• CmD
    Äldre 6 Nov 09:41
    70708 visningar
    653 svar
    653
    70708

    Bilvande brudar i Jönköpingsområdet? Del2

    Tänk vad fort tiden kan gå... Snart tre månader sedan Lilla Li startade den förra tråden.
    Vi är några blivande brudar som träffas någon gång ibland för att fika och ventilera ideer. Bor du i närheten av Jönköping och vill hänga på är du hjärligt välkommen.

    Vi är även öppna för förslag på andra aktiviteter.

  • Svar på tråden Bilvande brudar i Jönköpingsområdet? Del2
  • Shiliz
    Äldre 13 Nov 10:58
    #0

    Lilla Li: Jag sytade på om du vet några fler ställen med restaurang in anslutning till hotell. Men hur många gäster skulle ni va? Så synd med vissa ställen ju när som inte får in alla gästerna...

    Förresten, ska du ha slöja till din klänning? *nyfiken*

  • Lilla Li
    Äldre 13 Nov 11:13
    #0

    Shiliz: Stora Hotellet har ju Trôttoaren som restaurang. Mäster Gudmunds källare hör till nåt hotell som jag inte kommer ihåg vad det heter... Balzar hör till Hotell Klosterkungen. Och Hotel Victoria har egen servering på hotellet.

    Vi ska vara 60-70 pers ungefär.

  • Lilla Li
    Äldre 13 Nov 11:14
    #0

    Shiliz: Nej jag har inte tänkt ha slöja till klänningen. Snörningen i ryggen är så vacker, jag vill inte att en slöja ska dölja den.

  • Shiliz
    Äldre 13 Nov 11:23
    #0

    Lilla Li: Ok, tack för tipsen! Skulle helst av allt vara på ett ställe som jag har hört talas om som heter Riddersbergs Wärdshus som ligger nära kyrkan som vi ska gifta oss i, men den enda hemsidan jag hittar funkar inte så...

    Du gör nog förresten rätt i att inte ha nån slöja, tror inte att jag vill ha det heller.
    Har du hittat några skor än då?

  • Lilla Li
    Äldre 13 Nov 11:29
    #0

    Shiliz: Nej, har inte börjat kolla på skor än. Men tror jag skulle vilja ha röda! :D

    Vilken kyrka gifter ni er i?

  • Milou2­7
    Äldre 13 Nov 11:33
    #0

    Shiliz: Har du tittat på www.slottsvillan.se/brollop? Det är ett fint och mysigt "slott" som man hyr. Har plats för både mat, fest och övernattning! Mäster Gudmunds har jättegod mat, men tänk på att ljudnivån blir väldigt hög nere bland stenvalven! Vilken kyrka ska du gifta dig i? :)

  • Shiliz
    Äldre 13 Nov 11:41
    #0

    Lilla Li: Åh, vad läckert med röda skor. Blev så ledsen, för jag har spanat på ett par av Lars Wallin designade Rizzo skor sedan de kom men nu verkar de inte säljas längre, inte vad det verkar på deras hemsida iaf...

    Milou27: Tack för tipset! Har kollat lite på slottsvillan, det verkar så mysigt! Ett eget slott till sitt bröllop liksom! Men har för mig att deras matsal inte tar fler än 65 pers och då kan vi tyvärr inte vara där... Vart ska ni vara?

    Vi vill gifta oss i Rogberga Kyrkan, så vi vill ju helst hitta nåt bra ställe som ligger på samma sida av stan. Men annars får vi ju lösa det på annat sätt.

  • Lilla Li
    Äldre 13 Nov 12:29
    #0

    Shiliz: Har ni inte bokat kyrkan än alltså?

    Jag vet som sagt inte mycket om stan, och särskilt inte utåt de trakterna där er kyrka ligger. Så jag vet faktiskt inte vad det finns för lokaler där ute.

  • Shiliz
    Äldre 13 Nov 12:33
    #0

    Lilla Li: Nä, vi har inte bestämt oss för ett specifikt datum än och därför har vi inte kunnat boka kyrka än. Men jag hoppas att det inte ska vara några problem att få den då november inte direkt är högsäsong för bröllop.

    Hur mycket har ni planerat klart hittills?

  • Lilla Li
    Äldre 13 Nov 12:53
    #0

    Det är inte mycket som är bokat och spikat - men vi har nästan allt planerat så vi vet hur vi vill ha det.

    - Jag har i stort sett gjort klart inbjudan med medföljande infoblad.
    - Är också i stort sett klar med festprogrammet.
    - Vet på ett ungefär vilka låtar vi vill ska spelas på festen.
    - Vet vilken låt vi vill dansa brudvals till.
    - Vet hur jag vill ha min bukett - överlämnar detta åt Kristofer som får buketten genom sitt jobb.
    - Vi har bokat kyrka.
    - Köpt klänning.
    - Vet ungefär hurdana skor och smycken jag vill ha.
    - Har planerat för en "nödlåda" på toaletten på festen.
    - Vet ungefär hur schemat ska se ut för bröllopsdagen.
    - Vet vad Kristofer ska ha på sig - har inte köpt/hyrt detta än.
    - Vet hur jag vill sminka mig.
    - Vet var jag ska fixa håret.

    Mycket sånt där... "jag vet hur jag vill ha det och det". Men har inte fixat det än. :D

Svar på tråden Bilvande brudar i Jönköpingsområdet? Del2