• CaSan
    Äldre 17 Feb 12:29
    30754 visningar
    25 svar
    25
    30754

    Älskarinna

    Till en början vill jag säga att detta inlägg inte är till för att ge föreläsningar eller läxa upp mig ang. hur fult och fel otrohet är!! Snälla respektera detta och hjälp mig istället med råd på mitt problem.

    Precis som rubriken säger så har jag sedan snart 3 månader tillbaka inlett ett förhållande med en gift man, som tillika är en gammal arbetskollega till min fästman. Vi träffades på en tillställning på deras jobb, då man fick ta med respektive. Han flirtade med mig och utan att jag hade räknat med det så var jag fast. Dumt nog letade jag upp hans mailadress och hörde av mig direkt efteråt. Han svarade direkt och ett mailmaraton var igång där allt trappades upp. Vi bestämde oss för att träffas och har så gjort ytterligare tre gånger efter det. Två av gångerna på ett motell där det ena ledde till det andra. Jag är kär och tänker konstant på honom. Jag kan lägga till att han är 10 år äldre än mig och har 2 barn på 2 och 5 år. Jag är idag inte överdrivit lycklig i mitt samboförhållande, trots att vi förlovade oss för drygt 5 månader sen. Min dröm är att min älskare lämnar sin familj men jag är ganska övertygad över att detta inte kommer ske. För honom är det "lättast" att stanna kvar hos frun. Vi har inte pratat om vad som ska ske med vårt förhållande, då det känns för tidigt. Jag har dock nämnt för hnm att jag inte tänker vara en madrass och att jag vill att han är ärlig till mig. Detta har han lovat dyrt och heligt och han har t.o.m berättat om första gången vi sågs för 2 år sedan då han t.o.m minns vad jag hade på mig. På nåt sätt känns det som det måste finnas något där.....jag vet inte hur jag ska tackla allt detta. Jag vill och kan inte avsluta vår affär. Jag har flera gånger försökt att inte höra av mig men svag som jag är så slutar det alltid med att jag ringer eler mailar hnm. Jag vet att jag inte kommer orka ha det så här mkt längre. Hur ska jag göra? Jag ser mig själv tillsammans med hnm i framtiden och skulle kunna ge upp min sambo för hnm. Men i bakhuvudet finns en röst som säger att om så blir fallet så kommer han vara otrogen mot mig oxå. Jag vill inte tänka så för även då man gifter sig och skaffar barn så behöver denna inte vara kvinnan i livet utan hon kan dyka upp senare.... Finns det någon där ute som varit med om något liknande och som kan berätta om happy endings???

    Sorry detta blev långt men jag har inte pratat med någon om det och det var skönt få skriva av sig.... Och SNÄLLA inga föreläsningar, de kan jag vara utan då redan vet hur fel otrohet är. Jag kan dock inte rå för att ha träffat riktiga kärleken på detta sätt.....

  • Svar på tråden Älskarinna
  • tjolla­n
    Äldre 17 Feb 23:51
    #0

    Hm är inte detta ett gammalt inlägg?

  • Oms
    Äldre 18 Feb 00:28
    #0

    Du skrev

    "Jag ser mig själv tillsammans med hnm i framtiden och skulle kunna ge upp min sambo för hnm. Men i bakhuvudet finns en röst som säger att om så blir fallet så kommer han vara otrogen mot mig oxå. Jag vill inte tänka så för även då man gifter sig och skaffar barn så behöver denna inte vara kvinnan i livet utan hon kan dyka upp senare.... "

    "Jag kan dock inte rå för att ha träffat riktiga kärleken på detta sätt..... "

    DU kan rå för ALLT som du gör!! snälla, framställ inte dig sjlv som ett offer för kärleken... vi har alla egna viljor, så är det.

    en bra person tar ansvar för sina egna handlingar och sårar ingen annan. du gör ingetdera här. Du säger att du kan ge upp din sambo för honom - DET har du redan gjort - utan att meddela honom! du har medvetet valt att ha en otrohetsaffär med denna man som dessutom e gift (Det hör inte hit men att han e gift - det e ytterliggare en aspekt i den hör röran) men att du har kvar din sambo som en backupp medan du prövar andra män e ju så egoistiskt.

    ska jag vara ärlig och rakt på sak så säger jag att what goes around comes around och det finns en mening med det.

    gör slut. bli en stark människa som itne tar skit och inte e beroende av en man. sen får du se om din nya älskare e singel och om det kan bli ni, annars HANDS OFF!

