• Skåneb­rud 070707
    Äldre 12 Dec 08:10
    6718 visningar
    76 svar
    76
    6718

    Malmö-Lund brudar 2007, del 2

    Så tjejer då har det gått 3 månader sedan vi startade den första tråden!
    Vi är ett gäng som brukar träffas var 3-4 vecka för att surra om allt som rör bröllopsplaneringen, så det är bara att hänga på!
    Brukar träffas på Coffehouse By George på Storgatans galleria vid gågatan.

  • Svar på tråden Malmö-Lund brudar 2007, del 2
  • Szusta­k
    Äldre 12 Dec 14:57
    #0

    I will be there next time....

  • Skåneb­rud 070707
    Äldre 18 Dec 11:50
    #0

    Junibrud07, Hur gick det i Vinslöv i lördags, var det kaos? Hittade du din drömklänning?

  • Junibr­ud 07
    Äldre 18 Dec 19:36
    #0

    Jo då, det gick riktigt bra i Vinslöv Tror att vi valde en bra lördag att åka dit, alla verkade vara ute och julshoppa och det var ingen kaos alls utan lugnt och skönt. Jag provade massor med klänningar och hittade framförallt två klänningar som jag verkligen gillade! Kommer nog bli någon av dem Så nu måste jag bara bestämma mig för vilken jag gillar mest... Hmmm, varför ska det vara så svårt

  • Skåneb­rud 070707
    Äldre 19 Dec 08:16
    #0

    Junibrud 07 Nämen vad kul!
    Skönt att du är nere på två klänningar iaf, det hade ju kunnat vara ännu flera...
    När vi träffas nästa gång den 3 jan skulle du kunna ta med dig ditt inbjudningskort (igen) då, skulle behöva kolla in de guldtrådar som du hade...

    Wichy, hur går det med dina inbjudningskort?

  • brud 200708­25
    Äldre 19 Dec 17:19
    #0

    Vad kul bblir det en träff den 3 jan då hoppas jag att jag kan :)

  • Szusta­k
    Äldre 19 Dec 20:08
    #0

    Hejsan jag är rättså ny här och har inte varit med på någon av era träffar, (fast jag hoppas få vara med på nästa :D) jag bara undrar hur gamla ni alla är (om man får fråga):)

  • Wichy
    Äldre 19 Dec 22:09
    #0

    Hej på er!
    Skånebrud 070707, jag har inte börjat med korten ännu eftersom jag har bestämt mig för att köpa en sån där vad det nu hette som Junibrud tipsade om, så att det blir snygga vikningar :).Har mest fixat julklappar sista tiden, men jag ska göra ett provkort tillsammans med mamma när hon kommer efter jul. Håll tummarna!
    Ringde Palm Design för att be dem beställa hem klänningen(har ju bestämt mig)så att den skulle finnas när mamma kommer, men då var jag tvungen att komma dit och betala halva klänningen i handpenning:( Ja men jippi det hinner jag ju,(sur)åker bort på fredag och har fullt upp varje kväll! Visst förstår att de vill ha handpenning, men jag förstår ändå inte riktigt att man inte vågar chansa på att jag verkligen ska ha den, har de ingen returrätt? Om jag verkligen lovar att jag ska ha den kan man väl ha ett muntligt avtal per telefon, att jag betalar halva när jag kommer dit med mamma om 8 dagar.
    Nåja, nu blir det till att prova den i fel storlek ännu en gång...
    Har förresten betalat det första på bröllopsresan till Isla Margarita, känns så spännande! Håller som bäst på med bokningen av underhållningen på bröllopsfesten, vad får ni betala? Jag har fått en offert på 10000:- för en trubadur som jag tycker verkar bra. De har egen ljus och ljudanläggning mm. bra blandning på musiken också. Detta är en viktig detalj om man vill ha en trevlig fest, usch det blir svårt att välja känner jag!
    Junibrud, kul med din klännig! Ta gärna med en bild om du har någon till träffen.
    Kram så länge //Wichy

  • brud 200708­25
    Äldre 20 Dec 06:22
    #0

    hejsan jag är också ganska ny här och ej varit med på någonträff ännu. Jag är 29 år.
    Var ska vi träffas den 3 jan och vilken tid?
    kram på er:)

  • Skåneb­rud 070707
    Äldre 20 Dec 08:30
    #0

    Hej på er nya,
    Jodå vi skall träffas den 3 jan kl 17.30, samma ställe som vanligt dvs Coffehouse by George på Storgatans galleria. Vi som brukar träffas är runt 30 allihopa (några år uppåt och neråt).

    Wichy, är så avis på att du iaf har hittat din drömklänning! Vore skönt att ha den klar så att man kunde börja på allt som hör där till...
    Håller med om att de kunde ju ta hem kjolen och toppen i rätt storlek innan de kräver att få hälften betalt, man kan ju inte vara helt säker innan man fått testa den i rätt storlek.
    Försökte skicka dig ett mail till jobbet har du fått något? I annat fall har en annan av dina kollegor fått vårt login på bröllopssidan...
    Ni var iaf jättefina på er hemsida!

  • AnnaEl­efant
    Äldre 20 Dec 08:57
    #0

    Wichy,
    kan du inte betala in på deras konto? verkar lite mærkligt att man måste gå dit? Bra før dig, ett beslut taget, 10000 kvar att ta...

    Nu blir det julfirande och slæktingar en masse!

    /AKA

Svar på tråden Malmö-Lund brudar 2007, del 2