• Äldre 30 Mar 06:50
    170735 visningar
    1548 svar
    1548
    170735

    Äntligen fredag del 9

    VÄLKOMNA ALLA FREDISAR!! Del 9

    "tänk att det äntligen är fredag. vad ska man förgylla helgen med nu då...?
    motormässa...? *tror inte det*
    prommis *för hurtigt*
    tvtittande *för slött*

    nej ja vet; sitta å häcka framför datorn som en annan dönick och skriva kuliga saker i andras seriösa inlägg eller skämta om totalt opassande saker...

    nån som hakar på?"
    (mammacattas ursprungliga TS)

    Önskar er alla varmt välkomna till våran lya....*fluffar upp kuddarna, tar fram dom nybakta bullarna, visar stolt upp det nyinköpta tyget och alla gummistövlarna i hallen*

  • Svar på tråden Äntligen fredag del 9
  • Gable
    Äldre 6 Apr 17:55
    #0

    Heeeeeeeeeeej! Nej för f-n! Hon kommer ICKE att bli glad. Hon kommer att låtsas som om hon är glad, men det är hon inte. Det betyder att hennes son aldrig någonsin mer kommer tillbaka till henne och hon är stuck for life med mig. Ett barn kommer bara att knyta mig och maken närmare och det vill hon verkligen inte.

    Redan i tidernas begynnelse sa hon till mig att när jag och maken fick barn, det var verkligen i början, fick vi absolut inte komma och hälsa på om barnet hade minsta antydan till sjukdom. OCH i synnerhet inte när barnet går på dagis, för hon visste minsann vilka bakteriehärdar dagis var.

    Jag har lovat mig själv och maken att jag ska låta vårt barn ha sin relation med sin farmor. Jag ska inte på något sätt hindra/stoppa umgänget. Jag tror inte att det kommer att vara nåt större problem, det är när hon själv kommer på att hon ska "visa inför andra" som det ska umgås. Typ som MC har det...

  • Gable
    Äldre 6 Apr 17:58
    #0

    Och förresten! Jag har fått min första craving!!! POTATIS!!! *nu börjar jag dregla igen* Maken säger att han får ta ledigt från jobbet och bara stå och koka potatis hela dagarna

  • äntlig­en på väg
    Äldre 6 Apr 18:04
    #0
    Potatis!

    Tragiskt med din svårmor. Mest tragiskt för henne själv. Jag kan låna ut min lite om du vill? Hon är kanon!
  • Fru Cinder­ella
    Äldre 6 Apr 18:06
    #0

    Jag tyckte det var mer tragiskt med potatisen

  • Gable
    Äldre 6 Apr 18:08
    #0

    Ni anar inte vad ni missar! Potatis är underbart gott!!!

  • äntlig­en på väg
    Äldre 6 Apr 18:09
    #0

    Nu slår det mig att jag faktiskt tryckte i mig en del potatis när jag gjorde min första behandling, fast det var RÅ potatis Gott!

  • Gable
    Äldre 6 Apr 18:09
    #0

    Äpv - ny svårmor mottages mycket tacksamt! Kan t o m betala väldigt mycket för det

  • Fru Cinder­ella
    Äldre 6 Apr 18:09
    #0

    Gable
    Själv är jag lite mer tveksam än vad du är!

    Så är det bara kokt potatis som gäller, eller potatis i alla dess former?

  • Gable
    Äldre 6 Apr 18:09
    #0

    Du ser! Potatis är guds gåva till folket!

  • Gable
    Äldre 6 Apr 18:10
    #0

    Kokt, stekt, mosad, pressad - you name it!

    Fast rå, dit har jag inte riktigt nått än.

    Undrar just när maken tänker sluta spela och börja laga mat?

Svar på tråden Äntligen fredag del 9