• mammaK
    Äldre 9 Jan 15:46
    7919 visningar
    46 svar
    46
    7919

    Gotlandsbrudar-07

    Är det fler än jag som gifter mig på gotland i sommar?

  • Svar på tråden Gotlandsbrudar-07
  • mammaK
    Äldre 24 Jan 14:58
    #0

    Sonia Landin och Barbro Ronsten
    är dom enda jag hört om och dom har jag bara hört gott om. Men ring och be att få prata med dom och få en känsla själv, det är nog det allra bästa!

  • Gotlan­d -08
    Äldre 24 Jan 15:03
    #0

    Du har så rätt! Jag är bara lite ivrig, bröllopet är feb -08. Du vet hur det är, man börjar planera och vill veta så mycket som möjligt... Jag är en riktig nyfiken i en strut

    Kvinnan på Fornsalen fnissade när jag bokade lokal och sa att hon hade inte kalender än för 08...tokig stockholmare!

    Ser verkligen fram emot att vigas i Visby. Gotland har en speciell plats i mitt hjärta.

  • mammaK
    Äldre 24 Jan 15:07
    #0

    Ja gotland är speciellt, det kan nog alla i den här tråden instämma i.
    Vi ska ju gifta oss "kyrkligt" och jag hade bara hört gott om hon som kommer viga oss, men jag ringde henne för att se om det kändes bra, det gjorde det, hon svarade bara lungt när jag frågade om saker att det var vår vigsel och att hon bara inflikar om det skiljer sig helt från kyrkans ord, ang löftena.

  • Gotlan­d -08
    Äldre 24 Jan 15:08
    #0

    Vilken kyrka ska ni viga er i och vad heter prästen?

  • mammaK
    Äldre 24 Jan 15:19
    #0

    Vi kommer gifta oss i Elinghems ödekyrka och prästen kommer jag inte ihåg vad hon heter, men hon är präst i Lärbro församling.
    Men här är länk på hur ödekyrkan ser ut. Även om jag inte tycker dom gör kyrkan rättvisa.

  • Gotlan­d -08
    Äldre 24 Jan 15:25
    #0

    mammaK: Det gick lite fort, länken kom inte med...Kul att se att inte bara jag gör det misstaget

  • mammaK
    Äldre 24 Jan 15:27
    #0
  • Gotlan­d -08
    Äldre 24 Jan 15:36
    #0

    Jättefin ödekyrka! Kul, Elinghem har jag faktiskt aldrig varit i. Det är nog en av de få platserna...

    Vi ska vigas i Helgeand!

  • mammaK
    Äldre 24 Jan 15:43
    #0

    ok, det vet jag inte vad det är...

  • Gotlan­d -08
    Äldre 24 Jan 15:45
    #0

    Sorry, det är en ruin inne i Visby. Gå in på www.familjeliv.se/hem/vinterbrollop/galleri.php

    så har jag lagt in en bild hur den ser ut innefrån. Där ser du också lite bilder på klänningsidéer och dukningsidéer...

Svar på tråden Gotlandsbrudar-07