• Angeli­ta
    Äldre 2 Dec 19:31
    2500 visningar
    24 svar
    24
    2500

    Ot -Nya vänner i Göteborg!

    Hej!
    Jag känner att det skulle vara skoj att träffa lite nya vänner, och här vore väl ett bra sätt att hitta några? Jag ska inte gifta mig, men gillar att hänga här ändå och läsa om allt som kan röra en singel-tjej som mig ändå
    Jag gillar; Fika, shoppa, festa(inte så mkt nuför tiden dock), laga mat, läsa, teckna, inreda... och en hel del annat.
    Ha det gott tills vi hörs!
    /Christina

  • Svar på tråden Ot -Nya vänner i Göteborg!
  • jazzo5­0
    Äldre 2 Dec 19:45
    #0

    Hej
    om du vill så du mejla mig så kan vi ha vidare kontakt ,vore kul
    jazzo50@hotmail.com

  • glad tjej
    Äldre 2 Dec 20:02
    #0

    Får man fråga hur gammal du är? Ålder spelar ju in lite grann om var man är i livet.

  • Angeli­ta
    Äldre 2 Dec 21:05
    #0

    Oj!
    Jag är 26, det glömde jag skriva

  • ladyma­rmelad­e
    Äldre 2 Dec 21:27
    #0

    Nya tjejkompisar är alltid kul. Har tappat några på vägen de senaste åren pga att man befinner sig i olika stadier i livet.

    Jag har pojkvän, men vi går inte i giftasplaner än. Men precis som du så gillar jag att hänga här i alla fall :)
    Bor du i centrala stan eller?

  • Angeli­ta
    Äldre 2 Dec 21:56
    #0

    Hej ladymarmelade!
    Inte centralt, verkar som om alla bor på Linnégatan förutom jag..
    Men jag bor på Hisingen, 10 minuter från stan.
    Vad gör du om dagarna annars? Bor du som alla utom mig centralt?

  • ladyma­rmelad­e
    Äldre 2 Dec 22:01
    #0

    Jag bor inte heller på Linnégatan :D Bor 10 min utanför stan.
    Pluggar just nu på Komvux. Börjar bli lite svettig, för terminen är ju snart slut, och jag har inte tänkt plugga nästa termin, men jag har ju inget jobb heller.... Usch, ågren alltså!!

    Vad gör du själv?

  • Angeli­ta
    Äldre 2 Dec 22:45
    #0

    ladymarmelade
    Wow! En till som jag! hihi!
    Vad pluggar du för något? Någon KY utbildning eller fristående kurser?
    Jag jobbar på ett boende för psykist funktionshindrade, med tex drogrelaterade psykoser, sedan jobbar jag även lite som medicinsk fotterapeut... Vilken blandning va?
    Brukar du vara i Göteborg något? Går du ut här ibland? Favvo fik?

  • ladyma­rmelad­e
    Äldre 2 Dec 22:52
    #0

    Jag pluggar lite fristående kurser. En salig blandning har det blivit under de här 3 terminerna.
    Intressanta jobb du har! Och som du sa, en ovanlig blandning :D Har du jobbat som fotterapeut länge?

    Visst är jag i stan då och då. Men går inte ut på krogen så superofta längre (antagligen mest för att jag är bakis en hel vecka efteråt nuförtiden...hmmmm....)
    Fika är ALLTID trevligt. Vet inte om jag har något speciellt favvisställe. Alla ställen med goda mackor och kakor brukar funka :D :D

  • glad tjej
    Äldre 3 Dec 02:06
    #0

    Jo det är väl alltid trevligt att lära känna nya människor. Jag är också 26 år och arbetar som lärare. Det har jag gjort i 1 1/2 år.

    Är du en urgöteborgare eller har du nyligen flyttat hit? Själv är jag en urgöteborgare.

  • Angeli­ta
    Äldre 3 Dec 11:44
    #0

    ladymarmelade: Samma här... när jag går ut är jag utslagen ett bra tag, haha! Förut kunde man ju gå ut både fredag och lördag... den tiden är nog förbi
    Jag har bara jobbat som Med. fotterapeut i ett år, anledingen till det där udda valet av yrke var att jag bara ville komma bort från mitt förra jobb och då var ju att plugga en bra anledning, och så blev det fotterapeut.. haha

    glad tjej: Hej! Jag är en halv urgöteborgare... Är född i skärgården men flyttade in till stan då jag var 18.
    Hur är det att jobba som lärare? Är kidsen snälla? Kan tänka mig att det är riktigt roligt faktist

Svar på tråden Ot -Nya vänner i Göteborg!