• CmD
    Äldre 5 Feb 18:12
    52950 visningar
    533 svar
    533
    52950

    Bilvande brudar i Jönköpingsområdet? Del3

    Tänk vad fort tiden kan gå... Så var det dags igen... imorgon har det gått ytterligare 3 månader...
    Och trådens första tjej står brud så snart... Tänka sig

    I övrigt är detta en tråd där blivade brudar i Jönköping samlas för att utbyta ideer och ses lite då och då.

  • Svar på tråden Bilvande brudar i Jönköpingsområdet? Del3
  • Shiliz
    Äldre 2 Apr 16:32
    #0

    ;o): Min fästman är 1,93 så han är lång han också. Han valde en mörkgrå lite glansig frockcoat med svart slingrande mönster på, till det ska han ha en väst i samma färg o mönster, vit skjorta (vet ej om det heter frack eller smoking skjorta) och svarta byxor till. Han var så stilig! Att hyra hela kitet förutom manchettknappar o skor så kostar det 1590:-

  • ;o)
    Äldre 3 Apr 08:17
    #0

    Shiliz -

    Det låter jättesnyggt! Visst är det underbart med långa män?!

    Vi får nog gå dit och ta en titt nån dag...

    Vi ska ha bestman, ska han ha likadana kläder som brudgummen? Jag funderar över om det är brukligt att brudparet betalar hans kläder... Hur gör ni andra?

  • Lilla Li
    Äldre 3 Apr 08:46
    #0

    Vi kommer göra såhär att min sambo har på sig nåt liknande som Shiliz beskrev. Vår bestman ska ha mörk kostym, som övriga gäster. Och vi betalar inte hans kläder. Tärnan ska ha på sig mörkröd klänning, helst inte hellång. Hennes kläder betalar vi inte heller. Hade vi bett vår bestman hyra kläder så hade vi betalat det, samma sak om vår tärna skulle haft långklänning - då hade vi betalat den eftersom det inte är en klänning man kan ha på sig när som helst.

  • CmD
    Äldre 3 Apr 10:12
    #0

    Jag var också lite besviken på helgen. Dock har jag funnit den ring jag vill ha... Längtar redan är man lite knäpp eller är man...
    Håller med tidigare att blommorna på unik var det enda som var något att ha.
    Kunde nästan lika gärna kvittat...

    ÄR DET INGEN SOM SKULLE VILJA FIKA eller ÄTA ihop någon dag NU????

  • Lilla Li
    Äldre 3 Apr 11:21
    #0

    CmD: Jo jag vill fortfarande. Vi kan väl sätta en tid och även om det inte blir någon mer än du och jag så ses vi i alla fall?

  • Shiliz
    Äldre 3 Apr 21:16
    #0

    ;o): Vi ska inte betala våra brudtärnors och bestmans kläder för vi har tyvärr inte råd med det. Sen har jag läst på flera ställen att det ses som en ära att bli vald till brudtärn/bestman och därför betalar de sina kläder själv.

    Det jobbiga är att min blivandes verkar tro att vi ska betala o vi kan verkligen inte göra det för då måste vi betala allas o då blir det dyrt...!

  • Shiliz
    Äldre 3 Apr 21:17
    #0

    Tjejer förresten, jag fikar gärna om jag kan.

  • MissPh­oenix
    Äldre 4 Apr 07:16
    #0

    hoppar in på eran tråd och önskar CmD glad påsk!!! Är "hemlisen" ute nu???

  • korall
    Äldre 5 Apr 17:23
    #0

    Hej tjejer!

    Är här o läser fortfarande även om jag känner mig ganska mätt på bröllop fortfarande...

    Måste bara fråga er som var på bröllopsgrejen på stan, var nån av er inne på dressman? Fotografen ringde precis om lite priser o så och berättade att de gjort en gigantisk förstoring (ca 80x150cm) på oss som de hade haft med sig i lördags. Det är en bild när vi typ dansar och jag böjer mig bakåt ganska kraftigt. Låter konstigt kanske... De hade stått i eller utanför dressman, som jag fattade det, med sina grejer. Nu fanns bilder på Scandinavian photo i bankeryd på en utställnign Måste bara åka dit i veckan och kolla.

    Glad påsk på er!

  • Lilla Li
    Äldre 5 Apr 17:28
    #0

    korall: Men guuud är det sant?! Jag var inne på Dressman och pratade med henne där om en secret box nämligen. Kollade inte ALLS på det stora fotot (såg det i periferin bara). Har en tendens att missa det uppenbara. Fan vad surt - det hade jag velat se!

Svar på tråden Bilvande brudar i Jönköpingsområdet? Del3