• jag ska bli en fru...­läängt­ar-nu gift
    Äldre 24 Nov 11:54
    80593 visningar
    686 svar
    686
    80593

    Hur många Haninge brudar finns här?

    Man stötter på er i endel trådar;)
    Jag vill som kanske ni vara anonym ett tag till,men det är lite kul att få lite bra tips på ex,frisör-smink,fotagrafer mm.,som är lokala.
    Ellar bara snacka lite

  • Svar på tråden Hur många Haninge brudar finns här?
  • carina­6 nu gift
    Äldre 7 Dec 12:14
    #0

    Silvera::
    herregud jag känner såå väl igen dig var jobbar du???

  • drea
    Äldre 7 Dec 12:24
    #0

    Hej hej blivande brudar!
    Jag gifte mig för ett år sen och bodde då i Trångsund.
    Här är mina tips på tårta, hår och blommor:

    Tårta: Svallings i Trollbäcken (tyresö) En 10 bitars chokladtårta för 180 kr

    Blommor: Blomsterkonst i Trångsund, vacker rund bukettt för 500kr corsage 85kr

    Hår: Farsta C (minns ej vad den heter, men det ligger ute på torget brevid Lindex) 650kr

    Här finns bilder på resultatet: groups.msn.com/AndreaochAxel/shoebox.msnw

    Lycka till!

  • Juni07
    Äldre 7 Dec 14:46
    #0

    drea: Tack för din tips ang tårta och blommor.
    Var det "vanlig" tårta eller beställde du speciell bröllopstårta, har förstått att priset går upp väsentligt när det kallas bröllopstårta !!

  • drea
    Äldre 7 Dec 14:55
    #0

    Juni07:
    Det var en "vanlig" tårta, jag satte själv på ett brudpar, vilket inte var så svårt

  • Juni07
    Äldre 7 Dec 14:57
    #0

    drea: toppen ska kolla upp det, håller de till i trollbäcken C, vi ska ha vår fest där (trollbäcen alltså) så det skulle ju passa bra

  • carina­6 nu gift
    Äldre 7 Dec 20:43
    #0

    jaha kyrka lokal musik mat kläder färdigt hur långt har ni andra kommit???

  • jag ska bli en fru...­läängt­ar-nu gift
    Äldre 7 Dec 21:07
    #0

    Ojoj,vilken aktivitet;)

    Carina6:Ring, klänning,festlokal,kyrka =FIXAT!!,EV hår och make up,foto fixat.

    Känns som om vi har läget under kontroll;)
    Skulle bara vilja vinna en miljon oxå,så vet jag att resan är fixad

  • carina­6 nu gift
    Äldre 7 Dec 21:39
    #0

    ohh men det vann jag härom natten nja just det, det var ju en dröm ja pengar behövs nu hua vad det springer iväg

  • jag ska bli en fru...­läängt­ar-nu gift
    Äldre 7 Dec 22:01
    #0

    carina6: så trist å snopet när man vaknar från en sådan dröm:):):)
    Måste köpa triss*ASG*

  • silver­a
    Äldre 7 Dec 23:55
    #0

    Juni07
    Björn kom och hämtade upp oss en dag med sin bil(vi har ingen egen)efter att ha mailat fram och tillbaka. Så åkte vi till kyrkan, och kollade runt, efter fotoplatser. Tyvärr var den givetvis stängd den dagen, men det gjorde inte så mycket. Vi provade olika "poser", fick lära oss att "bröllopspussas", dvs pussas utan att truta med munnen, eftersom det gör sig bättre på bild...
    Vi hade även med oss ett jättebra häfte med bröllopsfoton i, (fick med den med en bröllopstidning) där vi hade markerat vilka foton vi gillade. Det visade sig också att min karl gillar andra kort än mig, så det var ju bra att vi kunde gå igenom det med fotografen innan. Björn hade också med sig sin portfolio, med en massa bra bilder i.
    Vi berättade för honom att vi tycker om sepiafärgade kort("gula"), men han tyckte inte om det, men på våra provkort så hade han ändå gjort ett i sepia! Men jag håller nu med honom, korten gör sig bäst i färg, eller svartvitt!Så det var ju ytterligare en sak som var bra med provfotograferingen! För tänk om vi hade velat ha alla korten i sepia...

    Just kortet med kyrkan i bakgrunden, så stod vi vid en soptunna, men det syns ju inte på bilden!

    Jag tror det kommer att gå bra för hans fotofirma, för han är väldigt trevlig, och verkar jättesnäll.

    Förlåt att jag skriver så långt...

Svar på tråden Hur många Haninge brudar finns här?