• Carro1­978
    Äldre 14 Nov 15:51
    8747 visningar
    86 svar
    86
    8747

    Juni 2007 i sthlm

    Hej!

    Heter Carro och ska gifta mig i Juni 2007 och "letar" efter blivande brudar som också planerar ett sommarbröllop.

    Kan ingenting om att planera ett bröllop och skulle vilja dela idéer och tankar med liksinnande.

    Har en dotter på 4 mån så det vore extra kul om ni också precis hade blivit mammor

  • Svar på tråden Juni 2007 i sthlm
  • Carro1­978
    Äldre 12 Jan 09:45
    #0

    Alla är välkomna här.

    Hej på er Annelie och Dani26. Hur långt har ni kommit i planeringen?

    Juni07 det var ju typiskt Känns lite mycket att lägga ut 2000:- på att göra håret lite fint. ska nämligen inte ha värsta håruppsättningen. Och när man i övrigt har ett ganska budget bröllop så känns det lite...ja ni fattar.

  • ~Annel­ie~
    Äldre 12 Jan 20:28
    #0

    Carro.. Kyrka e bokad..
    Ett antal festlokaler prel.bokade, men nu har vi nog bestämt oss för vad vi ska ha. Vi ska åka å titta på den lokalen nästa vecka. Blir nog en restaurang bredvid kyrkan som fixar allt.

    Min klänning är köpt, men inte hämtad.. den hämtar vi och gör ev ändingar på när vi kollar på min blivandes kläder.

    Har tittat på en bukett jag vill ha..

    Känner lite som du med håret.. 2000 spänn för något somligger gömt under en slöja e lite mkt.. fixar håret själv i stället :)

    Fotograf blir min blivandes syster. Hon har en jättebra kamera och är duktig på att fotografera :D

    Bröllopsresa t Kroatien bokas i morgon :D

    Inbjudningskorten gör vi själva pch skickas ut till alla hjärtans dag.
    Festprogram o vigselprogram har vi också satt ihop själva..

    Hmm..vad har jag glömt?

  • ~Annel­ie~
    Äldre 12 Jan 20:30
    #0

    jo just det..
    ring har jag tittat på över nätet..
    ska gå in å prova den på guldfynd å sen beställa över nätet... var billigare så :)

  • Dani26
    Äldre 12 Jan 20:31
    #0

    Inte så långt.. har bara bokat kyrkan
    fått lite svar på förfrågan om lokaler men så hymla dyrt så fort man nämner bröllop!
    är på jakt efter klänning oxå, men kan inte betala 8000... jag vill inte ha enkel klänning, puffig ska det vara :)
    ringarna är ett problem för m2b kan inte bestämma sig hahaha han tycker om så många. annars budget, antal gäster, färgtema är klar
    håret och klänning vet jag hur jag vill ha
    hoppas planneringen rullar på efter bröllopsmässan :D

  • Dani26
    Äldre 14 Jan 14:02
    #0

    vart ska ni köpa era klänningar?

  • Carro1­978
    Äldre 14 Jan 20:20
    #0

    Dani26 jag har köpt min brudklänning på Brud i centrum i Brandbergen (haninge i sthlm). Men inte hämtat den än.

    Annelie är du duktig på att fixa hår eller? Önskar jag kunde göra det jag med. Vi får se hur jag gör. Ska ha en ganska enkel frisyr så man kan ju göra en festfrisyr hos frisören och då kostar det bara ca 700:- men då får man ingen provuppsättning...hm..svårt detta.

  • Lilla jag...
    Äldre 14 Jan 20:49
    #0

    Hejsan. jag är också en junibrud. gifter mig i Tyresö kyrka den 2:a juni.

    Kul att se att du är från Tyresö Anneli. komiskt. vi ska också skicka ut våra inbjudningar till alla hjärtans dag, även fast det kanske är lite tidigt, men de är ju en rolig dag att få inbjudan på =)

    det vi hunnit emd i vår planering är:

    bokning av kyrka och lokal
    min klänning är inköpt
    kock som ska laga vår mat är klar
    fotograf är bokad
    frisör bokad
    florist bokad

    ja..de va väl ungefär det..

  • Lilla jag...
    Äldre 14 Jan 20:50
    #0

    just det.
    ringen är utkollad, ska beställas snart också...

  • blivan­de Mrs...
    Äldre 14 Jan 21:02
    #0

    hej hej..
    midsommarbrud 23/6 får man vara med?
    är 26 år bor i vällingby

  • ~Annel­ie~
    Äldre 14 Jan 22:15
    #0

    Dani26 .. klänningen e köpt på "Brud i centrum" i Brandbergen.

    Carro1978... Nja.. Gjorde min håruppsätting själv när jag skulle på Nobelmiddagen och blev rätt nöjd.. så jag tänkte att jag skulle göra den nu med :D
    Bara jag får tid att stå och irritera mig om det skulle bli fel i början *L*

    Lilla jag.. nja.. det är inte så tidigt egentligen.. vi måste ju kunna reka av med restaurangen i tid :) Å visst ..alla hjärtans dag e ju "perfa" :)

    Så du bor i Tyresö? :D
    Vart? Bor i Bergfoten, vid brandstationen..

Svar på tråden Juni 2007 i sthlm