• Kakan2­007
    Äldre 17 Mar 08:49
    7126 visningar
    39 svar
    39
    7126

    Någon mer med resande blivande män?

    Finns det någon mer här än jag som har sin respektive resandes utomlands i jobbet? Min sambo och blivande man kommer förhoppningsvis hem imorgon efter 5 veckor utomlands på jobb! Jag längtar såå!

  • Svar på tråden Någon mer med resande blivande män?
  • Septem­berces­s
    Äldre 19 Mar 11:22
    #0

    humm: jag hade nog blivit lite nervös om min kille skulle åka i väg så tätt innan bröllopet, men om jag visste att all planering var klar och under kontroll så skulle jag nog inte ha några invändningar..=) ..jag tror inte min kille sover i mina kläder heller..=)

  • Helene­li
    Äldre 19 Mar 16:48
    #0

    Jag har "tvingat" min m2b att ta ledigt en vecka innan bröllopet... (behövede dock inte direkt tjata....) :) Skulle bli superstressad om han skulle åka bort så nära inpå bröllopet... men det har nog att göra med att man aldrig kan vara säker på när han kommer hem.... Haha, när jag tänker efter hade jag nog blivi sur på hans chef... :D (som egentligen är jättetrevlig)

    humm, haha, jag ska kanske skicka med en av mina tröjor med m2b nästa gång han åker... :D

    Vi har kört på Skype någon gång, men oftast har han inget Internet när han är ute och reser... Webcam har vi inga... skulle antagligen skaffa det om det var så att han hade bättre tillgång till Internet.

  • Utomla­nds-br­ud
    Äldre 19 Mar 16:54
    #0

    Kakan 2007: Det är inte så farligt! Han kommer hem på torsdag. Min m2b brukar inte åka bort, men just den här veckan gör han det. Han sms:ade igår kväll och ringde nu idag så det känns bra!

  • Fru någong­ång.
    Äldre 19 Mar 19:15
    #0

    japp gå in på lfv.se och kika.. Men tror du får vänta tills imorgonem/kväll för att kolla in onsdagens ankomster.

    Lycka till

  • Bens wife
    Äldre 20 Mar 18:54
    #0

    Om 24 timmar är min älskling hos mig, jag kan knappt vänta!!!!!

  • missio­n imposs­ible?
    Äldre 20 Mar 19:16
    #0

    Min sambo reser mycket i sin sport, å de går riktigt bra! I början var det jobbigt, men skype underlättar sååå mycket..

    Nu finns bara rädslan att han ska skada sig allvarligt, men det får jag nog leva med..

  • Marska­tt
    Äldre 20 Mar 19:37
    #0

    Min man reser lite då och då. Imorgon åker han till Kina o blir borta 10 dagar, annandag påsk åker han till USA en vecka, o någon gång i maj blir det troligen Brasilien ca 10 dgr (ev 2 veckor). Det ingår i hans ordinarie jobb, o vi har gemensamt kommit fram till att det är ok att han gör det (innan han tog jobbet). Nu är han ju sällan borta längre stunder i taget, o resorna är väl kanske 5-6 st per år, beroende på om det bara är själva jobbet, eller om det är många resor på den internutbildning han går också. Schweiz åker han ju till ganska ofta, även Kina och Indien hör "till vanligheterna".

    Just nu tycker jag faktiskt det ska bli lite skönt att vara "ensam hemma", men jag vet ju att jag brukar sakna honom o gärna sover med en av hans tröjor eller skjortor...

  • Helene­li
    Äldre 22 Mar 16:21
    #0

    Jaha... suck... M skulle komma hem idag... Vid sju tiden skulle han vara hemma... men sen ringde han vid två tiden och sa att så blir det inte. Han skulle kanske komma hem vid midnatt istället, men tillslut blev det imorrn... Gaaah! Usch, avskyr när det blir såhär! Visst, det gäller bara en dag men det hade varit sååå mycket lättare att ta det om det hade sagts från början, eller åtminstone igår... :( Jaja... Jag får mer tid på mig att städa här hemma...

  • e234
    Äldre 22 Mar 21:50
    #0

    Både min man och jag reser en hel del i perioder. Det är definitivt tråkigare att vara den som är hemma. Några dagar här och där i Europa (vettig tidszon) är väl helt ok. Men längre tid (över helger) i Asien och Americas är ofta inte så glamoröst som folk tror.

    Hans jobb är lite generösare än mitt. Dom bjuder med mig ibland om det är lite längre eller någt annat speciellt kul. Ibland så passar det så då kan jag ta lite ledigt och jobba lite på distans från mitt jobb. Det känns ju som en kul bonus om jag tex kan sitta i Sydney och jobba lite och ta lite ledigt och så får vi ett par helger där.

    Passar ni aldrig på att följa med? Vi gör ofta så oberoende av vem det är som reser att den andra kanske ansluter på fredag kväll och så tillbringar vi helgen där om det är nåot trevligt ställe och man känner för det. Tex om någon är i Geneve ett par dagar kan den andra komma till helgen och så åker man skidor eller vandrar i Alperna.

  • Marska­tt
    Äldre 22 Mar 21:53
    #0

    Jo, jag ha varit med till Kina. Men numera är det inte så lätt längre, när man har två små barn... Däremot får vi se om det blir en längre tripp till t ex Kina, då kanske vi åker ut hela familjen. Mer än 6 månader tänker jag däremot inte vara borta i vilket fall som helst. Vill ju inte bli av med hela det sociala skyddsnätetn precis...

  • Bens wife
    Äldre 23 Mar 11:51
    #0

    Jag ska försöka åka med lite framöver, blir ju inte så dyrt heller när man delar på en biljett istället för två.

