• abkn
    Äldre 25 Mar 19:16
    33501 visningar
    218 svar
    218
    33501

    Finns det andra brudar från Sala

    Finns det andra brudar från Sala, här det vore roligt att komma i kontakt med andra från den lilla stad?

  • Svar på tråden Finns det andra brudar från Sala
  • Miss Cykel
    Äldre 16 May 08:57
    #0

    Hej Joleen: Nej, vi ska inte gifta oss i Sala Silvergruva, men folk gör ju det och det verkar häftigt... Vi har anlitat Lavendula för brudbukett och corsage, samt Jan Storm för fotograferingen. Båda verkar mycket professionella och jag kan verkligen rekommendera dem.

  • Miss Cykel
    Äldre 16 May 08:59
    #0

    Joleen: Jag har anlitat en frisör som heter Ninni på Frissan och Frisörn, en tjej som är nyinflyttad just från Göteborg! Verkar vara en jättegullig och duktig tjej, har träffat henne en gång, men ska ringa henne just nu för att boka in klippning, provuppsättning och lite annat. :)

  • Joleen
    Äldre 16 May 09:04
    #0

    Tack tjejer,

    Nej, att gifta sig i gruvan är väl ganska ovanligt och det är en av anledningarna till att vi vill göra det!

    Ingrid Agerskans på Lavendula är ju också bröllopskoordinator och vi kommer nog att låta henne planera och boka vårt bröllop då hon har gett sån fantastisk service och support då jag bombarderat henne med 100000000 frågor!

    Miss Cykel: Du får gärna berätta vad hon tar för uppsättning och sminkning? Vilket paket har ni bokat hos Jan Storm? Hur många timmar, foton och pris?

  • Miss Cykel
    Äldre 16 May 09:08
    #0

    Hos Ninni ska jag bara fixa frisyren. Jag har för mig att hon tar ca 700 kr/timme och min uppsättning skulle ta ca 2 timmar. Jag har redan varit där och hon har känt och testat 4 frisyrer på mig. Hon var mkt entusiastisk!! (Tror du kan läsa om det tidigare i denna tråd).

    Sminket ska jag göra hos Camilla på Hud och Friskvårdsverkstan. Hon är jättegullig och jag kan verkligen rekommendera både Camilla och Pernilla där. Mkt bra service och väldigt trevliga!

    Vi kommer att ha Jan Storms fotografering i en timme före vigseln. Dessvärre har jag glömt priset... Jag ska göra en Secret Box hos honom också! :)

    Ingrid Agerskans på Lavendula verkar mycket entusiastisk och jag pepprade henne också med frågor i vintras. Hon är snabb på att svara på mail, och man får alltid feedback.

  • Joleen
    Äldre 16 May 09:15
    #0

    Ja, hon är verkligen proffessionell! Vi fick en prisuppgift på 2900 kr för en halvtimmes fotografering och 10 st 14x18 bilder i album. Skulle vara kul att veta vad ni betalar för att jämföra om det är värt det att boka en timme istället!

  • Miss Cykel
    Äldre 16 May 09:30
    #0

    Jag kan tyvärr inte hjälpa dig i nuläget med vad vi betalar för fotograferingen. Vi bor utomlands, och de papperna ligger kvar hos föräldrarna i Sala! Tror han är prisvärd iaf, den uppfattningen fick vi.

  • Joleen
    Äldre 16 May 09:31
    #0

    Vart bor ni? Det är lugnt, det mesta hon gett oss prisuppgifter på låter mycket prisvärt om man jämför med Göteborg till exempel!

  • Miss Cykel
    Äldre 16 May 09:43
    #0

    Vi bor i London, och jämför med här är Salapriserna gratis! ;)

    Ringde just och pratade med Ninni angående provuppsättning. Trots att jag bara träffat henne en gång (i början av mars) så är hon jättegullig och hjälpsam och trevlig.

    Joleen: Är du från Sala? När ska ni gifta er?

  • Joleen
    Äldre 16 May 10:15
    #0

    Jag är göteborgare och min m2b också. Vi ska gifta oss i Sala Silvergruva för att vi vill resa bort och gifta oss i hemlighet på ett litet originellt sätt. Vi bestämde datum igår, det blir sista helgen i mars eller första helgen i april -08

  • Miss Cykel
    Äldre 16 May 17:24
    #0

    Aha, vad häftigt! Ja, Silvergruvan är ju lite speciellt att gifta sig i. Vet dock inte hur kallt det kan vara under våren! ;)

    Har ni varit där och tittat? Miljön runt omkring är verkligen mysig!

Svar på tråden Finns det andra brudar från Sala