvtittande *för slött*

    nej ja vet; sitta å häcka framför datorn som en annan dönick och skriva kuliga saker i andras seriösa inlägg eller skämta om totalt opassande saker...

    nån som hakar på?"
    (mammacattas ursprungliga TS)

    Önskar er alla varmt välkomna till våran lya....*fluffar upp kuddarna, tar fram dom nybakta bullarna, visar stolt upp det nyinköpta tyget och alla gummistövlarna i hallen*

  • Svar på tråden Äntligen fredag del 9
  • mammac­atta
    Äldre 12 Apr 12:21
    #0

    *langar fram en bukett kapitalist-blommor*

  • Rystal­l
    Äldre 12 Apr 13:21
    #0

    Stor grattis Hilde! Jag tycker att du skall ta jobbet trots lönen. Du kan ju förhandla om i augusti och det är ju som du säger, nu har du ju fått in foten.

    Stort grattis igen!

    *stäcker fram mitt enorma champagneglas och fyller upp*

  • Hilde
    Äldre 12 Apr 13:25
    #0

    Så nu ringde de igen. Med nytt löneförslag inte jättebra, men deefinitivt bättre än tidigare. Men finalt besked får jag imorgon. De ville träffa mig igen. tror det var för att presentera mig för de andra som jobbar där. Verkar som om alla får vara med och säga sin mening. Ja, ja, jag skriver väl i morgon och talar om ifall det ska korkas upp ngn svampagne får väl stå där och bli synad i sömmarna av både snickare, målare och murare m.m. i morgon Hoppas jag faller dem på läppen.

    Näpp allvarligt talat så betonade han hatt jag ska vara på det klara med att de verkligen vill att jag ska arbeta där. Så det betyder väl egentligen att saken är biff. Men lilla skeptikern i mig vågar aldrig tro på nåt förrän det skrivits papper.

    Fast Åhhhhh flickor fredagisar och väninnor I Löööööv Joo!!!

  • mammac­atta
    Äldre 12 Apr 13:45
    #0

    *flinar*
    Jorå, vi känner oss lövade!

  • Äldre 12 Apr 16:41
    #0

    Grattis Hilde!

    Bra om de redan nu lovar översyn/höjning vid givna tidpuntker - med tanke på förutsättningarna tror jag det är jättebra och kan funka alldeles utmärkt.

    Janos, jag har inte adresserna här men skicka ett mail så ska jag berätta. Trodde ryktet hade spritt sig redan...

  • Äldre 12 Apr 19:48
    #0

    Hej tjejer!

    Grattis igen Hilde, till att det verkar ordna sig (lite bättre) med lönen oxå.

    Vet ni vad!?!?!?! Vi har en bäbis i min mage. Vi fick se det lilla pyret idag och allt verkade bra, enligt tant doktorn. Även hon trodde 9/9, så nu återstår att se om det blir så.

    Jag känner mig lättad att allt är bra. Nu kan man kanske börja glädjas åt det lilla livet.

    Maken gick ut från ul med ett lite leende på läpparna.

  • äntlig­en på väg
    Äldre 12 Apr 19:55
    #0

    Grattis Hilde Det låter ju kanonbra!

    Sitter här och är lite rädd! Har idag varit hos frissan och klippt håret. Klippte bort allt det trasiga så nu har jag kort hår för första gången på väldigt länge. Kände mig snygg när jag gick från frissan, men när jag kom hem upptäckte jag att jag såg ut som en tant. All spray hade ramlat ur och håret hängde alldeles platt och livlöst. Så jag fick ett infall att blondera det kraftigt. Så jag har huvudet fullt av ultrablont klet och känner mig som sagt en aning rädd...
    Till saken hör att jag alltid får skäll av frisörerna för hur jag behandlar mitt hår med färgningar och blekningar hit och dit (självklart även idag). Och vad är det första jag gör när jag kommer hem .

    Så... det var en hårmarodörs bekännelse.

  • äntlig­en på väg
    Äldre 12 Apr 19:57
    #0

    Åh va roligt Janos Måste vara en helt fantastisk upplevelse!

  • mammac­atta
    Äldre 13 Apr 07:46
    #0

    Jaha, grattis alla brudar då, det är fredag. Men inte vilken fredag som helst utan fredag den 13e.

    *suck*
    Min dag har iallafall börjat lysande...

  • mammac­atta
    Äldre 13 Apr 07:56
    #0

    www.familjeliv.se/Forum-5-98/m19483326.html
    Här är exakt hur lysande det började.

Svar på tråden Äntligen fredag del 9