• Äldre 30 Mar 06:50
    167601 visningar
    1548 svar
    1548
    167601

    Äntligen fredag del 9

    VÄLKOMNA ALLA FREDISAR!! Del 9

    "tänk att det äntligen är fredag. vad ska man förgylla helgen med nu då...?
    motormässa...? *tror inte det*
    prommis *för hurtigt*
    tvtittande *för slött*

    nej ja vet; sitta å häcka framför datorn som en annan dönick och skriva kuliga saker i andras seriösa inlägg eller skämta om totalt opassande saker...

    nån som hakar på?"
    (mammacattas ursprungliga TS)

    Önskar er alla varmt välkomna till våran lya....*fluffar upp kuddarna, tar fram dom nybakta bullarna, visar stolt upp det nyinköpta tyget och alla gummistövlarna i hallen*

  • Svar på tråden Äntligen fredag del 9
  • Äldre 4 Apr 20:36
    #0

    Är det färgen du undrar över? Den ärtiga var ju väl gräll tycker jag, men svart är kanske inte så käckt heller till ett barn? Jag skulle nog föredra nåt mjukare i färg, men jag är ju å andra sidans trådens minsta expert på barnprylar, så...

  • Hilde
    Äldre 4 Apr 21:16
    #0

    hmmm finns nog inga mjuka färger på den vagnen tyvärr.

    Maken fick vara med på färgväljandet och då valde han ut limegrönt eller svart. Själv känns svart jättetråkigt och lime ganska modebetonat och kanske lite kortlivat.

    Det är min pappa som bestämt sig för att handla en ny extravagn åt oss. En åt mig och en åt min syster som vanligt (vill vara rättvis) Han har kunnat pruta lite på priset eftersom han ska köpa två vagnar, men då får vi välja av det som finns inne i butik.

  • mammac­atta
    Äldre 4 Apr 21:18
    #0

    Hmmm. Ärtgrön är väl inte min färg, men den är betydligt smutsvänligare än svart. ALLT syns på svart.

    Men hjulen...

    Finns det inga större hjul? *lite oroad* Det blir väldans knaggligt och jobbigt att dra med sådana...
    Finns ju superfräna vagnar med lite större och mjukare hjul, har sett på stan ju!
    Måste leta lite.

  • mammac­atta
    Äldre 4 Apr 21:19
    #0

    Ahaaa...
    Jaha, då skulle jag slå till på grön.
    ÄVEN om det är lite modefärg, men den gör en lite glad iallafall...

  • mammac­atta
    Äldre 4 Apr 21:21
    #0

    När vi skulle köpa vagn så valde vi mellan röd, grön och beige/svart. Vi(läs jag) ville INTE ha en blåååååå av nån sort, och då fanns tre kvar. Gröna var lite VÄL grön, röda lite VÄL röd, så då blidde det en beige/svart, eftersmo smutsen inte syns på den beige sitsen.

  • Hilde
    Äldre 4 Apr 21:27
    #0

    MC den är inte tänkt att ersätta den andra vagnen, utan är en paraplysulky som man ska ha liggandes i bilen och kunna släpa med sig på resor lätt som en plätt. Väger väl ca 5,5 kg och blir pytteliten när den packas ner i den tillhörande väskan. Den är nog inte jättesmidig på kuperad terräng, men där tänker jag inte använda den iofs...

    Pappa hade varit inne och tittat på den och blev impad av fiffigheten, smidigheten och att den (enligt honom) var stadigare än de andra paraplysulkysarna. Jag gillar definitivt snygghetsfaktorn på denna Men jag tror inte det var det som var avgörande för lilla farsgubben....

  • Cyberm­amman
    Äldre 4 Apr 21:28
    #0

    Lätt val

    http://www.kidsroom.de/cgi-bin/kidsroom.shop/4613ee5b003689f2273f50f33608061b/Product/View/65601110#

  • Hilde
    Äldre 4 Apr 21:31
    #0

    Cybermamsen... jag vet inte riktigt vilken du menar nu länken funkade nog inte...

    Föresten, så ska jag på jobbintervju imorgon... HÅLL TUMMAR O TÅR !!!! SNÄÄÄÄÄLLA

  • mammac­atta
    Äldre 4 Apr 21:31
    #0

    Jo, jag hajjade det hilde när jag läste nästa inlägg...

    Grön röstar jag på.
    Jag är emot svart till barn - en såååå tråkig färg!

    *grön grön grön*
  • Äldre 4 Apr 21:31
    #0

    Ooooh! *håller tassarna*

Svar på tråden Äntligen fredag del 9