• Lady o Lufsen
    Äldre 11 Nov 00:24
    25033 visningar
    238 svar
    238
    25033

    Nattzvammeltråden!!!

    Härmed inviger jag en tråd för alla nattugglor!

    Ämnet är helt fritt men vad jag rekomenderar är att samtliga talare håller koll på antal inloggade människor...

    För tillfället är det dryga 900 personer inloggade...

    Diskutera fritt! Men var hövliga mot varandra...

  • Svar på tråden Nattzvammeltråden!!!
  • Daia Gräddn­os
    Äldre 11 Nov 04:13
    #0

    wonderchild

    Jag jobbar!

  • wonder­child
    Äldre 11 Nov 04:16
    #0

    Jag vill oxå ha ett jobb.. :P helst nattjobb då... eftersom jag är mest vaken då... ;)

  • Daia Gräddn­os
    Äldre 11 Nov 04:17
    #0

    Utan jobb? Har du någon utbildning som skulla passa et nattjobb?

  • wonder­child
    Äldre 11 Nov 04:22
    #0

    Jag är undersköterka och söker jobb direkt det kommer ut nånting nytt... men man får alltid samma svar "tyvärr, men tjänsten är redan tillsatt" det är en stor lögn om att det alltid finns jobb inom mitt yrke... snarare tvärt om... det finns inga jobb, och dom jobb man söker blir tillsatta av "husets egna vikarier" typ.... Eftersom jag nyss flyttat till ny kommun är det värre... eftersom mina LAS dagar jag samlat på mig under mina 4 år som vikarie i min hemkommun nu är som bortblåsta.. så nu är jag på ruta ett igen...

  • Daia Gräddn­os
    Äldre 11 Nov 04:24
    #0

    Men hållå, undersköterskor behövs det väl massvis av?!! (Och då kann man ju jobba natt...) Själv är jag sjuksköterska. Tycker det är lediga tjänster inom vården överallt!

  • wonder­child
    Äldre 11 Nov 04:27
    #0

    i praktiken så finns det juh det... men dom som får de tjänsterna är juh de som gått vikarier på just det stället i flera år... det är svårt att komma in som "ny" på nåt ställe....

  • wonder­child
    Äldre 11 Nov 04:31
    #0

    Just nu är 648 besökare online

    sen är det lite svårare med jobb oxå eftersom jag nu bor i en mindre kommun... o inget körkort eller så... men jag hoppas väl att jag ska fixa det nångång... då blir det juh lite lättare på jobb fronten....

  • Daia Gräddn­os
    Äldre 11 Nov 04:49
    #0

    Hemsjukvård då? Det är vel lite spennande, och mycket självständigt?

  • wonder­child
    Äldre 11 Nov 04:53
    #0

    de hade ett sådant jobb ute för bara nån vecka sen... sökte, men det blev samma svar där som överallt annars.. funderar seriöst på att börja läsa igen... till någonting helt annat... vet bara inte vad....

  • Daia Gräddn­os
    Äldre 11 Nov 05:00
    #0

    Iblant kann det va svårt å forstå hur man tänker sig att lösa problemen inom vården!

Svar på tråden Nattzvammeltråden!!!