• Äldre 30 Mar 06:50
    167669 visningar
    1548 svar
    1548
    167669

    Äntligen fredag del 9

    VÄLKOMNA ALLA FREDISAR!! Del 9

    "tänk att det äntligen är fredag. vad ska man förgylla helgen med nu då...?
    motormässa...? *tror inte det*
    prommis *för hurtigt*
    tvtittande *för slött*

    nej ja vet; sitta å häcka framför datorn som en annan dönick och skriva kuliga saker i andras seriösa inlägg eller skämta om totalt opassande saker...

    nån som hakar på?"
    (mammacattas ursprungliga TS)

    Önskar er alla varmt välkomna till våran lya....*fluffar upp kuddarna, tar fram dom nybakta bullarna, visar stolt upp det nyinköpta tyget och alla gummistövlarna i hallen*

  • Svar på tråden Äntligen fredag del 9
  • äntlig­en på väg
    Äldre 1 Apr 19:26
    #0

    Älskar oxå Ikea. Vi önskade oss presentkort därifrån när vi gifte oss och jag tror att åtminstone hälften gav oss det. Gissa om jag var i himmelriket .

    Karlslund är oxå ok men jag får inte riktigt samma "vill ha-känsla" för den.

  • Äldre 1 Apr 19:31
    #0

    Aha, men då ÄR det värt priset!

  • äntlig­en på väg
    Äldre 1 Apr 19:31
    #0

    Behöver jag säga att presentkorten var ett fint minne bara en kort tid senare?
    -Nej det förstod ni förstås ändå .

    Syrran och hennes man fick oxå presentkort på ikea (vi gifte oss samma dag - dubbelbröllop ju) och dom fick oxå presentkort på ikea (fast inte lika mycket för dom hade önskat sig andra saker oxå ). Hon nämnde iaf häromdagen att hon funderade på att köpa ngt som hon kunde betala med presentkorten... Hon hade dem kvar!!!

  • äntlig­en på väg
    Äldre 1 Apr 19:33
    #0

    Ja, jag är faktiskt rätt säker på att vi kommer köpa dem

  • Äldre 1 Apr 19:35
    #0

    Du är nog ett ännu större fan än jag!

  • äntlig­en på väg
    Äldre 1 Apr 19:37
    #0

    Fast det "slumpade" sig så att vi byggde hus precis då så man behövde ju en hel del.
  • Äldre 1 Apr 19:40
    #0

    När jag skulle flytta hit o möblera vår "andra" parallella bostad tog vi ut 8 vagnar genom kassorna... o då skulle vi ändå hämta soffan o dubbelsängen i varuutlämningen!

    Men då var det bord o stolar o hyllor o ljus o lampor o täcken o kuddar o glas o jag vet inte vad...

  • äntlig­en på väg
    Äldre 1 Apr 19:44
    #0

    Fick en snilleblixt för några veckor sedan att vi skulle köpa en flygel och sätta i hörnet istället. En vit flådig sak, och så skulle jag lära mig att spela. (Såg framför mig hur jag satt där i solnedgången, med maken stående bakom mig med en hand vilande på min axel medan jag spelade och sjöng en melodi så vacker att alla ihopsamlade släktingar, som oxå plöstligt befann sig i rummet, grät för att det var det vackraste dom nånsin hört)

    Det blev ingen flygel!

  • äntlig­en på väg
    Äldre 1 Apr 19:45
    #0

    Sh*t, nu har jag läst för många kärleksromaner igen

  • Äldre 1 Apr 19:46
    #0
Svar på tråden Äntligen fredag del 9