• CmD
    Äldre 6 Nov 09:41
    70776 visningar
    653 svar
    653
    70776

    Bilvande brudar i Jönköpingsområdet? Del2

    Tänk vad fort tiden kan gå... Snart tre månader sedan Lilla Li startade den förra tråden.
    Vi är några blivande brudar som träffas någon gång ibland för att fika och ventilera ideer. Bor du i närheten av Jönköping och vill hänga på är du hjärligt välkommen.

    Vi är även öppna för förslag på andra aktiviteter.

  • Svar på tråden Bilvande brudar i Jönköpingsområdet? Del2
  • korall
    Äldre 19 Nov 17:50
    #0

    jag kommer inte imorrn tyvärr, är förkyld

  • korall
    Äldre 19 Nov 17:52
    #0

    och börjar få feber.

    Lilla Li: hittade inget ananasvin alls, fanns persikovin bara. Tittade i alla tre butiker vi var inne för jag blev så sugen när du tipsade! men icke, fanns ingenstans

  • Androm­eda
    Äldre 19 Nov 22:16
    #0

    Nu är våran präst vald :) Vi fick prästen vi hade till vår sons dop -01, som är jätte härlig kvinna som ursprungligen kommer från Gotland :D

  • Lilla Li
    Äldre 20 Nov 07:58
    #0

    Andromeda: Kul! Skönt att få någon man gillar.

    Shiliz: Ska vi strunta i fikat då kanske, och planera en dag när fler kan komma?

  • Shiliz
    Äldre 20 Nov 08:13
    #0

    Lilla Li: Ja, det kan vi göra. Det är kanske lite roligare när fler kan.

    Jag har en fråga gällande bokning av kyrka, ska man bara ringa eller är det bättre att åka o träffa prästen o så först?

  • Lilla Li
    Äldre 20 Nov 08:17
    #0

    Vi ringde bara och bokade. Prästen träffar man oftast inte förrän senare. Men det beror ju på om ni vill ha en särskild präst också. Vi har bokat Sandseryds kyrka men lånar en präst från en annan församling. Så då fick vi ju ringa båda kyrkan och prästen för att boka. Prästen har vi fortfarande inte träffat utan det blir inte förrän i juni.

  • Shiliz
    Äldre 20 Nov 08:46
    #0

    Lilla Li: Ok, jag tror inte att vi ska ha nån särskild präst, fast iof så beror det väl på hur kyrkans präst är och så.

    Förresten, visste du att enligt svensk tradition så har man inte det där "You may now kiss the bride", det visste inte jag. Ska ni ha det?

  • Lilla Li
    Äldre 20 Nov 09:05
    #0

    Japp. På alla bröllop jag sett och hört om så avslutas det alltid på det sättet. Har inte ens funderat över att inte ha det så.

  • Androm­eda
    Äldre 20 Nov 09:19
    #0

    Tips; har ni inte valt eran in och utmarsch ännu, så lyssna hur det låter på riktig orgel här:
    kyrkomusik.nu/kyrkomusik_index.htm

  • Shiliz
    Äldre 20 Nov 09:47
    #0

    Lilla Li: Ok, läste det i en tidning igår nämligen så det var därför jag började undra. Men jag vill också ha det så.

Svar på tråden Bilvande brudar i Jönköpingsområdet? Del2