• CmD
    Äldre 5 Feb 18:12
    52399 visningar
    533 svar
    533
    52399

    Bilvande brudar i Jönköpingsområdet? Del3

    Tänk vad fort tiden kan gå... Så var det dags igen... imorgon har det gått ytterligare 3 månader...
    Och trådens första tjej står brud så snart... Tänka sig

    I övrigt är detta en tråd där blivade brudar i Jönköping samlas för att utbyta ideer och ses lite då och då.

  • Svar på tråden Bilvande brudar i Jönköpingsområdet? Del3
  • Shiliz
    Äldre 2 May 13:39
    #0

    Lilla Li: Har mailat dig nu!

  • Lilla Li
    Äldre 2 May 13:43
    #0

    Shiliz: Tackar!

    Hur går det för er med tomter och allt då? Kollat på hus än? Och hur går det med bröllopsplanerna?

  • Shiliz
    Äldre 2 May 15:10
    #0

    Lilla Li: Vi har ju ställt oss i tomtkö, det gjorde vi förra veckan men vi har inte fått något nummer än. Hur länge dröjde det för er?

    Med bröllopsplanerna går det bra, håller på och letar efter liveband, vilket inte är så lätt. Sen ska vi försöka hitta kläder till våra tärnor och bestman. Ska nog beställa inbjudningskorten snart också hade jag tänkt. Det kan ju ta lite tid. Hur går det själv? Inte länge kvar nu!

  • korall
    Äldre 3 May 07:53
    #0

    Lilla Li: hur går det med flytten? Flyttar ni in nu direkt eller till helgen?

  • Lilla Li
    Äldre 3 May 08:14
    #0

    Shiliz: Tror det dröjde nån månad innan vi fick veta vilket nummer vi hade.

    korall: Nej vi flyttade in direkt igår. Så nu har vi sovit första natten i huset. :) Känns väldigt bra, känns redan helt självklart att vi bor där. Älskar det huset! Och läget är helt fantastiskt.

    På söndag har vi visning på lägenheten, så då blir det till att städa där. Trist...

  • korall
    Äldre 3 May 08:56
    #0

    Lilla Li: Härligt att flytta in direkt! Jag var likadan när vi flyttade, det skulle ske direkt =D Varför vänta liksom... Men ack så tråkigt att städa ur den gamla, vi passade på när vi ändå hade en massa släktingar nere som flytthjälp- de fick hjälpa till att flyttstäda oxå! men det är klart, vi hade två knoddar på dryga månaden som ursäkt också
    Har jag fel eller har ni haft visning innan? börjar marknaden mättas av så det börjar bli svårsålt med lägenheter?

  • Lilla Li
    Äldre 3 May 12:41
    #0

    korall: Flyttstädning tänker vi hyra in. Kostar 14 kr/kvm. Men vi städar lite själva inför visningen bara.

    Jo vi har haft visning innan. Mäklaren har skött det hela dåligt - marknaden är bra och det är ett perfekt område, men det har varit lite konstiga omständigheter nu. I värsta fall hyr vi ut lägenheten i ett par månader och försöker igen sen. :)

  • novali
    Äldre 4 May 14:44
    #0

    HJÄÄÄLP!

    Måste skriva av mig! Har budat på ett hus och nu har vi högsta budet och den som budat emot oss har precis avböjt att fortsätta! :O

    Vi har budat på så många hus och aldrig fått nåt så den na gången hade vi absolut inga förhoppningar. Kommer knappt ihåg hur det såg ut ;)

    Jodå! Så illa är det inte men f-n vad nervös jag är! Tänk om vi får det!!!!

  • Lilla Li
    Äldre 4 May 15:10
    #0

    novalii: Grattis! Kul! :D Hoppas ni inte budat av bara farten nu utan verkligen vill ha huset...? ;) Vart ligger det? Hur stort är det? Berätta allt. :)

  • novali
    Äldre 7 May 07:35
    #0

    Lilla Li:

    Huset ligger i Gränna. Det avgörs idag om vi får det eller inte. Det ligger inte högt, så vi får inte den fantastiska utsikten som annars finns i Gränna, men det ligger på gatan längst ner mot Vättern så vi får obruten sjöutsikt ändå.
    Huset är på 160 kvm men nedervåningen var inte inte så väl iordning. Däremot var övervåningen som gott som inflyttningsbar direkt. Det är inte vår stil i huset nu med de duger absolut att bo i tills vi har tid och råd att börja renovera. Bröllopet äter ju ganska mycket pengar!
    Nä, vi har inte budat av bara farten, men det kändes helt galet när vi plötsligt låg på högsta budet!
    Har sovit max 2 timmar i natt!
    Inte nog med att man är nervös för bröllopet...;)

  • Lilla Li
    Äldre 7 May 07:56
    #0

    novalii: Vad spännande! Hoppas att det går bra då! :D

    Själva har vi precis haft vår första helg i huset. Hur härligt som helst! Jag bodde i hus fram tills för ett år sedan, när jag flyttade hemifrån. Men Kristofer har inte bott i hus på 10 år så för honom är det en stor omställning. :) Vi börjar komma iordning hyfsat ändå - mycket att köpa bara. I veckan kommer tapetseraren och en kille som ska ta sig an tomten.

  • novali
    Äldre 7 May 13:56
    #0

    Aarrrghhh! Mäklaren hör inte av sig om hur det har gått...:[

  • Lilla Li
    Äldre 7 May 14:25
    #0

    Apropå bostäder så hade vi igår visning på vår lägenhet. 4 kom, varav en var "jätteintresserad" och en till var intresserad. Idag ringde en som missade visningen igår som ska gå dit idag och kolla. Får se om mäklaren ringer och har goda nyheter inom de närmsta dagarna. :)

Svar på tråden Bilvande brudar i Jönköpingsområdet? Del3