• Lady o Lufsen
    Äldre 9 Nov 18:37
    2952 visningar
    33 svar
    33
    2952

    Är jag ensam om att tycka...

    ...att det ganska ofta förekommer rena oförskämdheter i trådarna?

    Det finns klara o tydliga regler för hur man här på BT bör bemöta varandra i trådarna men ibland verkar det som om att bara en behöver starta så hänger andra på...

    Skärpning tjejer!

    Man behöver ju faktiskt inte läsa inläggen om dom gör en så arg så att man måste vara elak eller dum. Man kan också anmäla inlägg man tycker är helt opassande ex. reklam eller annat!

    Tack för mig!

  • Svar på tråden Är jag ensam om att tycka...
  • friis
    Äldre 9 Nov 18:41
    #0

    Jag håller verkligen med!!!!!!!!!!!!
    Ta bara en av trådarna om H&M´s brudklänning som exempel.......
    Så fruktansvärt otrevliga kommentarer.
    Tråkigt.

  • Lady o Lufsen
    Äldre 9 Nov 18:45
    #0

    Det blir sådan tråkig stämning och det kan inte finnas någon som vinner på det!

    Dessutom ska vi ju alla vara medvetna om att någon tjej kanske lämnar BT på grund av att hon undrar över om hon har kommit rätt! Det här är ett forum som ska vara högt i tak, som man ska kunna ha debatter i, där man ska kunna ha olika åsikter men det måste ju finnas respekt och hövlighet!

  • Lovesi­a
    Äldre 9 Nov 18:46
    #0

    Men det var ju ingen som var elak mot någon annan i h&m tråden? bara mot klänningen... och möjligen designern, men ska man inte få säga vad man tycker, även om det är negativt?

  • Lady o Lufsen
    Äldre 9 Nov 18:51
    #0

    Ibland tycker jag att det känns som rena mobben...Man kan gå in i en tråd full med reklam och vara tacksam för att den finns där- det kommer en själv till gagn
    Sen går man in i en annan tråd och skriver att "hallå!!! Du tycker inte att du gör liiiite väl mycket reklam nu va???"

    Det går inte ihop sig alla gånger...

  • future mrs B
    Äldre 9 Nov 18:54
    #0

    Miamou

    haller helt m dig, maste saga att manga ggr har jag backat ur en disskusion for att det har blivit sa aggresivt. Dessutom vad galler H&M klanningen, tank pa de stackars tjejer har pa BT som kopt klanningen,,sa sitter sa manga & dissar den! hur tror ni det skulle kannas! inte kul alls...

  • Lady o Lufsen
    Äldre 9 Nov 19:42
    #0

    Ibland blir vissa trådar ett läger för hyenor...Trådstarten har lämnat den för länge sedan men ingen kan ändå sluta...?

    Konstigt!

  • Cicki8­2
    Äldre 9 Nov 19:47
    #0

    Jag håller helt med om att folk kan bli väldigt arga och otrevliga och det är absolut inte kul! Men likväl så har jag läst inlägg och inte reagerat märkvärdigt över dem, medan någon annan tycker att den personen har skrivit nåt fult och verkar vara jätte arg!
    Det är så svårt att skriva så att inte alla tror att man är arg eller nåt och mycket beror ju även på hur man själv läser det skrivna.
    Man måste helt enkelt lägga fler smile gubbar så att folk ser att man inte är arg. Eller? :)

  • Lady o Lufsen
    Äldre 9 Nov 19:55
    #0

    Jag tycker att man ska kunna ha debatter om ALLT men med god ton... Visst kan man bli upprörd eller arg men det innebär inte att man får göra påhopp av något slag!
    Man får helt enkelt försöka göra sig förstådd och försöka förstå eller skriva "Jag tycker inte som du, jag håller inte med" utan att skriva överflödiga komentarer som gör insuinationer till att man skulle vara mindre vetande.

    Dessutom kan man i många trådar uppleva att det blir någon slags inbördes beundran och att man kanske har träffats i många trådar och tycker att man känner varandra och då visar sin lojalitet genom att skriftligen hålla med eller faktiskt blåsa mer liv i elden!?
    Man BEHÖVER faktiskt inte lämna någon komentar över huvud taget om den ändå ska vara aggressiv eller oförskämd- då kan man vara tyst...

  • utvand­raren
    Äldre 9 Nov 19:58
    #0

    Rätt igen Miamou!

  • Cicki8­2
    Äldre 9 Nov 19:59
    #0

    Jo jag håller helt med dig! Man är ju inte här för att vara elak, och så mycket vett borde man ha att man inte gör påhopp på andra osv. Så jag förstår exakt vad du menar.

    Synd om dem som "försvarar" de som beter sig illa mot andra i olika trådar. Läste om den här tjejen, Silvera, som skrev om äktenskapsförord. Jag tycker det var konstigt det hon skrev, men jag ville inte börja kommentera det. Kollade igenom vad folk hade skrivit och kära nån! Blev faktiskt helt förbluffad över hur elaka saker vuxna människor kan skriva till andra!! :-O Helt enkelt väldigt elakt och hade jag fått såna påhopp på min m2b, så hade jag blivit jätte ledsen.

Svar på tråden Är jag ensam om att tycka...