• abkn
    Äldre 25 Mar 19:16
    33473 visningar
    218 svar
    218
    33473

    Finns det andra brudar från Sala

    Finns det andra brudar från Sala, här det vore roligt att komma i kontakt med andra från den lilla stad?

  • Svar på tråden Finns det andra brudar från Sala
  • abkn
    Äldre 2 Apr 08:05
    #0

    Nej, vi har inte bestämt psalmer än. Solosång vill jag ha men vi får se. Jag tror det ingår en kantor men jag är inte säker.

  • Miss Cykel
    Äldre 2 Apr 11:19
    #0

    Jag fick just mail från "vår" präst och vi ska träffa henne på onsdag i 1,5 timme!! Så efter det kan jag komma med lite mer info om hur det går till! :)

  • Miss Cykel
    Äldre 4 Apr 15:53
    #0

    Nu ska vi strax och träffa prästen. Det ska bli väldigt intressant och spännande. Det ska bli roligt att få se kyrkan igen också, eftersom den är så fin. :)

  • Miss Cykel
    Äldre 6 Apr 19:07
    #0

    Häromdagen träffade vi prästen. Det var jätteintressant och roligt! :) Vi gick igenom hur själva ceremonin går till och vi fick träna att gå uppför altargången, hur vi skulle stå, hålla händerna och själva kyssen! :D

    Anledningen till att vi gör det så tidigt är att vi bor långt härifrån, så bli inte stressad...

    Vi har också bestämt oss för att ha två psalmer och antagligen tre solosånger.

    Kantor ingår, förresten.

  • abkn
    Äldre 7 Apr 09:26
    #0

    Får man fråga vilka psalmer ni valt, vi har inte tittat på sånt än?

    Har ni nån anhörig som ska sköta solosången eller har ni anlitat någon?

    Jag har bara letat efter in och ut marcsh men jag får tyvärr ingen ljud, även fast jag tillåter pop-up fönstret så vi får väl ta den vanliga.

  • abkn
    Äldre 7 Apr 09:35
    #0

    Nu har jag hittat en sida med psalmer där det gick att lyssna det blev psalm 199 och psalm 200 Den blomstertid och I denna ljuva sommartid.

    Det är nåt som alla känner igen sen skolavslutningar och nästan alla kan sjunga dom.

  • Miss Cykel
    Äldre 8 Apr 15:28
    #0

    Vi kommer att ha psalmerna "En vänlig grönskas rika dräkt" och "I denna ljuva sommartid" (vigseltexten). Jag håller med, det känns trevligare om folk känner igen psalmerna och kan sjunga med.

    Mina kusiner ska sjunga i kyrkan, så det är perfekt. Har inte hört dem sjunga än, men de har båda erfarenhet av att sjunga för folk så det blir nog bra. :)

    Inmarsch har vi inte bestämt än, men utmarsch blir nog Mendelsohns Bröllopsmarsch.

  • Miss Cykel
    Äldre 10 Apr 17:45
    #0

    Ska ni bjuda prästen till festen? Förr gjorde man ju alltid så, men gör man det fortfarande??

  • abkn
    Äldre 10 Apr 18:35
    #0

    Nä, jag tror inte att vi bjuder prästen.Det skulle kännas konstigt.

    Och jag tror nog att dom har fullt upp det är säkert minst en vigsel till efter oss.
    Jag har faktiskt inte en anning om man bjuder prästen

  • Miss Cykel
    Äldre 10 Apr 18:58
    #0

    Förut var det "obligatoriskt" tror jag, nu vet jag inte hur folk brukar göra.

    Jag fick iaf veta att om man vill ha blommor i kyrkan eller björkar utanför så får man fixa det själv. Blommorna visste jag ju innan, men björkar trodde jag nästan att de fixade...

Svar på tråden Finns det andra brudar från Sala