• abkn
    Äldre 25 Mar 19:16
    33451 visningar
    218 svar
    218
    33451

    Finns det andra brudar från Sala

    Finns det andra brudar från Sala, här det vore roligt att komma i kontakt med andra från den lilla stad?

  • Svar på tråden Finns det andra brudar från Sala
  • Miss Cykel
    Äldre 9 Jun 19:28
    #0

    Igår blev jag kidnappad!!

    Jag blev helt överraskad då vi åkte till min syster för att fira henne (hon fyllde år). När vi kom dit tog hon med mig ut på verandan och där hoppade några av mina kompisar fram!! Helt otippat!

    Då fick jag 2 minuter på mig att byta om och att stoppa mina kläder i en väska. Sen hoppade vi in i bilar och åkte iväg mot okänt mål. Vi hämtade upp folk lite här och var.

    Det enda jag fattat var att jag skulle sova över, eftersom jag såg att min linsvätska var nedpackad.

    Vi hamnade på Gimo Herrgård i norra Uppland - en fantastisk herrgård!

    Jag fick måla hur jag trodde att mitt liv ser ut om 10 år. Jag som hade bild som mitt sämsta ämne gjorde ingen direkt vacker tavla. Sen blev det bad i tunna med tillhörande alkoholhaltiga drycker - mysigt!

    Därefter blev det lite fördrinkar i ett av sovrummen och sen fin middag. När middagen var genomförd fick jag genomgå diverse test och lekar. Min m2b hade dessutom svarat på frågor om mig och vårt förhållande, och jag fick besvara vad jag trodde att han svarat.

    Jag hade verkligen JÄTTEROLIGT!!

    Efter 4 timmars sömn var det dags för frukost... Åh, vad gulliga de var som fixat detta!

  • Miss Cykel
    Äldre 10 Jun 09:00
    #0

    Var har ni tryckt upp/ska ni trycka upp era vigsel- och festprogram?

  • Thunbe­rg
    Äldre 10 Jun 10:38
    #0

    abkn

    Vilka vackra bilder!

    Miss cykel

    Vad kul att du blev hippad dar jag ska gifta mig! Vad tyckte du om stallet?

    Jag blev hippad i sverige forra helgen o i london i gar ;)

    I sverige knackade nan pa dorren o jag fick ett brev m instruktioner. En man hamtade mig pa mc o korde mig till vasteras.

    Dar motte mina vanner mig i parken o vi promenerade till en dans klubb. Vi dansade line dance o jag fick en privat valslektion.

    Middag i parken o sen bar det av igen. Den har gangen skulle vi faktas. Efter att ha tranat lite fick jag mota alla mina vanner. Svettigt varre kan jag lova!

    Sen hade de lanat min fars hus, sa vi bastade, at mat o partajade. Kvallen avslutades pa krogen. Verkligen en fantastisk kvall!

    Igar blev jag utspokad i 80-tals klader o en sloja o fick ga pa en 80-tals klubb i Watford. En till kvall jag sent ska glomma :)

  • 6 okt 2007
    Äldre 10 Jun 19:00
    #0

    2 Juni: abkn Vigsel: Kristina kyrka Fest: Broddbo bygdegård
    9 Juni: keiram Vigsel: Kristina Kyrka Fest: Väsby Kungsgård
    30 Juni: Miss Cykel. Vigsel: Kristina kyrka. Fest: Sätra Brunn
    7 Juli: Thunberg: Vigsel: Skäfthammar Kyrka Fest: Gimo Herrgård
    8 Spetember: Whirlie: Vigsel: Fläckebo kyrka Fest: Sätra Brunn
    22 september: thalia82. Vigsel: Balingsta kyrka. Fest: Dalby bygdegård
    6 Okt: 6 okt2007. Vigsel: Dalby Kyrka Fest: Kårhuset Pharmen

  • Miss Cykel
    Äldre 10 Jun 22:16
    #0

    Thunberg: Vilket fantastiskt ställe Gimo Herrgård var!! Jag minns att vi tittade på det när vi letade ställe, men vi valde Sätra Brunn istället. Dock skulle jag mer än gärna kunna tänka mig att ha festen där - jättevackert med otroligt god mat! :) Och bra väder!!! ;)

  • Joleen
    Äldre 11 Jun 11:26
    #0

    Hej Sala-tjejer,

    Nu har vi bokat vigsel i Sala Silvergruva och övernattning i gruvsviten, 19 april säger vi ja!

    Tänkte bara kolla med er, hur många har anlitat Jan Storm? Hur långt innan bokade ni? Ni som fotats av honom är ni nöjda? Var han lätt att samarbeta med? Kände ni er bekväma? Jag har extraknäckt som modell men min sambo gillar inte att bli fotad och kan nog bli ganska stel vid ett sånt tillfälle så det krävs en bra fotograf som kan få honom att känna sig bekväm!