  • Rat
    Äldre 18 Feb 13:38
    #0

    Stupid me:
    Får nästan lite dåligt samvete när jag ser de här inläggen till dig, men jag tycker fortf. du ska ta dig en rejäl funderare på din situation. Vill att du ska vara medveten om att jag förstår att det inte är en lätt situation du befinner dig i men livet är inte lätt och jag tror inte heller att det är meningen att det ska vara det. Jag tror vi alla ställs inför svåra val och situationer för att vi ska växa som människor och lära oss att bli mer ärliga och ansvarsfulla mot oss själva och andra.
    Använd även ditt tänkande, ditt förnuft. Du tycker ju inte att det är OK med otrohet innerst inne, det hörs i det du skriver. Ta hand om dig och låt inte alltid känslorna bli vägledning för dina val. Det är mitt råd till dig
    Peace

  • pickol­ina
    Äldre 18 Feb 13:51
    #0

    Mmmm, jag förstår också, mer än väl...

    Jag har själv gjort en hel del "mindre smarta" val pga känslor/svaghet och det är inget jag önskar någon annan.

    Min situation var lite annorlunda men kontentan var snarlik..

    Idag försöker jag glömma och gå vidare, vilket är lättare sagt än gjort.

  • lotta4­9
    Äldre 18 Feb 18:26
    #0

    Jag hatar otrohet och när jag läser det du skriver förstår jag att detta tynger ditt samvete. Hamnade själv i en liknande situation för några år sedan där min dåvarande träffade en ny bakom min rygg under några månader. När det sen uppdagades slängde han ut mig(det var hans lägenhet) vilket resulterade i att jag i panik fick flytta hem till mor & far eftersom jag inte hade någon annanstans att ta vägen.

    Hade han varit ärlig från början hade jag antagligen tagit det "lättare" och kunnat hittat mig ett boende utan tumult och gått vidare på ett annat sätt.

    Det stora misstaget han gjorde sen var att han trodde han kunde få mig tillbaka då det visade sig att hon inte ville ha honom längre. Då hade jag ju gått vidare och var inte längre intresserad.

    Så det bästa är nog att avsluta det gamla ordentligt innan man kastar sig in i något nytt och att man verkligen tänker till på om det är värt det.

    Hans misstag var att han tänkte med något annat och gick miste om mig som han i själva verket fortfarande älskade.

    Men om du verkligen inte har kvar några såna känslor för din sambo tycker jag att du ska lämna och inte "luta" dig tillbaka på förhållandet som en trygghet om det inte skulle fungera med den andre mannen.

    Tror att allt för många gör det misstaget.
    Hoppas på att allting verkligen blir som du vill ha det men glöm inte att ta hänsyn till din sambo, han behöver din ärlighet för att kunna leva ett lyckligt liv. Hade inte du velat det om det varit tvärtom?
  • A.M.
    Äldre 19 Feb 12:57
    #0

    Hur lycklig jag än är för att min blivande man och jag är ett par och för vår lilla dotter som föddes i november så kan jag inte låta bli att önska att vår historia såg annorlunda ut ... Vi träffades på ett likartat sätt som du TS beskriver men det tog många år innan vi båda skiljt oss från våra respektive och våra känslor för varandra har utmanats väldigt många och svåra gånger. Även om just vi höll för den prövningen så är det inte alla likartade historier som slutar så...

    För din skull: Bryt med din sambo tidigt i processen och var helt ärlig. Flytta till eget och säg till den andre mannen att han får bestämma sig en gång för alla. Är du tydlig med ditt handlande så kräv samma tydlighet från honom. Och till sist: slösa inte med din tid/ditt liv och låt ingen annan slösa med den/det heller! Lycka till!

  • veganb­ride2b
    Äldre 19 Feb 21:17
    #0

    Du kanske vet vad otrohet är - men jag undrar ju verkligen om du vet vad det innebär. Håller helt med dom som säger att du ska bryta med sambon, som du redan verkar ha "lämnat".

    Min far var otrogen mot hans första fru med min mor. Visst, han lämnade sin fru. Men i Maj förra året lämnade han även min mor för en annan kvinna. På EXAKT samma sätt som han lämnat sin försa fru...

    Så SNÄLLA var alrig dum nog att gifta dig med en man som var otrogen mot någon annan med dig - han kommer göra samma sak mot dig med. What goes around, comes around.

