• CmD
    Äldre 6 Nov 09:41
    71894 visningar
    653 svar
    653
    71894

    Bilvande brudar i Jönköpingsområdet? Del2

    Tänk vad fort tiden kan gå... Snart tre månader sedan Lilla Li startade den förra tråden.
    Vi är några blivande brudar som träffas någon gång ibland för att fika och ventilera ideer. Bor du i närheten av Jönköping och vill hänga på är du hjärligt välkommen.

    Vi är även öppna för förslag på andra aktiviteter.

  • Svar på tråden Bilvande brudar i Jönköpingsområdet? Del2
  • Lilla Li
    Äldre 16 Nov 09:54
    #0

    Läste i julklappstråden att du köpt biljetter till melodifestivalen! :D Ska ni gå i Jönköping? Vad fick du betala för biljetterna? Är väääldigt sugen på att gå!

  • Milou2­7
    Äldre 16 Nov 09:58
    #0

    Lilla li: Oups, jag slarvläste. Sorry!
    Melodifestivalbiljetterna är till fredagen dvs genrepet. de som är den 3:e februari gick åt på 10 minuter så det fanns inte en chans att gå på det. Jag betalade 315 kr/biljett och då har vi bra platser på parkett. Ska bli så roligt! Kolla på www.ticknet.se omdet finns några kvar! Jag var först lite ledsen över att det inte blev den riktiga kvällen men kom på att man får se det på lördagen också och vara specialjury nu när man hört allt 2ggr. :)

  • Lilla Li
    Äldre 16 Nov 10:01
    #0

    Milou27: Aaa det är ju sant iofs. Men ändå tråkigt... Inte samma sak riktigt. :( Får se hur vi gör.

  • korall
    Äldre 16 Nov 10:50
    #0

    Förra året var jag på genrepet i göteborg, vilken stämning! Roligt att se på lördagen också, men blev lite besviken att det inte alls var samma sak som jag upplevde kvällen innan.

  • Shiliz
    Äldre 16 Nov 10:50
    #0

    Är det nån här som har beställt sina inbjudningskort eller har alla gjort egna? Och isf, är det nån som har några bra tips på hur man kan göra?

  • Lilla Li
    Äldre 16 Nov 10:51
    #0

    korall: Jaså? Kanske värt att gå då...

  • Milou2­7
    Äldre 16 Nov 10:59
    #0

    En liten fördel är att biljetterna är hälften så dyra på genrepet. Då kan man äta en god middag med mumsigt vin till istället. Vi ska gå med 2 nära vänner så vi ska ha mddag hos oss innan, och vi bor så nära så vi kan gå till kinnarps! :)

    Korall: Vad var det du blev besviken på

  • korall
    Äldre 16 Nov 11:00
    #0

    Välkomsttext- har vi med
    Meny- vi med
    Dagens program utformat som en tv-tablå (funderar på att ta bort detta)- har varit på de sista två bröllopen vi vart på, båda paren kommer till vårt bröllop dessutom så det tar vi inte med
    Bra att veta (om att vi gärna tar kopior på kort, vi har pratstolar, gästbok finns m.m.)- samma här
    Bordsplacering- ska ta med det, men skriver ut själv och lägger i innan vi häftar häftet
    Gästpresentation- samma som bordsplaceringen
    Intervju med bestman- nopp
    Intervju med tärna-nopp
    Det här visste du inte (trivia om oss)- nopp
    Dikt från Kristofer (som han skriver enbart för detta ändamål till mig)- inga dikter
    Dikt från Annelie (som jag skriver enbart för detta ändamål till honom)- inga dikter
    3 snapsvisor- inga snapsvisor, dock 10 sånger av blandade karaktärer
    Transportalternativ hem- telefonnummer till taxi
    Hälsningar till bortgångna släktingar- nopp
    Tack till alla som hjälpt till och även till gästerna - skulle vilja haft med det, men svårt att säga redan vilka som kommer hjälpa till, likaså om det blir möhippa eller svensexa. men kommer tacka på något sätt.

    Vi skrev också med vår Love Story samt nån rolig text (vet inte i vilken ktegori det hamnar...>)

  • korall
    Äldre 16 Nov 11:04
    #0

    allt var så häftigt på genrepet, alla effekter och stämningen bland publiken! Men det är sånt som är svårt att förmedla via tv, och när ja tittade på lördagens sändning var det ju "bara" musik. krånglar jag till det? kul var det iaf att gå! och det ´var inte förra året utan i år jag var...

  • Lilla Li
    Äldre 16 Nov 11:09
    #0

    korall: Våran historia ligger på vår hemsida. :) Försöker att inte ta med så mycket som redan ligger där. Dubbel information liksom.

Svar på tråden Bilvande brudar i Jönköpingsområdet? Del2