    Ha det gott i värmen!

  • Miss Cykel
    Äldre 11 Jun 15:22
    #0

    Jag har blivit fotad av Jan Storm vid två tillfällen förut (8 år sen) på studenten och studentbalen. Han tar mkt fina bilder.

    På onsdag ska jag göra en Secret Box och han ska även ta våra bröllopsbilder. Hoppas att vi blir nöjda!

    Vår bröllopsfotografering bokade jag redan i höstas, och han hade redan då bokningar fram till januari 2008... Tror han är rätt uppbokad, iaf om man väljer "populära" datum.

  • Joleen
    Äldre 12 Jun 11:04
    #0

    Miss Cykel:

    Det faktum att du/ni anlitat honom så pass mycket är ju ett mycket gott betyg! Då ska vi nog ta och boka honom snart!

  • Miss Cykel
    Äldre 12 Jun 17:26
    #0

    Du kan få mer info efter morgondagen, som jag för övrigt är MYCKET nervös inför! ;)

  • abkn
    Äldre 12 Jun 22:20
    #0

    Tackar.

    Lycka till med fotograferingen i morrn:)

    Har satt in fortografens bilder nu på min sida på familjeliv om intresse finns:)
    www.familjeliv.se/hem/abkn/presentation.php

  • Miss Cykel
    Äldre 13 Jun 08:06
    #0

    Usch, nu är jag verkligen nervös. Strax ska jag åka till frisören och sen göra en provsminkning. Efter det bär det av till Sätra Brunn för Secret Box-fotografering! HJÄLP!!! Kom på nu att det nog vore lättare med en kvinnlig fotograf... ;)

  • Miss Cykel
    Äldre 15 Jun 12:19
    #0

    Fotograferingen gick jättebra!! Det var otroligt roligt och Jan Storm var väldigt professionell. Jag kan definitivt rekommendera er att göra en Secret Box hos honom. :)

    Nu ska jag gå in o titta på era bilder, abkn!

  • abkn
    Äldre 15 Jun 18:21
    #0

    Skönt att fotograferingen gick bra:)

  • Miss Cykel
    Äldre 15 Jun 22:15
    #0

    Vilka fina bilder det var, abkn!! :)

  • Miss Cykel
    Äldre 16 Jun 13:51
    #0

    Jag måste bara få VARNA er alla som funderat på att boka transport via www.bfm.nu/.

    Våra föräldrar bokade en bil genom dem för flera månader sedan till vårt bröllop som är om 2 veckor (30/6). Härom dagen mailade min blivande svärmor till killen med bilen igen, bara för att kolla så att allt stod rätt till. De hade redan bestämt datum, tid och plats, men hon ville bara vara säkert på att allt var som det ska.

    Det var det INTE. Bilen var trasig sedan flera veckor tillbaks, men han hade inte lagt manken till att meddela oss.

    Min stackars svärmor fick därför börja ringa runt till andra firmor som hyr ut bilar för att försöka hitta en ny bil. ALLA hon ringde till sa att det är MASSOR av folk som ringer med panik i halsen i sista minuten för att de fått återbud från bilar genom bfm.

    Eftersom dessa privata bilförare tydligen får betalt svart så kan de närsomhelst dra sig ur körningen om de får mer betalt från någon annan eller helt enkelt tycker att det var för långt att åka etc.

    FY FAAAN!!! Snacka om dålig stil!!

    Som sagt, ville bara VARNA er alla!!

  • Miss Cykel
    Äldre 16 Jun 13:59
    #0

    Har någon av er tips på en elegant gammal bil man kan hyra i Sala-trakten? Börjar bli lite panik nu...

    keiram: Jag har för mig att du skrev något om en bil i en annan tråd?

  • Miss Cykel
    Äldre 21 Jun 20:40
    #0

    Jag har precis kommit hem från OKQ8 med ett paket från "bröllopsbubblor". Jag hade beställt ett vitt paraply och 2 bröllopsböcker. När jag kom hem visade det sig att min mamma redan hade köpt en stor bröllopsbok.

    Är det någon som vill köpa de två som jag har beställt? Det är såna böcker där gästerna kan fylla i lite roliga frågor om sig själva och sin koppling till brudparet. Som sagt, jag säljer dem gärna om någon vill köpa dem! Är jättefina! :)

  • abkn
    Äldre 24 Jun 20:02
    #0

    Tackar än en gång.
    Jaha, då är det snart dax för nästa brud ut jag får önska dig Miss Cykel lycka till och hoppas att ni för ett bättre väder än det som är just nu.

    Börjar allt falla på plats än?

Svar på tråden Finns det andra brudar från Sala