• CmD
    Äldre 6 Nov 09:41
    70718 visningar
    653 svar
    653
    70718

    Bilvande brudar i Jönköpingsområdet? Del2

    Tänk vad fort tiden kan gå... Snart tre månader sedan Lilla Li startade den förra tråden.
    Vi är några blivande brudar som träffas någon gång ibland för att fika och ventilera ideer. Bor du i närheten av Jönköping och vill hänga på är du hjärligt välkommen.

    Vi är även öppna för förslag på andra aktiviteter.

  • Svar på tråden Bilvande brudar i Jönköpingsområdet? Del2
  • Shiliz
    Äldre 13 Nov 15:12
    #0

    Skulle du komma in lite sent idag eller?

  • Lilla Li
    Äldre 13 Nov 15:13
    #0

    Juni i år. :) Har du jobbat mycket sen dess eller hur har det gått?

  • Shiliz
    Äldre 13 Nov 15:23
    #0

    Oj, då har du inte jobbat länge Hur känns det då? Är du nöjd med din utbildning?

    Jag fick ju jobb direkt efter min examen men det var ingen dans på rosor precis eftersom det inte finns så mycket jobb idag och speciellt inte för en som jag som är ung och oerfaren. Kände docj efter 4 månader att det första jobbet inte var något för mig och då jobbade jag ist lite extra i en tobakshandel och sen efter en månad som "arbetslös" så fick jag detta jobbet som jag har idag.

  • Lilla Li
    Äldre 13 Nov 15:31
    #0

    Shiliz: Jag är nöjd med utbildningen, men den hade kunnat vara bättre. Tror jag fick ut det bästa av det som fanns iofs. Jag började jobba i september inom "rätt" yrke, så för mig tog det en stund. Började plugga engelska innan dess så jag kände att jag gjorde nåt vettigt.

    Men det är som du säger, svårt när man är ung och oerfaren. Men jag känner att det kommer rulla på nu när jag väl kommit in i arbetslivet. Jag vet att jag är väldigt duktig och snabb. När folk väl får upp ögonen får mig kommer alla vilja ha mig.

    Sen kan man ju tänka också att man är ung och oerfaren - men å andra sidan så kommer man med helt färsk kunskap och nya idéer! :D

  • Shiliz
    Äldre 13 Nov 15:41
    #0

    Ja, det är ju så som du säger. Jag känner väl inte riktigt att jag har hittat rätt jobb än, men det är i rätt riktning iaf och det är erfarenhet som kan ta mig dit jag vill komma. Målet för mig är ju att jobba inom marknadsföring.

    Vad är ditt mål?

  • Lilla Li
    Äldre 13 Nov 15:43
    #0

    Jag vill jobba med precis det jag kommer få göra i Huskvarna nu fr.o.m. december. Jobba med text och layout. Sen bryr jag mig inte om om det handlar om tekniska produkter, marknadsföring eller tidningar - bara det är text + layout så är jag nöjd. :)

  • Shiliz
    Äldre 13 Nov 15:47
    #0

    Hehe, det låter ju bra att du har hittat nåt som du verkligen vill hålla på med. Jag får se när jag kommer dit hehe.
    Men vad jobbigt det måste vara just nu att pendla så långt och att förlora så mkt tid...

  • Lilla Li
    Äldre 13 Nov 15:53
    #0

    Shiliz: Ja! Jag får ju inte betalt för den extratiden heller tyvärr... :( Samåker med en kille som bor i Huskvarna. Han får betald hyrbil av sitt företag, så jag åker ju gratis med honom. Det är ju bra. Men trist att 3 timmar av mitt liv försvinner varje dag! Blir så lite tid över till Kristofer och annat då... :(

  • Shiliz
    Äldre 13 Nov 15:57
    #0

    Lilla Li: Ja, jag förstår att det inte blir så mkt tid över till din fästman då, speciellt inte så här på hösten/vintern för orkar man inte ens göra något kl. 6 på kvällen. På sommaren är det ju lite annorlunda. Men vilken tur att du inte behöver stå ut så länge till iaf då!

    Nu kommer snart min älskling och hämtar mig. Men vi ses ikväll då! Och ha en trevlig resa hem.

  • Lilla Li
    Äldre 13 Nov 16:01
    #0

    Tack detsamma!

Svar på tråden Bilvande brudar i Jönköpingsområdet? Del2