• Tina81
    Äldre 5 Mar 22:26
    52434 visningar
    25 svar
    25
    52434

    Present till brudtärna/bestman

    Någon som har något bra tips på vad man kan hitta på till brudtärnan & bestman i present? Kan inte komma på något bra.
    Tacksam för all hjälp!!!

  • Svar på tråden Present till brudtärna/bestman
  • Addiz
    Äldre 15 Mar 11:04
    #0

    Mina tärnor kommer att få sina klänningar uppsydda (har en kompis som är sömmerska) och så ska jag (i hemlighet) fixa halsband till dem, som de får när vi gör oss iordning, som det är tänkt att de ska ha på bröllopet. Detsamma till de två töser som ska leda in vår hund under vigseln. Hade tänkt manschettknappar till best men/marskalker, men har inte bestämt ännu...

  • jenny_­nenne
    Äldre 15 Mar 11:12
    #0

    måste man köpa presenter till tärnan och bestmannen?? Varför gör man det? Är det inte present nog att få vara en av de "speciella" personerna för brudparet?

    FÖrväntar sig tärnan och bestmannen att de ska få någonting? Det hade nog inte jag gjort. Hade alla ni gjort det?

  • kentfa­ntast
    Äldre 15 Mar 11:20
    #0

    Nej jag ville bara säga tack för all hjälp och för att de ordnade möhippa/svensexa och för vår skull rest för att träffa våra värdar innan och så. Min tärna förväntade sig ingenting, och just därför kändes det roligt att liksom ge henne "allt". Det är ju min bästa vän ju.

  • Lilla Li
    Äldre 15 Mar 11:30
    #0

    jenny_nenne: Nej vår tärna och bestman förväntar sig nog ingenting. Jag ger för att jag tycker om att ge, så är det i alla lägen. Inte för att någon förväntar sig en present.

  • mrscea
    Äldre 15 Mar 11:32
    #0

    Samma har, jag vill tacka for att de hjalpt mig. Det ar ju inte deras brollop sa det ar sa klart inte lika speciellt for dem som det ar for mig och dessutom kommer de ha lagt ut pengar pa klanning, mohippa, present osv. sa det tycker jag ar det minsta jag kan gora tillbaka.

  • jenny_­nenne
    Äldre 15 Mar 12:25
    #0

    det känns som att era tärnor och bestman har gjort så mycket. Min och min m2b:s fixar möhippa/svensexa (tror jag) sen har vi fixat allt annat själv. Deras kläder osv.

    Det är inte så att vi sitter och diskiuterar bröllop hela tiden utan jag visar min tärna klänningar som jag kollat på till henne och hon säger vad hon tycker skulle passa. Jag visar lite vad jag har köpt, men annars så pratar vi inte så mycket om bröllopet nån av oss. Inte min man heller. Vi pratar om det när vi ska boka något eller hittat någit nytt.
    E det vi som e knepiga eller finns det fler därute som gör så. Jag vet inte när jag läsar om alla andra så känner jag mig typ som:
    jaja-jag-ska-gifta-mig-till-våren-big-deal... Nån som fattar vad jag menar?
    usch va hemsk jag känner mig, kommer det komma en dag då allt bara gå upp för mig och jag får panik??

  • Lilla Li
    Äldre 15 Mar 12:30
    #0

    jenny_nenne: Jag pratar inte bröllop med min tärna heller. Tror inte min sambo pratar med bestman om bröllop direkt heller, mer än om det är något de frågar om. Men hade jag, som du, betalat för deras kläder så hade jag inte gett dem någon present utöver det utan då hade kläderna fått utgöra presenten.

    Min tärnas enda uppgift är att fixa någon slags möhippa eller liknande (helst bara vi två) samt att hålla buketten i kyrkan. Bestman ska fixa svensexa samt ta emot OSA.

  • TezzAm­ore
    Äldre 15 Mar 12:59
    #0

    Kapar tråden för en fråga... brukar man ge någon present till toastmaster? Vi ska ha ett par som toastmasters och det känns som att man kanske ska ge dom något för att visa vår uppskattning...

  • Lilla Li
    Äldre 15 Mar 13:02
    #0

    TezzAmore: Vi ska ge vår toastmaster en brödrost eller en smörgåsgrill. :D

  • sjölej­on
    Äldre 15 Mar 13:14
    #0

    Vi kommer att ha en tärna (vet inte om det blir någon marskalk). Det innebär som minimum att hon håller brudbuketten en stund. Förmodligen kommer hon inte ens att gå fram längs kyrkgången.
    Har inte tänkt ge henne någon present. Ser inte anledningen.

    Däremot kommer vi nog att ge något litet till våra två toastmastrar för att de ställer upp och "jobbar" under middagen.

  • kentfa­ntast
    Äldre 15 Mar 13:34
    #0

    Lilla Li:

    Ha ha ha Toastmaster Det var roligt.

    Vi gav våra TM/värdar 600 kr var på Ticnet (presentkort alltså). Det gillade de. Själv har jag fått 600 kr på spa när jag har varit. Det är en himla massa jobb med att ordna en bra och rolig fest så det tycker jag att man är värd.

  • Annika Lind
    Äldre 15 Mar 14:50
    #0

    Vi har köpt gåvor till dels vår Toastmadamé, en silverskål där vi graverat in "Du är underbar, tack för alla hjälp Kram Annika & Mats" och vårt vigseldatum, bestman får en fickplunta i silver där vi har graverat in "Tack för ditt ovärderliga stöd och för fältspaden Din tur nästa år? Mats", min tärna får en silverram med en bild på henne och mig, även den är ingraverad med en dikt om vänskap, våra två små näbbar får varsitt silverhalsband med ett hjärta där vi har graverat in vigseldatumet, solisten får ett sedelklämma i silver med ingraverat vigseldatum.

  • Lilla Li
    Äldre 15 Mar 14:53
    #0

    Tänkte först ge saker med vårt datum graverat eller annat. Men vår tärna, bestman och toastmaster tror jag inte skulle tycka det var lika kul som jag. För dem är ju inte vårt bröllop lika stort som för oss. Oviktigt för dem att ha något där vårt datum står på. Så kände jag iaf...

  • Annika Lind
    Äldre 15 Mar 15:00
    #0

    Jag fick själv ett silverarmband graverat med datumet när jag var liten, då när jag var 8 år tänkte jag inte så mycket på det, men idag när jag är 32 år är det ett jätte fint minne=))

  • Äldre 13 Mar 13:35
    #25

    Här ett bra tips på present till bestman eller brudtärna

    Texten kan man naturligtvis ändra på. Man kan också lägga in datum på glasens fot. Fler frågor besvaras på niklas@niklasoriginella.se

Svar på tråden Present till brudtärna/bestman