• CmD
    Äldre 6 Nov 09:41
    72118 visningar
    653 svar
    653
    72118

    Bilvande brudar i Jönköpingsområdet? Del2

    Tänk vad fort tiden kan gå... Snart tre månader sedan Lilla Li startade den förra tråden.
    Vi är några blivande brudar som träffas någon gång ibland för att fika och ventilera ideer. Bor du i närheten av Jönköping och vill hänga på är du hjärligt välkommen.

    Vi är även öppna för förslag på andra aktiviteter.

  • Svar på tråden Bilvande brudar i Jönköpingsområdet? Del2
  • Lilla Li
    Äldre 18 Jan 10:24
    #0

    Shiliz: Jag tror inte han har det tyvärr. Har också försökt leta efter en.

  • Milou2­7
    Äldre 18 Jan 10:52
    #0

    Korall: Jag hörde med min sambo vilket pris han brukar ta för att sjunga. 500 kr för en låt och 800 kr för 2. Gitarr eller pianokomp ordnas av de som anlitar honom. Alla gånger hittills har det varit kyrkans kantor och spelat till.

  • en dag i juni
    Äldre 18 Jan 13:27
    #0

    Tack för en trevlig kväll i går... ja, jag hoppas också att vi kan hinna med en till innan korall gifter sig :)

  • korall
    Äldre 18 Jan 21:39
    #0

    Milou27: Vad du är snäll som kollade med din kille! Och inte var han så dyr heller Men vi kom på att sambons morbror o min kusin är väldigt musikaliska så de kommer att sjunga i kyrkan. Tack ändå!

    Shiliz, Lilla Li, en dag i juni: Tack själva! Alltid lika trevlig att ses :D tar som sagt gärna en fika veckan innan, behöver nog prata av mig det sista!

  • korall
    Äldre 19 Jan 21:04
    #0

    Shiliz: Hur gick det hos stockmakaren?

    Var o hämtade ringen idag, helt underbar!!! Fick även leverans av kandelabrarna, inhandlade en massa till festen, pratade med frisörn, kontaktade kantorn (inte den vi pratade om i tors dock... ), provade hela outfiten m örhängen o slöja. Nu känns det att det är på riktigt och jag längtar verkligen!!

  • Shiliz
    Äldre 21 Jan 16:28
    #0

    Korall: Det gick jättebra hos stockmakaren! Han var jättetrevlig och vi gillade lokalen väldigt mycket. Så vi ska bestämma oss inom en månad nu om vi vill ha vår fest där eller inte. Vi vill nog gärna åka o titta på Fjällstugan innan vi bestämmer oss bara.
    Vad kul att ni äntligen fått ringarna nu! Jag skulle ha på mig den hela tiden . Hur känns det nu när det inte ens är en månad kvar då? Längtar tills vi också är där.

    Åh, i torsdags fick vi en inbjudan till ett bröllop i sommar! Ska bli kul och gå på ett innan vi gifter oss själva. Eftersom det är min fästmans kusin som ska gifta sig så kommer många av deras gäster även komma på vårt bröllop. och är jag lite rädd för att kanske som saker som vi vill ha dyker upp på deras bröllop så att det verkar som om vi har "härmat" dom... Men förhoppningsvis inte!

  • Slotts­Brud20­08
    Äldre 21 Jan 16:36
    #0

    Tjing tjing!
    En till jönköpingsbrud här, eller värnamo. Men pluggade faktiskt i jkpg på gymnasiet

    Vi ska inte gifta oss förrens 9 aug 08 men det är ju inte så långt kvar ändå

  • Lilla Li
    Äldre 21 Jan 20:30
    #0

    Budgetbrud2008: Välkommen! :) Berätta gärna mer om dig, er och bröllopet.

    Jag funderar på att gå och köpa min ring snart också. Sprida ut kostnaderna litegrann. ;)

  • ;o)
    Äldre 21 Jan 21:43
    #0

    Hej allesammans - det var länge sen jag skrev nåt nu, har legat lågt i planerandet ett tag

    Shiliz - vad kul att höra att ni oxå funderar på att vara på Stockmakarens. Vi ska ha vår fest där den 25:e augusti och det skulle vara jättekul att byta information med nån annan som oxå ska vara där... Vi har inte bestämt nån meny ännu, ska träffas i mars och bestämma lite mer detaljer.

    När ska ni gifta er (står säkert nånstans bland alla inlägg, men jag orkar inte leta igenom alla )? Hur många blir ni och vad har ni planerat för matupplägg (buffé el trerätters el...)? Hur ska ni göra med dryck (fri bar, betalbar...)? 1000 frågor! Jag kom på en till - musik, ska ni ha live elr inspelat?

    Jag tycker som du att Hasse (antar att det var hnm ni har pratat med) verkar vara jättebra att ha att göra med och jag tror att det kommer att bli toppen att ha festen där!

  • Lilla Li
    Äldre 22 Jan 06:28
    #0

    Vi var på fest i lördags och där var en kille vi är lite bekanta med sådär. Han är trubadur och ville ha 2000 kr för att vara trubadur och DJ på bröllopet. Taget! :D

Svar på tråden Bilvande brudar i Jönköpingsområdet? Del2