• CmD
    Äldre 6 Nov 09:41
    71751 visningar
    653 svar
    653
    71751

    Bilvande brudar i Jönköpingsområdet? Del2

    Tänk vad fort tiden kan gå... Snart tre månader sedan Lilla Li startade den förra tråden.
    Vi är några blivande brudar som träffas någon gång ibland för att fika och ventilera ideer. Bor du i närheten av Jönköping och vill hänga på är du hjärligt välkommen.

    Vi är även öppna för förslag på andra aktiviteter.

  • Svar på tråden Bilvande brudar i Jönköpingsområdet? Del2
  • Lilla Li
    Äldre 12 Dec 07:09
    #0

    Lillstumpan: Nej nu fick det bli en sminkkurs på Make Up Store i Göteborg. Det har hon pratat om i flera år att hon vill ha. :)

  • Ängla
    Äldre 12 Dec 11:31
    #0

    Lilla Li,
    Vad spännande att ni ska vara på Esthers bar och kök. Hur funkar det, "stänger de av" restaurang och bar för övriga gäster eller delar de av? Har ni fått bra kontakt med dom? bra priser/menyer etc.

    Jag har en kompis som ska gifta sig nästa år och som vill ha restaurang och hotell på samma ställe, hon ville veta lite mer!

  • Lilla Li
    Äldre 12 Dec 13:13
    #0

    Ängla: Jag kan VERKLIGEN rekommendera Esters! Vi har fått ett helt otroligt bra bemötande och restaurangchefen Marcus är väldigt öppen för alla våra idéer och förslag.

    Vi är faktiskt det första paret som nånsin caterat hela restaurangen. Tidigare har de bara caterat till andra lokaler. Men det kommer bli så att de stänger av restaurangen för andra gäster. Just i augusti när vi gifter oss är det tydligen lågsäsong, så hotellet kommer vara i princip tomt och därför kommer vi ha hyfsat fri tillgång till alla offentliga utrymmen på hotellet.

    Restaurangen blir vår, på terrassen på femte våningen kommer vi ha fördrink med utsikt över Munksjön. På andra våningen ligger ett tv-rum där våra yngre gäster kan få titta på tv, spela spel m.m. om de tröttnar på festen. Baren har vi inte diskuterat, men jag skulle kunna tänka mig att den också blir bokad för bara oss.

    Vi får rabatterade priser på hotellrum och drycker i baren. Vi satte själva ihop en meny (förrätt + varmrätt) och bad honom ge oss ett pris på det. Vi kommer få betala 345:- per kuvert inklusive fördrink, förrätt och varmrätt. Dryck till maten betalar vi utöver detta och efter middagen blir det betalbar, med rabatterade priser som sagt. Vi kommer även få komponera ihop varsin egen drink som går att köpa. Typ "Annelie's hallonvodka" eller nåt annat gott. ;) Marcus gillar att laga mat så han komponerar gärna ihop en alldeles ny meny om man önskar, eller så väljer man från deras à la carte-meny som vi gjorde.

    I lobbyn har de en projektor som visas ner från andra våningen på en stor vit vägg. Där tänkte vi ha ett bildspel med foton på oss rullande när vi tar emot folk.

    Vi använder oss av deras egen ljudanläggning. Han kände en bra DJ som man kan hyra in om man vill. Discokula kan man också hyra in.

    Han var väldigt öppen för alla möjliga förslag om vi hade angående dekorationer och sådär. Vi vill ha det enkelt och stilrent, vita dukar, några vaser med röda blommor och levande ljus. Utöver detta har vi inga dekorationer. Men blommorna och ljusen kommer han att fixa.

    Det enda vi möjligtvis behöver göra själva är att byta stolsöverdragen. På vår/sommar har de ljusgröna, på höst/vinter mörkröda. Vårt tema är mörkrött, men tydligen är det lite knepigt att byta överdragen så det gör vi nog själva då eftersom de helst inte ville göra det.

    Kort sagt: Känns HELRÄTT! Kommer vara sååå skönt att få komma dit och bara ha det skönt och inte behöva tänka på nåt! Morgonen efter hoppas vi få äta frukost med de av våra gäster som valt att bo på hotellet över natten. Ska bli härligt! :D

  • Lillst­umpan
    Äldre 15 Dec 17:29
    #0

    Lilla Li: Det låter som att du har prickat in en fullträff. Jättekul!!!!

  • Ängla
    Äldre 17 Dec 17:59
    #0

    Lilla Li, det låter verkligen hur bra som helst ju med allting, härligt! Bra med ställen där "allt går att fixa".

    Jag ska berätta de du sagt om Esters för min kompis!

  • Lilla Li
    Äldre 18 Dec 07:42
    #0

    Ja det känns verkligen jättebra med Esters. :) Tänkte gå dit någon dag och dels smaka på maten och dels gå igenom vissa grejer med honom. Har lite frågor om diverse saker. :)

    Vi måste åka ut till kyrkan nån dag också - har fortfarande inte sett den inifrån!

    Var i Göteborg i helgen och lyckades hitta långsmala kuvert som jag ville ha. Hur bra som helst! Jag ääälskar Göteborg. ;)

  • Lillst­umpan
    Äldre 18 Dec 20:46
    #0

    Lilla Li: Var det Sandseryd?

  • Lilla Li
    Äldre 19 Dec 07:34
    #0

    Lillstumpan: Japp. :)

  • Lillst­umpan
    Äldre 19 Dec 18:14
    #0

    Den e jättein!!!! ;)

  • CmD
    Äldre 19 Dec 18:44
    #0

    Hur går det med allas julstök?

Svar på tråden Bilvande brudar i Jönköpingsområdet? Del2