• urda
    Äldre 16 Dec 14:31
    4000 visningar
    4 svar
    4
    4000

    fertilitetsproblem....

    Jag har försökt bli gravid i 2 år, och haft ett missfall.
    Min gyn har sagt att mina äggstockar ser ut att ha PCO, det var typ 13 "ägg" i dem, alltså för många. Men de hormonprov vi tagit visar att mina hormoner ligger bra, men ibland har jag inte ägglossning. Jag har inga av de symptom som övervikt eller "skägg"...sist jag var hos gyn sa han att jag hade högt skölkörtelhormon, o jag glömde att fråga om jag bör kolla upp det. Jag har alla symptom som tyder på hög sköldkörtelaktivitet. Och nu undrar jag vad ni tror att det innebär...

    Kan man ha PCO OCH hypertyreos samtidigt. Jag hittar bara information på internet som tyder på att det är vanligt med PCO och hypotyreos, alltså mottsatta hormonrubbningnen.eller kan det vara så att hypertyreosen får det att "se ut som PCO" då jag inte ägglossar hela tiden???
    Jag har tid hos min gyn i veckan, men jag undrar om någon ändå kan svara

    Tack för er tid/Urda

  • Svar på tråden fertilitetsproblem....
  • Minoo
    Äldre 16 Dec 15:52
    #0

    Hej.
    Har du hög sköldkörtelaktivitet så gå till din läkare och kolla upp det. Det görs med ett enkelt blodprov.
    Själv gick jag omkring med hög sköldkörtelaktivitet i flera år och innan jag kom iväg till min läkare visade det sej att jag hade utvecklat giftstruma. Och detta är inte roligt att ha! Fick operera bort sköldkörteln så nu får jag ta medecin varje dag för att reglera min ämnesomsättnig.
    Tyvärr kan jag ej svara på om man kan ha PCO och hypertyreos samtidigt.
    Men gå och kolla sköldkörtlen är mitt råd!

  • vixen not a tramp
    Äldre 18 Dec 13:41
    #0

    Kolla in familjeliv.se

  • Minoo
    Äldre 2 Jan 10:52
    #0

    Hallo Urda.
    Hur gick det?

  • Äldre 22 Apr 18:20
    #4

    Till alla kvinnor som är ofrivilligt barnlösa,

    Jag sitter och arbetar med ett projekt där jag undersöker infertilitet. Jag skulle vara mycket tacksam om du som kvinna i den här situationen, tar sig tid att svara på några frågor. Enkäten är anonym och kommer endast att visas statist i tårtmodeller. Jag tackar på förhand för din hjälp :) Hälsningar My


     


     


    Link till frågeformulär:


     


    https://docs.google.com/forms/d/1iQx4vrBoTzbsvmZ23W2jNNqRmc9bACPd2pA3Z6Rc93g/viewfor

Svar på tråden fertilitetsproblem....