• Fru Cinder­ella
    Äldre 9 Nov 09:38
    5160 visningar
    20 svar
    20
    5160

    Bröllopsweekend!

    Vi hade tänkt åka på en mindre bröllopsweekend efter bröllopet eftersom vi inte har råd med något större för tillfället.

    Någon som har tips på vart man kan åka o vad man kan göra? Vi vill gärna ha det både romantiskt och med lite fart och fläkt!

    Gärna i mellansverige eller där omkring

  • Svar på tråden Bröllopsweekend!
  • N&N
    Äldre 9 Nov 09:59
    #0

    Här puffar jag, för vi hinner inte åka längre vi heller och vill åka någonstans där det finns kanske en SPA-avdelning, god mat och goda viner och romantisk känsla. Vi bor i Sthlm.

  • Pumpki­n
    Äldre 9 Nov 10:20
    #0

    Selma Lagerlöfs Spa kanske?

  • Fru Cinder­ella
    Äldre 9 Nov 10:22
    #0

    Kanske vore något ska kolla upp...

    det ända jag har hittat o är lite inne på är vildmarkshotellet.se och ekhaga.nu

  • A:s wife
    Äldre 9 Nov 10:22
    #0

    Hasseludden Yasuragi!! underbart ställe med SPA. allt är japaninspirerat: baden, rummen, maten osv. en riktig upplevelse faktiskt. hemsidan är yasuragi.se

  • Fru Cinder­ella
    Äldre 9 Nov 10:37
    #0

    A:s babe

    Verkade riktigt kul, men tror att min sambo skulle få spader efter typ två minuter... han är inte riktigt sushi o yoga typen :)

  • A:s wife
    Äldre 9 Nov 17:24
    #0

    _Cinderella_
    du får ta med nån annan dit vid ett annat tillfälle helt enkelt.
    men det är mycket mer än bara sushi och yoga

  • Fru Cinder­ella
    Äldre 9 Nov 17:29
    #0

    A:s babe

    Jo jag vet, överdrev en aning ;)
    Vad har de mer då?

  • Mhjärt­aJ
    Äldre 9 Nov 17:56
    #0

    Hooks herrgård är underbar! Ligger strax söder om Jönköping...Kanske en Champagneweekend? Vet inte direkt vad man kan göra där mer än bara njuta...Kolla deras hemsida www.edbergs.com. Ibland har de "mordlösar gåta"....

  • A.M.
    Äldre 10 Nov 10:24
    #0

    Södertuna slott - där äter man gott, badar i vedeldad tunna och kan (tror jag) testa bågskytte.
    www.sodertuna.se/

    Tomarps Gårdshotell - man bor och äter ljuvligt, kan bada bastu från bastuflotte, rida islandshäst (samt testa bågskytte/lerduveskytte har jag för mig)
    www.tomarp.gardshotell.com/

  • A:s wife
    Äldre 10 Nov 15:38
    #0

    _Cinderella_
    De har "vanliga" SPA-behandlingar, en stor pool, flera små "varma källor" (mindre sittbassänger med vamt vatten) både inom- och utomhus, vissa rum har tom egna varma källor. de har olika aktiviteter man får prova på, typ qi gong, meditation, sushi-skola (men där har vi ju sushin =P ) japansk badceremoni, mm. måste säga att det är det bästa SPA:t jag varit på. den japanska prägeln på allt gör att det känns lite mer annorlunda och exotiskt på ngt sätt.

  • Snart fru Carlss­on
    Äldre 12 Nov 17:03
    #0

    Jag kan verkligen rekommendera ett Sundbyholmsslott utanför Eskilstuna, särskilt att boka stugorna där det finns jacuzzi och bastu. De har riktigt god mat (väldigt till mötesgående också för mig som allergiker).

    Det hittade vi genom nedanstående adress:
    www.countrysidehotels.se/

  • InaHjä­rtarAd­am
    Äldre 12 Nov 17:08
    #0

    _Cinderella_:

    det kan rentav bli billigare om ni lägger er bröllopsweekend utomlands. tex paris, london, prag, tallin etc. om ni köper resan via ryanair eller nåt i den stilen och sen beställer hotell via internet.

    jag o min mamma åkte till london i tre dar för några månader sen och vi betalade 800 för flyg tur/retur och 200 kr natten per person på hotell.

    här i sverige är ju allt svindyrt!!

  • Fru Cinder­ella
    Äldre 12 Nov 17:09
    #0

    InaHjärtarAdam

    Intressant. har du några tips på vart man hittar sådana resor?

  • InaHjä­rtarAd­am
    Äldre 12 Nov 17:12
    #0

    www.ryanair.com
    vart åker ni ifrån förresten?

  • InaHjä­rtarAd­am
    Äldre 12 Nov 17:24
    #0

    _Cinderella_:
    hur mycket får det kosta med resa+hotell?

  • Fru Cinder­ella
    Äldre 12 Nov 17:27
    #0

    3000-4000 kanske?! Så billigt som möjligt dock

  • InaHjä­rtarAd­am
    Äldre 12 Nov 17:32
    #0

    _Cinderella_:
    då är det ju lätt värt det att åka på en storstadsweekend! du får mycket mer för pengarna. håll utkik på ryanairs hemsida när dom har biljetter för en krona så kommer ni riktigt billigt undan :D när skulle ni åka isåfall?

  • Fru Cinder­ella
    Äldre 12 Nov 17:36
    #0

    I mitten av maj

  • InaHjä­rtarAd­am
    Äldre 12 Nov 17:39
    #0

    _Cinderella_:

    då är det ju perfekt att åka till de flesta storstäder! bara att välja o vraka!
    själv är jag ute efter en billig weekendresa i september. ska överraska min älskling som fyller 25 då (om jag hittar en prisvärd sådan)

  • Fru Cinder­ella
    Äldre 12 Nov 18:28
    #0

    låter mysigt.. stort tack för tipset!

Svar på tråden Bröllopsweekend!