• CmD
    Äldre 6 Nov 09:41
    70722 visningar
    653 svar
    653
    70722

    Bilvande brudar i Jönköpingsområdet? Del2

    Tänk vad fort tiden kan gå... Snart tre månader sedan Lilla Li startade den förra tråden.
    Vi är några blivande brudar som träffas någon gång ibland för att fika och ventilera ideer. Bor du i närheten av Jönköping och vill hänga på är du hjärligt välkommen.

    Vi är även öppna för förslag på andra aktiviteter.

  • Svar på tråden Bilvande brudar i Jönköpingsområdet? Del2
  • Shiliz
    Äldre 13 Nov 13:01
    #0

    Lilla Li: Men vad bra att du vet vad du vill så du slipper stressa i panik de sista månaderna. Jag har också mycket önskemål som jag tänker på men jag försöker ändå hejda mig lite, åtminstone till mässan som vi ska på för där kan man ju hitta en massa, eller inget! Har du tänkt sminka dig själv? Och ska du ha några brudtärnor?

  • Lilla Li
    Äldre 13 Nov 13:04
    #0

    Shiliz: Ska ha en brudtärna och ja, jag ska sminka mig själv. Jag känner att jag vet bäst vad jag passar i och hur jag ska göra för att det ska bra ut på just mig. :)

  • Shiliz
    Äldre 13 Nov 13:43
    #0

    Lilla Li: Hihi, ok. Jag ska ha två brudtärnor. Det tråkiga är att trots att det ses som en ära att bli tillfrågad om man vill vara brudtärna , så vet jag vissa som kommer bli lite griniga för att jag inte väljer dom... Lite synd tycker jag.

    Vad skönt att du kan sminka dig själv, det sparar du väl både tid och pengar på? Jag ska nog göra det hos frisören eller be en av brudtärnorna att göra det.

    När har ni tänkt boka resan då?

  • Lilla Li
    Äldre 13 Nov 14:00
    #0

    Resan blir antagligen några veckor eller så efter bröllopet. Vi kommer uteslutande önska oss pengar till resan i bröllopspresent och därför behöver vi ju räkna ihop hur mycket vi fått och sådär, och sedan boka resa utefter det. Sen är det inte säkert att jag kan ta ut jättemycket ledighet från jobbet heller. Börjar på ett nytt jobb den 4/12, som vikarie i ett år. Och på den tiden hinner jag inte tjäna ihop så många dagar tyvärr. Men det får vi se. Annars får vi ta resan efter nyår 2007. :)

    Hur långt har ni kommit i era planer då?

  • Shiliz
    Äldre 13 Nov 14:20
    #0

    Ok, vi har väl också tänkt önska oss lite pengar men vi sparar på!Vad är det du jobbar med då om man får fråga?

    Vi har inte kommit särskilt långt i planeringen. Mycket beror väl på att vi inte har satt ett datum än. Vi håller väl mest på att ta in information och fundera lite kring hur vi vill ha det. Men nu har vi iaf bestämt att vi ska ha vår fest på en festvåning iaf. Sen så vill jag gärna börja kolla på klänning snart, det är verkligen en sak som jag ser fram emot! Seb är det ju så att vi har disskuterat kring det mesta om hur vi vill ha det. Tänkte att jag skulle få lite inspiration från er andra idag.

  • Lilla Li
    Äldre 13 Nov 14:28
    #0

    Just nu jobbar jag som teknikinformatör på Saab i Linköping. Skriver underhållsmanualer till flygplan. Men det är ju lite tradigt att åka totalt 2,5 till och från jobbet varje dag, så nu får jag äntligen byta jobb! Ska börja på VSM Group i Huskvarna och där skriva och utforma bruksanvisningar till Husqvarnas symaskiner. Ska bli sååå skönt.

  • Lilla Li
    Äldre 13 Nov 14:28
    #0

    Vad jobbar/pluggar du med?

  • Shiliz
    Äldre 13 Nov 14:55
    #0

    Ok, förstår att det inte är så kul att åka så långt. Men idag så kan man inte vara så kräsen längre när det gäller jobb. Hoppas att du får förlängt där då efter ditt vikariat. Har varit och praktiserat på Husqvarna AB (motorsågar, gräsklippare) alla mina praktikperioder när jag läste på min KY-utbildning. Idag jobbar jag som Oderadministratör/Kundservice på ett företag som heter One to one, www.121.nu.

    Vad läser man för att bli teknikinformatör då?

  • Lilla Li
    Äldre 13 Nov 14:56
    #0

    Jag läste också en KY. Teknikinformation i göteborg. Vad läste du för KY?

  • Shiliz
    Äldre 13 Nov 14:58
    #0

    Jag läste Försäljning & Marknadsföring i Nässjö. Gick ut dec -05, när gick du ut?

Svar på tråden Bilvande brudar i Jönköpingsområdet? Del2