• CmD
    Äldre 5 Feb 18:12
    52765 visningar
    533 svar
    533
    52765

    Bilvande brudar i Jönköpingsområdet? Del3

    Tänk vad fort tiden kan gå... Så var det dags igen... imorgon har det gått ytterligare 3 månader...
    Och trådens första tjej står brud så snart... Tänka sig

    I övrigt är detta en tråd där blivade brudar i Jönköping samlas för att utbyta ideer och ses lite då och då.

  • Svar på tråden Bilvande brudar i Jönköpingsområdet? Del3
  • Lilla Li
    Äldre 10 Feb 18:06
    #0

    ;o) Vi skickar med ett infoblad tillsammans med inbjudan. Då ser inbjudan enkel och formell ut men på infobladet står all viktig information som ingen får missa - klädkod, allergier, osa, toastmaster, vad vi önskar oss, vägbeskrivningar och info om hotell. Det kanske kan vara en idé?

  • Shiliz
    Äldre 12 Feb 07:23
    #0

    Appear: Vi gifter oss den 10 nov så det är väl drygt 9 månader kvar . Vilket datum är det ni gifter er? Inbjudningskorten låter jättefina! Hur mycket kommer de kosta er ungefär per inbjudan?

    Lilla Li: Det är så vi har tänkt oss också. Vill inte ha alldeles för plottriga inbjudningar.

  • ;o)
    Äldre 13 Feb 09:58
    #0

    Shiliz -

    Vi pratade ju häromsistens om huruvida Stockmakaren tog betalt för servering, städning osv. Vi satt ju och gick över menyn i helgen och då hittade jag en anteckning som jag gjorde när vi var där - 50:- per kuvert ska de ha.

    Lite surt faktiskt - det blir ju en rättså ansenlig summa när man är några stycken...

  • Lilla Li
    Äldre 13 Feb 10:00
    #0

    Är det någon mer som hänger med imorrn eller?

    Tisdag 13/2, 19:00 på Claras
    Kommer:
    Lilla Li
    En Dag i Juni

  • Shiliz
    Äldre 13 Feb 10:15
    #0

    ;o): Men vilken dålig stil!!!!! Så kan man ju inte göra. Det har han aldrig nämt för oss.... Blev sur nu.... Hur var menyn o så annars då?

  • Lilla Li
    Äldre 13 Feb 10:38
    #0

    Ojdå... tisdag är visst idag. :o Jag är sjuk så jag kan inte gå. Har varit sjuk hela helgen och igår var jag hemma från jobbet. Skulle inte gått idag heller jag mår piss - går hem nu vid lunch. Så vi kanske kan ta fikan på torsdag istället?

    Fika på Claras, 19:00 torsdag 15/2. Kommer:
    Lilla Li

  • ;o)
    Äldre 13 Feb 10:53
    #0

    Lilla Li -

    för din info så är det tisdag den 13:e idag...

    Shiliz -

    Kan du inte ringa och höra? Om serviceavgiften inte gäller för er, så kan han ju knappast ta betalt för oss?

    Menyn är ju annars jättefin! Man blir ju sugen på allt möjligt... Vi lutar oxå åt fläskfilén, även fast jag eg tycker att det är lite tråkigt. Men de flesta gillar ju det så... Men tänk om kalven eller lammet är helt suveränt gott? Det kan man ju aldrig veta... Vi kanske skulle boka in en provsmakning?

    Har du funderat nåt på bordsdekorationer, blommor, ljus o sånt?

  • ;o)
    Äldre 13 Feb 10:57
    #0

    Shiliz -

    nä, förresten, ring inte! Det är ju bättre att åtminstone en av oss slipper betala... (man ska ju inte väcka den björn som sover )

    Har han inte med det i offerten så kan han ju inte komma i efterhand och begära betalt av er!

  • Shiliz
    Äldre 13 Feb 11:05
    #0

    ;o): Det har du rätt i. Det enda jag vet är att han sa att i värsta senariot så¨kommer vi betala totalt 600:- per kuvert och han sa inget om nåt annat. Isf får det vara liksom. Men vad har ni för kuvert priser då? Har ni bestämt meny än?

  • Shiliz
    Äldre 13 Feb 11:08
    #0

    Oj, såg inte att du svarat tidigare . Som du skrev så är ju fläskfilen väldigt smidig då alla gillar o äter det...

    Hur är det med provsmakning, får man det gratis? Sa han något mer särskilt när ni var där?

    När det gäller bordsdekoration så ska vi väl ev. köpa några enkla blommor att ställa på borden. Ni då?

Svar på tråden Bilvande brudar i Jönköpingsområdet? Del3