• Hemlig brud 07
    Äldre 22 Nov 21:58
    24387 visningar
    8 svar
    8
    24387

    Finnar mellan brösten

    Inte det roligaste ämnet. Men ååå jag vill bli av med dem. Har ni tips? Har dem där jämt. Ofta flera stycken samtidigt. Ömma och fula, fruktansvärt röda.

    Känner mig så osexig.

  • Svar på tråden Finnar mellan brösten
  • AdoreM­e
    Äldre 22 Nov 22:44
    #0

    Hemlig brud 07: Det där problemet delar du nog med många skulle jag tro! Det där beror antagligen mycket på fukt och liknande, försök att torka riktigt torrt när du har duschat eller badat tillexempel och därefter använda något medel för det och det kan gärna vara åt det lite uttorkande hållet :) Sedan är det antagligen bra om du försöker att tänka på vilka kläder du har på dig som kommer i kontakt med området och vilka material som du har närmast kroppen, vissa material kan orsaka problem hos vissa människor lättare än andra! *Ler vänligt*

  • silver­drake
    Äldre 23 Nov 08:09
    #0

    prova att tvätta dig där med Fresh farmacy ansiktstvålen från Lush. lush.se

  • Hemlig brud 07
    Äldre 23 Nov 19:27
    #0

    Tack för era råd. Ska kolla på tvålen och materialet som är närmast mellanrummet mellan brösten är mina bröst. Det är tätt där. Det är väl svetten och brist på luft som gör det då kanske? Börjar med att tvätta med specialtvål så får jag se sedan. Tack igen.

  • Örebro­are
    Äldre 23 Nov 19:31
    #0

    Det är väl så att det är lite extra känslig hud mellan brösten och ovanför brösten. Vissa har t.ex. lätt att få finnar på ryggen, andra får lätt finnar på bröstet eller både och.

    Många gånger räcker det nog inte med att använda kläder med annat material. Men uttorkande tvålar kan vara en idé, precis som när man har finnar i ansiktet.

  • tsissi
    Äldre 24 Nov 10:58
    #0

    Mina tips:
    1 Tvåla in kroppen efter att du sköljt ur balsamet.
    2 Fundera på om din balsam-sort kanske täpper till porerna. Själv är jag misstänksam mot ett visst balsam - har plötsligt fått jättemycket finnar på halsen.
    3 Använd en tvålbar t.ex. Lux, Barnängen osv.
    4 Se till att du inte sitter och pillar och river för mycket på hudområdet.
    Lycka till!

  • AdoreM­e
    Äldre 24 Nov 11:50
    #0

    Hemlig brud 07: Ja, när det är svett och täta områden så kan det lätt bli fuktigt, vilket gör att det blir ännu lättare att det blir problem! Lycka till i alla fall :)

  • AdoreM­e
    Äldre 24 Nov 11:53
    #0

    Örebroare: Nej, det behöver inte alltid vara för materialen, men det finns material som för vissa människor är sämre än andra när det gäller finnar och liknande problem, problemhud överhuvudtaget - så det kan faktiskt vara riktigt bra att prova! *Ler vänligt* Vissa människor har lättare för finnar överhuvudtaget, men det finns hjälp, i alla fall sådant som gör det lättare och det är väl tur :)

  • Äldre 27 Mar 11:29
    #8

    Testa basiron det fungerar för mig för mina finnar i ansiktet det borde fungera mellan brösten också

Svar på tråden Finnar mellan brösten