• CmD
    Äldre 5 Feb 18:12
    52347 visningar
    533 svar
    533
    52347

    Bilvande brudar i Jönköpingsområdet? Del3

    Tänk vad fort tiden kan gå... Så var det dags igen... imorgon har det gått ytterligare 3 månader...
    Och trådens första tjej står brud så snart... Tänka sig

    I övrigt är detta en tråd där blivade brudar i Jönköping samlas för att utbyta ideer och ses lite då och då.

  • Svar på tråden Bilvande brudar i Jönköpingsområdet? Del3
  • Lilla Li
    Äldre 6 Feb 06:34
    #0

    Bra att du har koll på när trådarna går ut! :)

  • Lilla Li
    Äldre 6 Feb 06:34
    #0

    Onsdag 7/2 kl 19:00 på Claras

    Kommer:
    Lilla Li
    En dag i juni
    CmD

  • Slotts­Brud20­08
    Äldre 6 Feb 13:39
    #0

    Då får man favoritmärka den här istället då

  • Lilla Li
    Äldre 7 Feb 13:44
    #0

    Hörni tjejer! Ikväll kl 18:30 skriver vi på kontrakt för att köpa detta huset i Huskvarna. Så jag kanske blir liiite lite sen bara. :D:D:D

    www.hemnet.se/a.asp&q=6&s=4

    Jag berättar allt ikväll!

  • korall
    Äldre 7 Feb 14:43
    #0

    Lilla Li: länken funkar inte längre, blev jätte nyfiken!!! Det var snabba ryck, trodde det var en lägenhet ni skulle titta på? O bygga ett hus? *hänger inte med i svängarna*

    Hinner troligtvis inte komma ikväll, har massor att göra. Ska sätta mig nu och vika 52 servetter...

  • Lilla Li
    Äldre 7 Feb 15:18
    #0

    korall: Nej jag vet. Verkligen snabba ryck! :D Äh jag berättar väl här då...

    Igår kl 14 skulle vi kolla på en hyresrätt. Vi behöver ju något att bo i nu när vi ska sälja lägenheten.

    Kl 13:40 hämtar Kristofer mig och säger att vi ska kolla på ett hus först. Jaha... va... hinner vi det... vad är det för hus? undrar jag. Han berättar att han ringde på ett hus han sett på nätet. Det är nybyggt hus från 2006, paret ska nu skilja sig och vill sälja det så fort som möjligt. Först till kvarn på utgångspriset (2 395 000 kr) får det - de är inte intresserade av en budgivning utan vill bara bli av med det. Nu ska vi upp och titta på läget och gillar vi det får vi en visning i dagarna.

    Läget är helt kanon! Det är en 1,5-plansvilla på 170 kvm från LB-hus. Hörntomt längst in på en gata så där är ingen trafik, lite trädgård och massor av skog att leka i bakom huset. Grannarna har ingen insyn i trädgården heller. Det enda som saknas är ett garage.

    Vi ringer mäklaren och säger att vi tittat på huset. Detta är ca 1,5 timma efter att Kristofer först pratade med honom. Han blir lite chockad över att vi redan hunnit göra det, och säger att vi gärna får komma på visning imorrn (idag) kl 11.

    Så idag har vi varit på visning. 20 min innan Kristofer hämtade mig fick han ordnat ett lånelöfte. Och huset var hur bra som helst. Nästan exakt som vi vill ha det. Vi lägger utgångsbudet och säger att vi vill göra affär direkt, att vi har ett lånelöfte och är villiga att köpa på en gång. Han ringer upp ett par timmar senare och säger att ägarna vill sälja till oss. Så ikväll kl 18:30 skriver vi på kontrakt!

    Nu får vi alla fördelar med ett nytt hus (lägre fastighetsskatter, 9 års garanti m.m.) men vi slipper vänta ett år på att få det, vi slipper ha en hyresrätt i ett år och slänga pengar i sjön på att betala hyra för den och vi kan flytta in lagom till när vår lägenhet är såld! :D

    Jag är alldeles stissig! Behöver nästan springa ett par varv runt huset för att få all överskottsenergin ur mig! :D

  • korall
    Äldre 7 Feb 15:56
    #0

    Shit!! Verkligen ett stort GRATTIS!!! Det är ju verkligen helt perfekt som du säger, nytt hus med alla fördelar men slipper vänta

  • Lilla Li
    Äldre 7 Feb 15:58
    #0

    korall: Japp! :D Lagom också, det blir inflyttning senast 1 maj om hon inte hittar en lägenhet och flyttar innan dess (mannen har redan flyttat). Så vi kan ju tajma så att det blir inflyttning i vår lägenhet ungefär samtidigt. :)

  • en dag i juni
    Äldre 7 Feb 17:27
    #0

    Lilla Li: Va kul för er!!! *avis*

  • Slotts­Brud20­08
    Äldre 7 Feb 20:39
    #0

    Grattis Va roligt för er.
    Vet hur galet pirrigt glad man blir av husaffärer, flyttar snart in i vårat.
    Så grattis igen!!

Svar på tråden Bilvande brudar i Jönköpingsområdet? Del3