• Muffin­sTönt
    Äldre 25 Dec 19:48
    13818 visningar
    11 svar
    11
    13818

    Ladyshave vs Epilator

    Hej!
    Hur tar ni bort hår på kroppen? Tänker mest på ben och under armarna. Jag funderar på köpa en apparat istället för att köra med rakhyveln. Står mellan en ladyshave och epilator. Vill gärna ha era synpunkter.
    Vilken slags metod använder ni?
    Varför väljer ni det?
    Modell?

    tack för hjälpen!

  • Svar på tråden Ladyshave vs Epilator
  • pickol­ina
    Äldre 25 Dec 20:07
    #0

    Jag kör med hyvel under armarna, för att det ger den närmaste och bästa rakningen. På benen varierar jag.. Oftast anv jag nog epilatorn. Sedan anv jag hyvel om jag vill vara helt slät någon gång.. Jag har även en trimmer och en rakapparat (ladyshave) men de anv jag till annat.. ;) :)

  • pickol­ina
    Äldre 25 Dec 20:09
    #0

    Gällande rakapparat och epilator så skulle jag personligen inte välja det ena eller det andra. Jag skulle satsa på båda, eftersom de fyller olika funktioner.

  • pickol­ina
    Äldre 25 Dec 20:16
    #0

    Skulle jag dock vara tvungen att välja mellan de två så skulle valet bli en rakapparat. Jag skulle aldrig, aldrig någonsin ge mig på att anv epilatorn under armarna! *ler*

  • Muffin­sTönt
    Äldre 25 Dec 20:28
    #0

    Pickolina
    vad för olika funktioner har dem olika? Trodde epilatorn skulle ge len o hårfri eftersom den drar/rycker ut hårstrån. ÄR jag hellt borta nu?

  • pickol­ina
    Äldre 25 Dec 20:44
    #0

    MuffinsTönt - Min erfarenhet är att det aldrig blir helt slätt när man anv epilator eller vaxar. En del tunna strån rycks inte bort och vissa strån går av istället för rycks upp och då växer de upp lika snabbt som om man rakat. Dvs man får göra det med jämna mellanrum och får bara ett hyfsat slätt resultat.

    Resultatet varierar så klart beroende på vilken typ av hårväxt man har.

    Jag har anv epilator på benen i många, många år och aldrig fått det slätt... Däremot så undviker man ju det kraftiga stubbet man får om man enbart rakar.

    Men jag skulle som sagt aldrig någonsin ge mig på att anv epilatorn under armarna.. AAAAJ!!!! Men vissa gör ju det.

    En rakapparat är ju en helt annan grej eftersom du bara kapar stråna.. Då får du ju även med de små strån som en epilator missar men allt hår växer ju ut direkt igen.. En rakapparat rakar inte riktigt lika slätt som en hyvel men är skonsammare mot huden och skapar ofta mindre irritation, inåtväxta strån osv..

    Så för min egen del så kombinerar jag hyvel, rakapparat, epilator och trimmer. För de ger olika resultat och lämpar sig för olika saker. Men det är ju min åsikt det så klart.. :)

    Att jag skulle välja rakapparat över en epilator (om jag var tvungen att välja) är för tat jag aldrig skulle anv en epilator under armarna.. Plus att en rakapparat är mer skonsam och kan användas mer regelbundet. Om man skulle få problem...

  • pickol­ina
    Äldre 25 Dec 20:44
    #0

    OJ vad långt.. *fniss*

  • Muffin­sTönt
    Äldre 25 Dec 20:49
    #0

    Aha...
    Jag höll nästan på att gå på säljartricken. Epilator garanterar dig lena mjuka ben.

    Tack då vet jag vad jag ska kolla efter. har d unån märke7modell att rekomendera?

  • pickol­ina
    Äldre 25 Dec 21:13
    #0

    Gällande ladyshave så rekommenderar jag Philips. De gör bra rakapparater, trimmers etc som håller bra kvalitet både när det kommer till resultat och livslängd.

    Om du vill ha en epilator så vet jag inte riktigt, Philips är ett bra köp där med men jag kan inte svara på om det är ett bättre köp än något annat..

    Om du skulle köpa en apparat som inte har inbyggda batterier så rekommenderar jag dig att köpa starka uppladdningsbara (märkesbatterier), för de håller mycket längre och gör apparaten starkare. Vanliga alkaliska brukar ta slut snabbt och orkar oftast inte driva apparaten ordentligt. Det gäller även digitalkameror osv... :)

  • Äldre 6 May 15:15
    #9
    Lo recomendaría el electirc depiladora Carmine reír coquetear
  • Äldre 7 May 18:27
    #10

    Jag varierar mellan hyveln (går snabbt och enkelt i duschen), vaxning (smärtar, men bra då det rycker håret ur rötterna), samt HÅRBORTTAGNINGSKRÄM - där lossnar verkligen alla strån, men krämen luktar as! :O

  • Äldre 8 May 09:33
    #11

    Jag skriker högt epilator!!!!!!!!
    Absolut det bästa som finns..
    Funkar ypperligt över hela kroppen.. Enda egentliga orsaken till att det blir hår kvar är för att man har för bråttom..
    Både med apparaten medan man kör den men också för att håren behöver
    komma ut i i en viss längd innan de kan dras..
    Jag har kraftig hårväxt, rakar jag benen måste jag göra det varje morgon och har stubb på kvällen.. JAg har inte tålamod med det.. Att köra epilatorn 15 minuter varje fredag för att sen inte ha några bekymmer alls följade vecka är SKÖNT :)

    Ëpilatorn är min bästa kompis :) Kör den överallt :)
    Visst, första gångerna gör det ont men sen har man vant sig :) Vill dock rekommendera att OM man bestämmer sig för att epilera "lekstugan" så behöver man vara skadefri o ärr fri.. Annars finns risken för att man är riktigt skinnflådd... Elelr egentligen UTAn skinn.. Jag har massor med ärr pga av  hudsjukdom (HS) o de var inte glada över epilering..   O det gör ont under armarna.. Men börja smått så går det bra:)

Svar på tråden Ladyshave vs Epilator