• jag ska bli en fru...­läängt­ar-nu gift
    Äldre 24 Nov 11:54
    80643 visningar
    686 svar
    686
    80643

    Hur många Haninge brudar finns här?

    Man stötter på er i endel trådar;)
    Jag vill som kanske ni vara anonym ett tag till,men det är lite kul att få lite bra tips på ex,frisör-smink,fotagrafer mm.,som är lokala.
    Ellar bara snacka lite

  • Svar på tråden Hur många Haninge brudar finns här?
  • jag ska bli en fru...­läängt­ar-nu gift
    Äldre 27 Nov 09:39
    #0

    Juni07:Kul,fixar ni allt själva?

    Känns så spännande,jag längtar tills dagen D,men så klart man är ju himmelens nervös oxå att allt går bra:)

  • Juni07
    Äldre 27 Nov 13:12
    #0

    jag ska bli en fru...lääängtar :

    Ja visst längtar man, blir pirrig och jättenervös, fattar nog inte riktigt fortfarande att vi verkligen ska gör adet här...

    Ja vi gör det mesta själv, om du tänker på mat och dekorationer mm, maten tar vi från en Cateringfirma men dukning och sånt gör jag själv, tycker det är så kul att jag verkligen vill sätt min stil på det.

    Tråkigt med dina föräldrar och jag förstår ert val av kyrka där..

  • Juni07
    Äldre 27 Nov 13:37
    #0

    Är det någon som bestämt florist, eller vet någon att rekomendera som inte är allt för långt bort.

    Tårta, hur gör ni där, kan man bjuda på hemmagjord, min pappa har varit bagare. funderar....?? tacksam för synpunkter!

    Hotell, var ska ni tillbringa natten, det ska vara lagom mysigt (behöver inte vara nån värsta svit) lagom dyrt och lagom långt att åka....hihihi vilka kram mam har va!

    Ni som ska fotografera Er innan vigseln gör ni det direkt innan om inte vad gör ni timmen innan när man bara väntar, vi fotar oss vid kyrkan då kan man ju inte göra det direkt innan tänk om några gäster är tidiga ?

    himmel vilka funderingar....men jag är tacksam för alla synpunkter, kanske nån har samma problem, i alla fall i nåt av mina kanske

  • jag ska bli en fru...­läängt­ar-nu gift
    Äldre 27 Nov 14:56
    #0

    Juni07:Tycker absolut man kan bjuda på hemmagjord,din pappa är ju dessutom bagare då kan det ju bara bli fint:):):)

    Florist,har jag tänkt:Annorlunda blommor vid "Tyggrottan" alt BRB blommor,dom gör fina.Vill se vilken som har bäst pris sas.

    Fotograferar oss efter vigsel vill ej att M2B ska se mej innan vi går in.

    Hotell har vi fortfarande inte enats om(inget vi är oense om,bara inte bestämt:) )så det vet jag ej.

    En släkting till min bror fotor oss.

  • jag ska bli en fru...­läängt­ar-nu gift
    Äldre 27 Nov 14:57
    #0

    Hoppsa det där med fotograferingen blev i "fel"ordning;

  • Carrri­e
    Äldre 27 Nov 19:32
    #0

    Hej hej!

    Jag ska gifta mig i Västerhaninge i augusti nästa år!

  • jag ska bli en fru...­läängt­ar-nu gift
    Äldre 27 Nov 20:27
    #0

    Carrie:Välkommen hit då:)
    Har ni kommit långt i planneringen?

  • silver­a
    Äldre 28 Nov 03:27
    #0

    Är det någon som bestämt florist, eller vet någon att rekomendera som inte är allt för långt bort.

    Jag har beställt min bukett hos floristen i Stuvsta centrum, helt enkelt för att ingen i Haninge har varit speciellt intresserad av att göra min bukett, som jag vill ha den. Så nu har jag hittat "min florist", som blev eld och lågor, över att få göra något annaorlunda. Den kommer att gå i vinrött och silver, och kosta strax över 3000... Men den kommer att bli så läcker! (har varit i Brandbergen, Annorlunda blommor, de två i Handen, Västerhaninge...)

    Bli inte avskräckt av att min bukett är dyr, de gör "normalpris-buketter" också...

    Tårta, hur gör ni där, kan man bjuda på hemmagjord, min pappa har varit bagare. funderar....??

    Självklart kan din pappa baka era tårtor! Om han har varit bagare så lär de ju ändå se finare ut än vanliga hemmagjorda...
    Vi har beställ chokladmoussetårtor från Chokladfabriken. Mums! Tänkte ta från ICA Maxi först, men orkar inte med transporten av tårtorna. Tänk om de skakar ihop!

    Hotell, var ska ni tillbringa natten, det ska vara lagom mysigt (behöver inte vara nån värsta svit) lagom dyrt och lagom långt att åka....hihihi vilka kram mam har va!

    Jag hade velat ha en svit med bastu, på hotell Wallin, men alla är bokade till vårt datum...så än har vi inte bokat något rum...Tips tages tacksamt emot här med!

    Ni som ska fotografera Er innan vigseln gör ni det direkt innan om inte vad gör ni timmen innan när man bara väntar, vi fotar oss vid kyrkan då kan man ju inte göra det direkt innan tänk om några gäster är tidiga ?

    Vi kommer at ha fotograf hela dagen med oss, och ska försöka ta lite foton ute vid kyrkan, innan vigseln. Men det kan ju vara snöstorm, så vi har även lånat vår lokal här hemma, så att fotografen kan sätta upp sin mobila studio, ifall det skulle behövas...

  • Emzer2­2
    Äldre 28 Nov 09:25
    #0

    Hej!
    Här är ännu en "haningebrud"! Vi gifter oss i Österhaninge den 18/8 nästa år och kommer ha festen på Midgård. Längtar!!

  • Gyllan
    Äldre 28 Nov 12:16
    #0

    När det gäller buketten så finns det bara ett altervativ för mig, som var självklart från början, och det är Camillas blommor i trollbäcken. De gör helt fantastiska buketter, jag köper alltid mina buketter där till födelsedagar och liknande. De har superkvalité och gör som sagt otroligt vackra buketter.

    Sen när jag var där inne för att titta så visade det sig att de hade en nästan identiskt bukett på bild som den jag tänkt mig, vilket var ganska lustigt, eftersom jag tittat på 100-tals buketter på nätet, men inte hittat "den". Så nu är det beställt och klart.

    De rekommederas vaaarmt...

Svar på tråden Hur många Haninge brudar finns här?