• abkn
    Äldre 25 Mar 19:16
    33459 visningar
    218 svar
    218
    33459

    Finns det andra brudar från Sala

    Finns det andra brudar från Sala, här det vore roligt att komma i kontakt med andra från den lilla stad?

  • Svar på tråden Finns det andra brudar från Sala
  • Thunbe­rg
    Äldre 8 May 19:33
    #0

    Ok, där har jag inte varit på år o dar. Ska nog kika in :)

    En som bor där jag ska gifta mig, Lindas (id-smink) samt en tjej idag som heter Anna någontig (make up artist. Hon var jättetrevlig och jag skulle gärna gå dit för en party make.
    Men jag sminkar mig själv bättre helt enkelt.

  • Miss Cykel
    Äldre 8 May 19:39
    #0

    Ett tips, gå förbi Hud och friskvårdsverkstan (hoppas att detta inte uppfattas som reklam). De är väldigt trevliga, ödmjuka och hjälpsamma. De vann dessutom pris för detta tidigare i år, så jag ljuger inte! :)

    Jag vet faktiskt inte hur bred min ring blir, men den blir ungefär som min förlovningsring. När jag beställde den frågade hon vilken gravering jag ville ha och det hade jag inte alls tänkt på! Visst är det många beslut som måste fattas hela tiden?! När man bockar av en sak från listan så tillkommer 10 nya beslut känns det som!

    Vad ska det stå i era vigselringar? Vad skriver ni dit i era m2bs ringar?

  • Thunbe­rg
    Äldre 8 May 19:45
    #0

    Nej jag ser det som ett bra tips o inte reklam ;)

    Jag ska ju dock gifta mig 12 mil bort, så jag tror jag drar in på den kostnaden o gör det själv. Men för framtida behov ska jag kika där.

    Jag ville ha min tunnare än förlvningsringen som är 4mm. Den kommer att bli ca 3,2mmm

    I min ska vi skriva våra initialer o datum o samma i hans.

    Ja, visst är det så! Man tror man kommer någon vart, men då är det dags för detaljplanering. Man kan ju nästan ta upp det i sitt CV sen ;)

  • Miss Cykel
    Äldre 8 May 21:29
    #0

    Haha, ja verkligen. Med tanke på hur mkt detta tar av min vakna tid så borde det absolut stå i CVt! :D

  • Thunbe­rg
    Äldre 9 May 10:20
    #0

    Hur ska ni göra med era naglar? Jag har bra naglar själv, men är lite orolig att det ska gå av dagen innan bara för att jävlas el nåt.

    Samma sak med lackning, om den görs dagen innan kan det väl hinna krackelera?

  • Miss Cykel
    Äldre 9 May 14:31
    #0

    Jag har precis börjat spara mina naglar. Jag har jättedåliga naglar som ofta delar sig. Trots detta kommer jag nog inte vilja ha lösnaglar, för jag tycker att det är så opraktiskt. Jag hade det på studentbalen och det var ett h-ete att gå på toa med strumpbyxor och allt! ;)

    Dagen innan bröllopet kommer jag att gå på manikyr hos Camilla på Hud och friskvårdsverkstan och jag hoppas att de inte hinner bli fula till dagen efter. Blir de det får hon väl måla på dem igen då.

    Jag håller med - inte är det jättekul om någon nagel går av dagen före, men vad gör det om 100 år? Så länge det inte är vänster ringfingernagel så är jag nöjd... :)

  • 6 okt 2007
    Äldre 9 May 17:47
    #0

    Nu har vi fått klartecken på att köket ska rivas nästa helg och att det nu finns tid att börja tänka på bröllopet igen.

    Insåg idag att det var 150 dagar kvar... pirrigt...

    Har nu gjort 15 inbjudningskort har 15 kvar att göra men jag behövde en liten rast... och mat... och en liten titt på BT... Men nu ska jag gå och fortsätta...

  • abkn
    Äldre 10 May 18:20
    #0

    Härligt med ett nytt kök,hoppas att det kommer bli bra:)

    Nu är det bara 23 dagar kvar för mig, men jag har inte så mycket kvar att göra nu:D
    Beställa tårtan,Färdigställa vigselprogrammen efter mötet med prästen,sista inhandling av maten.

    Sen är allt på plats men det blir mycket att göra veckan innan bröllopet:D

    Vad ska man göra med all ledig tid sen:)

  • Miss Cykel
    Äldre 10 May 19:32
    #0

    abkn: Precis, vad gör man med tiden sen? Jag förberedde min m2b på det igår, att jag säkert kommer att klättra på väggarna en period eftersom man kommer att få så mycket tid över, dvs all den tid man nu använder till att fundera, planera och vara på BT. :D

    abkn: Har ni hittat något ställe att beställa tårtan ifrån? Har det ordnat sig med fotograf?

    För oss är det 51 dagar kvar.

  • abkn
    Äldre 10 May 20:44
    #0

    Fotografen är bokad, jag skrev ut en bild på en tårta som jag vill ha så jag ska gå och höra om det är nån som har lust att fixa den:)
    Tiden rinner iväg:D

Svar på tråden Finns det andra brudar från Sala