  • Soofia
    Äldre 20 Feb 10:49
    #0

    Stupid me...

    Visst du vill inte ha en föreläsning, så jag kommer inte att ge dig en.

    Men: Först ovh främst, det var ditt val och du är inte en offer för kärleken (det är bara skitsnack). Han har barn, och kommer med störst sannolikhet inte att lämna sin fru. Möjligtvis kommer hon att lämna honom när hon vet vad som hänt. Vilket inte alls skulle betyda att han skulle springa till dig.

    Bryt med din sambo nu, det du gör är örättvist mot honom, som många sa du älskar ju honom inte, ge honom sin frihet tillbaka då.

    Du får väl bo själv ett tag och fundera på vad du vill ha och inte anpassa ditt liv efter honom, då kommer du bara att känna dig deprimerad.

  • SensyS­agan
    Äldre 2 Mar 10:45
    #0

    Jag har personligen gjort misstaget, om än inte exakt i samma form....att lämna någon jag i grunden hade en bra relation med för något som kändes nytt och spännande men som inte var besvarat och kunde fungera i praktiken. Med facit i hand har jag insett att man trots bra relationer kan bli förälskad i någon annan- men att detta är en övergående känsla om det inte bli besvarat.

    Så innan du gör något förhastat o drar dig bort från din sambo, som du kanske inte förstår vad du känner för och som förtjänar att vara skyddad från otroheten som är din egna skuldbörda....ställ älskaren mot väggen och kräv svar om hur er relation kan, kommer och ser ut.

    Vi kvinnor har en tendens att måla ut världar som inte finns..

  • Frifan­tasi
    Äldre 6 Mar 21:59
    #0

    Hmmm, jobbig sits. Har självt brutit med en fin kille pga en otrohet, fast han var inte gift o hade barn, så den delen har jag inte erfarenhet av.

    Jag tycker att du först ska fundera på vad du vill med ditt nuvarande förhållande.
    -Trodde du han var rätt innan du träffade din älskare.
    -Vill du vara med honom om du inte kan få din älskare?
    -Tror du ert förhållande, skulle klara en sån sak, ifall du iallafall skulle satsa på din sambo.(Skulle du satsa på din sambo e det nog bra att berätta, går inte att leva med en lögn....)

    Förhållandet med din älskare kanske får komma i andra hand just nu. Red ut det du har nu först, men bli inte förblindad av kärlek t din älskare, när du funderar över ditt nuvarande förhållande. Var ärlig mot dig själv o din sambo o låt inte "hoppet om ett nytt liv" styra vad som händer med ditt nuv. förhållande.

    Väljer du att bryta o fortfarande är kär i din älskare efter det, ska du be att få besked från honom. Be om ett svar. Min erfarnhet är att passionen för min älskare försvann efter att jag brutit med min kille.

    Glöm inte att tänka då dig själv.

  • Okänd
    Äldre 18 Apr 14:33
    #0
    Meddelande borttaget
  • Bröllo­pstoki­ig
    Äldre 18 Apr 16:50
    #0

    Hm, det ända säkra är väl att du ska bryta med din nuvarande fästman. Ett bra tips: var singel ett tag! Låt din nya älskare få konkurera med en massa hunkar från krogen osv. Njut av friheten som du kanske behöver? Om älskaren finns kvar i dina tankar kanske ni två bör satsa på det ni börjat på...

    Men först o främst: lämna fästmannen. Han förtjänar inte det här, han kanske planerar ett liv med dig. Avsluta det genast. Och sen satsa på dig själv o unna dig lite tid för att känna efter. Annars kanske du hamnar i ännu en olycklig relation...

  • Äldre 9 May 11:05
    #23

    Jag och min fästman träffades på precis samma sätt och nu gifter vi oss om 3 veckor

    Om man verkligen älskar varandra, så ska man kämpa för sitt förhållande. Enligt min erfarenhet så är man inte otrogen om man lever i ett lyckligt förhållande och älskar sin respektive.

    Däremot håller jag med om att du måste prata med din älskare och ta reda på vad han har för planer. Och givetvis ska du lämna din lämna din sambo.

    Lycka till!

  • Äldre 13 Aug 20:24
    #24
    Sofie02 skrev 2014-05-09 11:05:50 följande:
    Pst... tråden är från 2007 och dom som har skrivit i den finns inte kvar här ;) 
  • Okänd
    Äldre 25 Jul 07:27
    #25
    Meddelande borttaget
Svar på tråden Älskarinna