• CmD

    Bilvande brudar i Jönköpingsområdet? Del2

    Tänk vad fort tiden kan gå... Snart tre månader sedan Lilla Li startade den förra tråden.
    Vi är några blivande brudar som träffas någon gång ibland för att fika och ventilera ideer. Bor du i närheten av Jönköping och vill hänga på är du hjärligt välkommen.

    Vi är även öppna för förslag på andra aktiviteter.

  • Svar på tråden Bilvande brudar i Jönköpingsområdet? Del2
  • Lilla Li

    :o) Vi använder en f.d. klasskamrat till mig från Göteborg som fotograf, så jag kan nog inte hjälpa dig där. ;) Han får 2000-2500 för alla bilder högupplösta på skiva, utan redigering eller framkallningar för det vill vi fixa själva.

  • novali

    Vår fotograf tar 2800 kr + milersättning à 59 kr/mil

  • SlottsBrud2008

    Rekomenderar igen... på www.modellbilder.se finns det massa bra fotografer som kör tfp (time for print), de tar inga pengar och ni får bilderna på skiva(oftast), det är som lite give-and-take-stil på det hela... några tar såklart betalt, med dom brukar vara billigare. Värt att kolla upp!!

  • Shiliz

    Är det någon som har någon särskild fotograf på modellbilder som den vet är bra? Vi vill ju gärna ha en riktigt bra fotograf men har inte allt för mkt pengar till det... Och jag håller med ;o), på de flesta budgetar skriver de typ 4000:- för fotografering, men det verkar ju vääääldigt optimistiskt!

  • en dag i juni

    Lilla Li: nej inte än... vi tänkte göra det i stockholm (pga att min 2b tror att folk kollar på poststämpeln på kuveret och vill därför förvilla dem med en stämpel från sthlm istället från jönköping eller nässjö eller vad det nu blir, jag har aldrig riktigt brytt mej om poststämplarna men för att göra honom glad så visst!!)

    Vi har bokat Patrik Svedberg som våran fotograf. Han tar helt underbara bilder. Dock lite dyrare (7000) men vi tycker båda om honom så mycket så det gör inget. Se själva: www.patriksvedberg.se/

  • en dag i juni

    Glömde ju säga att vi har bokat flygbiljetter till paris idag! :D
    Vi hittade svinbilliga på FlyMe 1000 spän tur och retur för oss båda, och från landvetter dessutom. så vi slog till på en gång :D

  • ;o)

    Lilla Li - oj vilka bilder... Jag blev alldeles tårögd!

    Här är en till (dyr, oxå 7000 fotograf som tar fina bilder:
    www.carlrobertjonzon.se/

    Håller med Shiliz, man vill ju gärna VETA lite om fotografen innan, el åtminstone ha hört om någon som rekommenderar den...

  • korall

    en dag i juni: åker ni direkt efter bröllopet då? Gick in o kollade efter billiga jag med, blir så sugen att åka iväg1

  • Lillstumpan

    Vi har precis som "en dag i juni" bokat Patrik Svedberg. Lite dyrt med det kan va när man få så fina bilder. Han är supertrevlig också......kan verkligen rekomendera honom. :)

  • Bröllopstokiig

    Hej på er, har ju skrivit lite här.
    Vill bara tipsa om den fotograf vi ska anlita...de fotar underbara bilder, av vad jag har sett. Har inte anlitat de tidigare. Ligger hyfsat i pris. 2800 för 2 timmars fotografering (+150/pp utöver brudpar dock) Jag sitter just nu och filar på vårat festprogram och måste nog snart fixa våra inbjudningar då vi ska gifta oss mitt i sommaren :)
    www.fotografiqa.se/info.html

Svar på tråden Bilvande brudar i Jönköpingsområdet? Del2