  • längta­nde brud
    Äldre 24 Mar 16:25
    #0

    vilken trevlig tråd! Fler som är i samma situation, sitter här hemma och saknar min fästman något så grymt! Han reser en hel del med jobbet, fast inte så länge åt gången, en eller två veckor. Men på sista tiden har han varit borta ofta. Bara hemma en vecka eller två, sedan iväg igen.

    Heleneli: jag håller med dig. tycker också det är så jobbigt med ändrade planer. det är lättare när man vet om från början och är inställd på något! då planerar man kanske in massa annat, för att slippa vara ensam! men så jobbigt, när man väntar och längtar efter honom och hemresan blir uppskjuten! Min sambo kommer troligtvis hem i morgonkväll, men eventuellt åker han igen måndagmorgon och är borta en vecka till:( hoppas inte det! Gillar inte när det är så oplanerat...

  • Kakan2­007
    Äldre 27 Mar 17:47
    #0

    Nu ska han tydligen åka iväg imorgon igen... Bara en kortare resa eftersom vi ska till fjällen över påsk, men det känns sååå drygt eftersom vi för ett par veckor sedan bokade in träff med fotograferna nu på lördag... Det var inte lätt att försöka tänka ut en helg då han kunde tänkas vara hemma och så strular det sig ändå... Grrr...

  • Helene­li
    Äldre 27 Mar 19:31
    #0

    Kakan, vad jobbigt! :( När kommer han hem igen? Ska han långt bort? Vi har börjat göra så att om det är nåt särskilt så får han antingen ta ledigt eller säga till att han behöver vara hemma så får hans chef säga om det går eller inte. Oftast går det men det gäller att vara ute i god tid... Han fick säga till om bröllopet redan i februari... :D (han är inte som jag som bubblar om det hela tiden...!)

    Det är så skönt att ha honom hemma nu! :) Idag har han bytt däck på bilen och står just nu i köket och lagar mat. Stuvad makaroner och falukorv, sånt han saknar när han är borta! ;)

  • Marska­tt
    Äldre 27 Mar 20:07
    #0

    Min man kommer hem på lördag natt, hoppas jag i alla fall, för jag ska upp o jobba kl 7 på söndag o har ingen barnvakt... sist var de 6 timmar sena o blir det så nu så kommer han hem en timme innan jag börjar! Kanske är bäst att kolla om någon kompis skulle kunna åka hit i värsta fall...

    Saknar honom jättemycket just nu, o han hinner bara hem o vända över påsk innan han åker till USA (nu är han i Kina). Suck... nå ja, man får väl se det som så, att extrapengarna blir bra när vi ska inreda nya huset framåt sommaren...

  • Kakan2­007
    Äldre 27 Mar 20:23
    #0

    Heleneli
    Ja, jag är lite irriterad på detta måste jag erkänna... Vi åker till fjällen på långfredagen så tills dess ska han vara hemma så det är inte så länge och han ska bara till Holland, men jag hade sett fram emot att träffa fotograferna i helgen... Det går väl att boka en ny tid men det är ju nästan omöjligt att veta när han är hemma! Det är inte helt klart att han ska åka men det verkar så. Han får reda på det imorgon bitti och ska isåfall åka vid lunch. Hoppas inte...

    Han brukar också säga till om det är något speciellt och ta ledigt då, men detta hade han väl inte riktigt i tanke när chefen frågade om han ville åka... Han har inte heller riktigt lika bra koll som mig när det gäller bröllopet... som också bubblar om det i tid och otid...

    Ja,det är rätt lustigt hur man saknar alla dessa små saker som alla andra tar förgivna... Man uppskattar allt, bara att han är hemma!

    Marskatt
    Hoppas verkligen att han kommer hem i tid! Ja, det är tur att de kommer hem med pengar...annars vete katten... :)

    Nu måste jag skynda mig iväg och hämta honom vid tåget!

  • Marska­tt
    Äldre 27 Mar 20:50
    #0

    Kakan
    Fast han har visst shoppat också... kuddöverdrag o smågrejer till nya huset (i färger vi valt i förväg), radiostyrda bilar till barnen o så SKJORTOR! Alla dessa skjortor... Men nu sa jag att ska han ha dem så får han gå igenom hela klädkammaren först! Min sida är proppfull, med alla finkläder bl a. Hans sida är full med skjortor o slipsar... bara han inte kommer hem med en slips till... suck o stön!

    O vad skönt att få åka o hämta! Förr åkte jag till Arlanda ibland o hämtade, o så tog vi en övernattning nånstans på vägen hem, riktigt mysigt. Sist han var i Kina träffades vi i Gävle faktiskt, för då kom jag med tåg norrifrån o skulle ändå av där (bilen stod där). Då hade vi barnvakt, så vi passade på att äta gott o sova på hotell innan vi åkte hem.

  • Äldre 18 Jan 14:13
    #38

    Läste precis era inlägg, och hoppas ni ser detta, för var nga år sen. Hur hade ni reagerat, om er researbetande man hade ett barn sen innan, och fick ensamvårdnad . så inte barnet fick träffa sin biologiska mamma alls. Hade ni tatt allt ansvar och haft barnet, för han skulle få fortsätta jobba så, eftersom han ville det. Eller hade ni bett han söka jobb och komma hem varje dag.

  • Äldre 17 Mar 15:19
    #39

    Hej! Jag söker par som gifter sig sommaren/tidig höst 2016 till en dokumentär TV-idé. Vi önskar att få följa paren från Bröllopsdagen och några ggr efteråt. Jag berättar gärna mer över telefon eller via mail. Det är ett seriöst och vackert program, givetvis utgår ersättning. MVH Ann-Sofie   ann-sofie.andersson@warnerbros.se  070-606 22 00 är mina kontaktuppgifter!

Svar på tråden Någon mer med resande blivande män?