• CmD
    Äldre 6 Nov 09:41
    72849 visningar
    653 svar
    653
    72849

    Bilvande brudar i Jönköpingsområdet? Del2

    Tänk vad fort tiden kan gå... Snart tre månader sedan Lilla Li startade den förra tråden.
    Vi är några blivande brudar som träffas någon gång ibland för att fika och ventilera ideer. Bor du i närheten av Jönköping och vill hänga på är du hjärligt välkommen.

    Vi är även öppna för förslag på andra aktiviteter.

  • Svar på tråden Bilvande brudar i Jönköpingsområdet? Del2
  • ;o)
    Äldre 23 Nov 15:00
    #0

    Du låter som Monica i Vänner... Fast yngre... hihi

  • Lilla Li
    Äldre 23 Nov 15:05
    #0

    ;o) Hahaha ja. :D Kan känna igen mig ganska mycket i henne, just när det gäller organisationen. Jag verkar ha blivit lite städgalen sen jag flyttade hemifrån också... *hmm* Fast jag är precis lika flummig som Phoebe när det gäller andra saker! :D

  • ;o)
    Äldre 23 Nov 15:12
    #0

    Nähäpp nu har jag prioriterat bort alldeles för mycket arbetstid... Får höras en annan gång! Ha det bra Lilla Li och ta det lugnt med planerandet!

  • hellan­b
    Äldre 23 Nov 18:55
    #0

    om ni som bor i Jkpg (andra me så klart)vill ha tips å ideér, få koll på lite musik å vad de finns för präster å sånt så gå in på www.svenskakyrkan.se/jonkoping

    Lycka till!

  • korall
    Äldre 23 Nov 19:23
    #0

    hellan_jkpg: jätte bra tips! fanns många bra tips på den sidan

  • ;o)
    Äldre 24 Nov 07:55
    #0

    ... och där kan man även hitta namnen på de präster jag har varit i kontakt med som är motvilliga till vår utomhusvigsel ...

    Va?! Nä, jag är inte bitter ...

    Är det nån av er därute som kan tipsa om en tillmötesgående och frimodig präst så får ni gärna dela med er! Deras inställning till utomhusbröllop går ju tyvärr inte att läsa ut på hemsidan...

  • Lilla Li
    Äldre 24 Nov 07:57
    #0

    Herregud vad fånig jag känner mig...

    Satt i bilen på väg till jobbet och tänkte på bröllop. Fick massa syner om hur själva vigseln blir. Hur vi går nerför altargången, jag möter mina syskons och syskonbarns blickar, vi står där framme... (nånstans här börjar jag bli tårögd i bilen) Jag måste koncentrerat studera prästens ansikte för att inte vara "för mycket" i verkligheten och börja gråta, jag tänker på hur min pappa kanske blir tårögd och tycker det är fint... Hur min klänning ser ut bakifrån och att folk viskar om hur vacker jag är...

    Låter verkligen helfånigt, men jag blev alldeles lipig! Fick VERKLIGEN hålla mig för inte börja snyfta och gråta rakt ut. Jag samåker ju med en kille till jobbet så det hade inte riktigt gått för sig...

    :)

  • Milou2­7
    Äldre 24 Nov 08:31
    #0

    ;o) Skojar du? Vad är det för inskränkta tråkmånsar till präster du haft? Finns inte deras gud överallt eller? Hur motiverar prästerna som inte vill det? Jag var på en utomhus vigsel förra året, men minns inte vad prästen hette, men jag tror det var en från Norrahammars församling....Thomas kanske...

  • ;o)
    Äldre 24 Nov 09:23
    #0

    Milou27 - Jag har "inte haft" dessa präster utan tagit kontakt med dem genom Svenska Kyrkans hemsida.
    Jag visste inte vart jag skulle vända mig och eftersom vi bor i Sofia församling ringde jag en präst där. Han sa att han var negativt inställd men att jag skulle prata med en annan i Kristine församling eftersom stället där vi vill vigas tydligen tillhör dit. Han var också avogt inställd men "ska ta upp det vid nästa överläggning".
    Så där är vi nu - jag har fått tips på en pastor som tydligen ska vara lite mer "modernt tänkande", men jag vet inte riktigt hur själva vigselakten skiljer sig från den statskyrkliga. Vill inte ha det för "frikyrkligt" (inget illa menat)heller.
    Tips? Råd?

  • Milou2­7
    Äldre 24 Nov 09:47
    #0

    ;o) Vilken tråkig inställning den prästen hade. Men har ni pratat med Tojje Wiren (tror jag han heter).Han fanns tidigare i Sofia församling och är en helskön präst. Annars finns det en präst i Ölmstads församling som är väldigt modern och inte ett dugg gameldags i sitt tänkande, vilket kan vara både bra och dåligt beroende på hur traditionellt ni vill ha det. Min kompis vigdes av honom för 1,5 år sedan och det var verkligen lättsamt och okyrkligt. Dessutom tror jag att det är upp till prästerna själva, för det verkar konstigt att vara emot vigsel utomhus..... Hoppas det löser sig för er! Har ni bestämt plats för bröllopet? *nyfiken i en strut* :)

Svar på tråden Bilvande brudar i Jönköpingsområdet? Del2