• CmD
    Äldre 6 Nov 09:41
    70746 visningar
    653 svar
    653
    70746

    Bilvande brudar i Jönköpingsområdet? Del2

    Tänk vad fort tiden kan gå... Snart tre månader sedan Lilla Li startade den förra tråden.
    Vi är några blivande brudar som träffas någon gång ibland för att fika och ventilera ideer. Bor du i närheten av Jönköping och vill hänga på är du hjärligt välkommen.

    Vi är även öppna för förslag på andra aktiviteter.

  • Svar på tråden Bilvande brudar i Jönköpingsområdet? Del2
  • Milou2­7
    Äldre 15 Nov 14:54
    #0

    Lilla Li: Jo, efter att 3 av mina nära vänner gift sig under loppet av 1,5 år så har jag övat mycket på tärnrollen! Vid sista bröllopet sa min sambo att nästa gång ville han se mig i en vit klänning och gå först i ledet! :) Dessutom tycker jag det är viktigt att det blir så bra det bara går och att man helt uppoffrar sig själv för sin vän på hennes livs stora dag! För till mina vänner har jag sagt att jag går bara på ett bröllop per person

  • Lilla Li
    Äldre 15 Nov 14:58
    #0

    Milou27: Håller med dig helt och hållet. Hoppas min tärna är bra... För det första så visste hon inte vad en tärna gör (hon är från Iran och har aldrig varit på ett svenskt bröllop så det kanske inte var så jättekonstigt). Så jag mailade henne en beskrivning av vad tärnor "brukar" göra. Men hon är ingen välplanerad och organiserad människa. Hon kommer vara ett fantastiskt stöd och vi kommer ha jättekul - men vad gäller t.ex. möhippa så känns det nästan som om jag måste säga till henne vad hon ska göra, vilka hon ska bjuda osv... :(

  • Shiliz
    Äldre 15 Nov 15:06
    #0

    Lilla Li: Lite tråkigt för dig att din tärna inte vet/kan så mkt. Men hoppas att hon iaf försöker det bästa hon kan!

    Jag har ju valt min syster och min bästa vän och kombinationen av de två blir de bästa brudtärnorna nånsin!

  • korall
    Äldre 15 Nov 16:14
    #0

    Milou27: var det Shirin som gjorde din uppsättning? Läste på deras hemsida att hon var 4:a (antar hon kommit 4:a på en sm tävling) i sverige på håruppsättningar bla. Du har ingen bild du kan visa? Du kan ju ta med den om du kommer på måndagens träff!

  • Shiliz
    Äldre 15 Nov 16:19
    #0

    Vad har ni tänkt ha för frisyrer?

  • korall
    Äldre 15 Nov 16:20
    #0

    jag har funderat på allt från utsläppt till halvuppsatt till helt uppsatt. Just nu lutar det åt det senare, känns mer elegant när hela håret är uppsatt.

  • Lilla Li
    Äldre 15 Nov 16:23
    #0

    Jag har tänkt ha halvuppsatt eller helt utsläppt. MASSA lockar och hårförlängning - tror inte mitt hår hinner växa ut till nästa sommar tyvärr. Inte så mycket som jag vill iaf. Vill att det hänger lockar fram mot ansiktet - inget hår ska vara tillbakadraget från ansiktet. Det ser inte bra ut på mig, jag ser för hård och kantig ut tycker jag då. :)

  • CmD
    Äldre 15 Nov 16:24
    #0

    Vad det snackas här... Har ni inga jobb att sköta

  • korall
    Äldre 15 Nov 16:26
    #0

    CmD: Nopp har min lediga vecka nu, så inget dåligt samvete här inte över att jag är inne på BT förmycket...

  • korall
    Äldre 15 Nov 16:27
    #0

    Långt lockigt hår var jag inne på först också, men sen insåg jag att mitt här inte klarar lockar när det är fuktigt ute -blir alldeles platt på fem minuter!! Men det är väldigt fint

Svar på tråden Bilvande brudar i Jönköpingsområdet? Del2