• Carro1­978
    Äldre 14 Nov 15:51
    8708 visningar
    86 svar
    86
    8708

    Juni 2007 i sthlm

    Hej!

    Heter Carro och ska gifta mig i Juni 2007 och "letar" efter blivande brudar som också planerar ett sommarbröllop.

    Kan ingenting om att planera ett bröllop och skulle vilja dela idéer och tankar med liksinnande.

    Har en dotter på 4 mån så det vore extra kul om ni också precis hade blivit mammor

  • Svar på tråden Juni 2007 i sthlm
  • Malmön­2007
    Äldre 15 Nov 23:59
    #0

    Hej alla!

    Ska inte gifta mig i Stockholm men bor här så det är kul att få kontakt med lite andra "stockholmsbrudar".

    Vi har bokat kyrka, festlokal och boende till gästerna men det beror mest på att platsen inte har så mycket att erbjuda så man måste vara snabb. Annars tycker jag som ni andra att det är kul att vara inne och läsa och få ideér, det är ju sjukt mycket att tänka på.

    Lyllos er som hittat klänning. Jag har provat flera men den där "detta är MIN klänning" har inte alls innfunnit sig utan jag tycker flera är fina och kan inte alls bestämma mig. Jag kommer få panik!!

  • Carro1­978
    Äldre 16 Nov 07:57
    #0

    Hanna76 det beror ju lite på vilken klänning du vill ha. Om du vill ha en med snörning så kan du köpa den nu för den kan man dra åt eller dra ifrån beroende på vikten.

    Jag vill också gå ner till sommarn och vet inte hur jag kommer att lyckas. Man vill ju ändå att klänningen ska sitta snyggt...

    Välkommen alla nya

  • Carro1­978
    Äldre 16 Nov 09:58
    #0

    Nu har jag bestämt mig för mina färger: vitt, rosa coh silver blev det. Får se vad jag väljer för färg på klänningen vill ju helst inte ha helvit men vi får se. Det är nästa problem.

  • Malmön­2007
    Äldre 16 Nov 23:26
    #0

    Carro 78 Jättefina färger att ha ihop. Tyvärr har en kompis precis haft detta på sitt bröllop och man vill ju gärna ha något "eget".

    Har kollat en del på klänningar och inte hittat särskilt många kritvita, det är mest ivory som jag tycker är finast. Lycka till med det, jag blir GALEN av att leta klänning. Hittar ingen som är finast....

  • Carro1­978
    Äldre 17 Nov 08:28
    #0

    Jag har inte ens vågat mig ut i klänningdjungeln. MEn borde nog göra det för att se vad marknaden har att erbjuda.

  • Bröllo­pstoki­ig
    Äldre 17 Nov 11:24
    #0

    kollar en hel del i tidningar på klänningar och så, men det är ju bara nya då (så klart...) och jag har inga planer på att lägga 5-10 000:- på en klänning...
    Tja, vi får se vad det blir :)

    Har ni bestämt vigselring än då?
    vi valde ut vid förlovningen, slät guldring till förlovninga och samma modell med diamanter till vigsel :)

  • Gyllan
    Äldre 17 Nov 11:30
    #0

    Vi går just nu och väntar på besked från guldsmeden om de kan göra våran ring. Den är i "egen" desig (även om vi sett en modell vi utgår från) och ganska speciell... Så nu är det bara att vänta

  • Mimi_
    Äldre 17 Nov 11:31
    #0

    Angående klänning så kan det bli
    riktigt dyrt.
    Jag hittade min på rea så det blev mycket billigare.
    Ett förslag där jag var och tittade på klänning är bridaloutlet.se, kolla där de har hyfasde priser.

    Vi har inte hittat någon vigselring. Tycker det är jättesvårt att hitta en som man verkligen vill ha....
    men det är väl bara att leta vidare.

  • Juni07
    Äldre 17 Nov 13:22
    #0

    Vet vilka ringar vi vill ha.
    jag ska ha förrutom min förlovningsring en smal 2,5 mm i vitguld med små stenar www.schalins.se/show_serie.asp samt utanför en slät likadan som förlovningsringen, alltså 3 ringar totalt. Min blivande ska också ha en till ring. Vi har inte köpt dem ännu, det skiljer rätt mycket i pris har jag märkt om man jämför.
    För "äkta" schalin får vi betala ca 12000 för dessa, på "två Hjärtan" i Farsta kostar de ca 8000 och nu hittade jag dem på Jempguld.se för ännu mindre...det lönar sig att titta runt innan man slår till, hur gärna man än vill köpa dem direkt man hittat rätt

  • Juni07
    Äldre 17 Nov 13:25
    #0

    glömde skriva att det är den andra från vänster översta raden i passion serien jag vill ha mellan mina två släta

Svar på tråden Juni 2007 i sthlm