• Äldre 30 Mar 06:50
    167579 visningar
    1548 svar
    1548
    167579

    Äntligen fredag del 9

    VÄLKOMNA ALLA FREDISAR!! Del 9

    "tänk att det äntligen är fredag. vad ska man förgylla helgen med nu då...?
    motormässa...? *tror inte det*
    prommis *för hurtigt*
    tvtittande *för slött*

    nej ja vet; sitta å häcka framför datorn som en annan dönick och skriva kuliga saker i andras seriösa inlägg eller skämta om totalt opassande saker...

    nån som hakar på?"
    (mammacattas ursprungliga TS)

    Önskar er alla varmt välkomna till våran lya....*fluffar upp kuddarna, tar fram dom nybakta bullarna, visar stolt upp det nyinköpta tyget och alla gummistövlarna i hallen*

  • Svar på tråden Äntligen fredag del 9
  • Äldre 12 Apr 10:19
    #0

    Kram till Rystall!

    Och kram till MC!

  • mammac­atta
    Äldre 12 Apr 10:50
    #0

    Tack, va gulligt av dig!

    Jag mår inte sådär super, men det känns faktiskt bättre att NÅN är snäll...
    Min käre make tycker det är BRA att jag klipper navelsträngen.

  • Äldre 12 Apr 11:20
    #0

    Hejsan svejsan!

    Hilde, det går säkert bra med jobbet ska du se. Jag tycker inte heller att det är fel att du visar ditt intresse och hör av dig.

    Mc, du ska se att Ludde kommer att längta lika mycket efter mamma, som mamma längtar efter Ludde.

    *skickar en bamse kram till Rystall, så att hon orkar med jobbet*

    Apg, har du inte hört något ännu om ditt nya jobb??

  • Äldre 12 Apr 11:21
    #0

    Idag är det dags....för UL. Sitter här nervös och funderar. Hoppas att allt är bra. Vi ska dit kl 13.45 idag

    Håll alla tummar ni kan är ni snälla!

  • Hilde
    Äldre 12 Apr 11:21
    #0

    Hilde har fått jobb

    Fast lönen var sisådär. Just nu är det en förhandlingsfråga. Fast jag har blivit lovad omförhandling i Augusti/september och då handlar det om den lön jag begärde från början.

    först: butiksbiträdes lön (handels avtal) och från Augusti vettig lön, fast på en deltidstjänst så jag kan göra färdigt mina sudier och när det är klart ... och allt gått bra med företaget kommer det bli en fast heltidsanställlning.

    Vad tror ni? Arbetsmarknaden för mig är ju väldigt begränsad. Visst borde jag acceptera lite lägre lön till en början bara för att komma igång och få arbetslivserfarenhet? eller vad tycker ni? Jag ringde Handels och frågade om lönen och enligt dem har jag även över sommaren ett ganska bra erbjudande om man ser det som ett vanligt butiksbiträdesjobb.

  • Äldre 12 Apr 11:49
    #0

    STORT grattis Hilde!! Vad roligt!

    Tycker att du tänker rätt, med att komma in i det du vill göra, för att sen bearbeta lönen. Det låter ju redan som att den blir högre i höst

    Grattis igen!!

  • mammac­atta
    Äldre 12 Apr 11:56
    #0

    MEN VA KUL!!!
    Grattis Hilde, det är ju FANTASTISKT!!!:D:D:D:D:D:D

    En arbetare, mitt ibland oss
    Jag har faktiskt skickat iväg ansökningarna idag. Sista april var sista datumet, men vad vet jag? De kanske hör av sig tidigare iallafall!

  • Hilde
    Äldre 12 Apr 12:04
    #0

    Ja jag sitter här och känner mig lite knepig i bröstet Delvis oerhört lättad att jag fått tag på något. Lite impad av att jag kunnat övertyga dem såpass om min lämplighet att de vill rikta en del av verksamheten på det sätt som jag föreslog och ändå inte helt nöjd eftersom det är så svårt att veta vad som är vettig lönenivå.

    Jävelusiskt ambivalent med andra ord Fast egentligen GLAD!

  • Hilde
    Äldre 12 Apr 12:06
    #0

    Får reda på i eftermiddag om de tog mitt nya löneförslag.

    hö hö.... den lilla ekonomitanten i min utsålda kapitalistiska själ vill ju ändå testa ut exakt vart de sätter ribban.

  • Äldre 12 Apr 12:20
    #0

    *passar på att öppna champagne flaskan och fira Hilde*

Svar på tråden Äntligen fredag del 9