• CmD
    Äldre 5 Feb 18:12
    52362 visningar
    533 svar
    533
    52362

    Bilvande brudar i Jönköpingsområdet? Del3

    Tänk vad fort tiden kan gå... Så var det dags igen... imorgon har det gått ytterligare 3 månader...
    Och trådens första tjej står brud så snart... Tänka sig

    I övrigt är detta en tråd där blivade brudar i Jönköping samlas för att utbyta ideer och ses lite då och då.

  • Svar på tråden Bilvande brudar i Jönköpingsområdet? Del3
  • ;o)
    Äldre 9 Feb 14:59
    #0

    Ja just ja... nej, vi fick inte tillgång till den andra lokalen, så vi får dras med Stockmakaren... Nädå - det blir nog bra.

    Jag har för mig att vi skulle höras i mars eller april, jag kommer inte ihåg riktigt. Tänkte att vi skulle gå igenom menyn lite i helgen och se vartåt det lutar. Har ni bestämt meny?

  • Lilla Li
    Äldre 9 Feb 14:59
    #0

    korall: Jag känner mig ganska kräsen när det gäller buketten. Vill inte ha droppformad, inte rund, inte nån konstig alternativ variant... Tror det lutar åt att bli en tajt bukett med styva stjälkar hårt hopbundna om du förstår. Får ju min bukett gratis av floristen på Kristofers jobb. Tänkte jag skulle träffa henne snart och berätta ungefär vad jag tänkt mig - och sen ge henne mer eller mindre fria händer faktiskt. :D Hade varit lite kul att se vad hon kan hitta på!

  • Shiliz
    Äldre 9 Feb 15:27
    #0

    ;o): Vi har bara tittat lite snabbt på menyn och vi gillade iaf den pepparstekta fläskfilen med den vitlöksgratinerade potatisgratängen. Vad gillar ni då?

  • ;o)
    Äldre 9 Feb 15:43
    #0

    Shiliz - vi har faktiskt inte kollat nånting, men jag hoppas att vi kan bestämma lite i helgen. Det ni funderar på lät jättegott! Ska ni ha trerätters? Och tårta?

    Vet du om gästerna kan betala med kort? Jag knåpar på inbjudningarna och känner VERKLIGEN INTE för att nämna att de måste ha med sig kontanter där. Vi kommer antagligen att bjuda på vinet till maten och komplettera med ett par, tre drinkbiljetter, men vi kommer nog inte ha gratis bar. Hur ska ni göra?

    Plus - hade de sagt till er att ni nog kunde vara kvar till efter kl 01,00?

    Det är ju iofs inte så svårt att lyfta luren o ringa dem o fråga...

  • Lilla Li
    Äldre 9 Feb 15:46
    #0

    ;o): Om ni ska ha betalbar är det bra att nämna det i inbjudan - du behöver inte nödvändigtvis skriva något om kontanter (om det inte är så att Stockmakaren bara tar kontanter). Vissa gäster kanske inte har med sig betalkort heller och det är ju lite synd om de får stå utan.

  • Shiliz
    Äldre 9 Feb 15:54
    #0

    ;o): Vi ska ha trerätters o tårta ja, men vi vet inte om vi ska ta tårtan genom dem. Tror att vi ska beställa den själva. Men annars tycker jag att de har bra mat.

    När det gäller kortbetalning så har jag för mig att de har en sådan men att de helst vill att folk betalar med kontanter då det var lite krångligt med kortapparaten...

    Dessutom så har vi funderat på att ha en bar på övervåningen vilket gör det ännu krångligare om folk ska betala med kort...

    Vi ska bjuda på all dryck som är till maten om man säger så, sen får gästerna köpa själva i baren.

    Kan man inte försöka skriva lite fint i inbjudningarna då att man bjuder på drycken till maten och att det sen är självkostnads priser i baren och att det är bäst med kontanter? Ska man skriva sådana här grejer på något extrablad kanske?

  • appear
    Äldre 9 Feb 16:40
    #0

    Tack för alla tips!

    Jo Järstorp är underbar, min favvo! ;)

    Planeringen går väl sådär...alltså kyrka, lokal, catering och klänning är klart. Typ det enda. =)

    Jag försöker klippa och klistra lite inbjudningskort nu och gnatar på Jonatan att han ska hjälpa till *tihi*
    Han är ganska pysslig av sig...

    Hur långt har ni kommit då??
    /H

  • ;o)
    Äldre 9 Feb 16:40
    #0

    Lilla Li och Schiliz -

    Ja, jag förstår att vi måste informera om det någonstans, men jag hade bara tänkt ha en prydlig inbjudan med en hänvisning till hemsidan för mer information. Vill inte nämna pengar eller betalbar på kortet. Är bara rädd att nån missar infon om det bara står på hemsidan...

    Men, herrejösses, det är verkligen inget stort bekymmer och det löser sig (sa han som sket i slasken)...

    Ha nu en riktigt mysig och härlig helg allihopa så hörs vi en annan gång!

    Kram!

  • Shiliz
    Äldre 9 Feb 16:49
    #0

    appear: Vi har bokat kyrka, festvåning, jag har köpt klänning och skor men vi har däremot lite längre tid kvar än er... Vad ska ni ha för inbjudningskort?

    ;o): Förstår att du vill ha det så fint o prydligt som möjligt. Det är lite svårt det där. Inte så kul om nån missar det o kanske gnäller över det. Men sen finns ju bankomat på Esplanaden i Huskvarna så det är ju nära!

    Trevlig helg allihopa!

  • appear
    Äldre 9 Feb 17:11
    #0

    Jag har kommit på en egen variant. Det är i grått och vitt. Vita sidenband runt om och sigillstämpel i rött. Sätter nog en riven lapp i med texten.
    Ska bara orka göra alla...suck

    ;)
    När gifter ni er Shiliz?

Svar på tråden Bilvande brudar i Jönköpingsområdet? Del3