• CmD
    Äldre 6 Nov 09:41
    70741 visningar
    653 svar
    653
    70741

    Bilvande brudar i Jönköpingsområdet? Del2

    Tänk vad fort tiden kan gå... Snart tre månader sedan Lilla Li startade den förra tråden.
    Vi är några blivande brudar som träffas någon gång ibland för att fika och ventilera ideer. Bor du i närheten av Jönköping och vill hänga på är du hjärligt välkommen.

    Vi är även öppna för förslag på andra aktiviteter.

  • Svar på tråden Bilvande brudar i Jönköpingsområdet? Del2
  • Shiliz
    Äldre 10 Nov 15:52
    #0

    Milou27: Det låter som om ni har en liknande situation som oss. Vi förlovade oss förra året, 1:a juli men då pluggade jag så vi sa att vi skulle vänta lite med att börja planera bröllopet. Och då sa vi också att min sambo skulle fria "på riktigt" (för när vi förlovade oss var det inte riktigt så). Så nu har vi iaf börjat planera lite o så innan för att veta lite mer om pengar o så .

    Har du sett några bra klubbstuga än då?

  • Lilla Li
    Äldre 10 Nov 15:53
    #0

    Shiliz: Vi blir ca 60-70 gäster. Färgtemat är som sagt rött.

    Nja vet inte om böckerna ger så mycket mer än vad tidningarna gör. Tycker även att det i tidningarna står samma sak om och om igen. Tittar mest på bilderna jag! :) De bästa tipsen och idéerna har jag fått från BT.

  • Lilla Li
    Äldre 10 Nov 15:55
    #0

    Nu ska jag strax hem till Jönköping och shoppa! :D

  • Milou2­7
    Äldre 10 Nov 15:56
    #0

    Shiliz: Klubbstugor som är populära är ju roddarnas vid Munksjön, hallbergsstugan (tror jag det heter)hmm...andra lokaler är ju alphyddan vid stadsparken. Martinsgården i Norrahammar, spånhultsgården ( fast den är i rätt sunkigt skick sista jag var där, iofs för nåt år sedan). :)

  • korall
    Äldre 10 Nov 16:02
    #0

    Milou27: kan det vara Hallbystugan du tänker på? Finns dessutom två stycken hallbystuger, både populära festlokaler som jag förstått det. Den ena, som ligger mer centralt, har en väldigt fin utsikt över vättern tror jag. Den andra ligger ute i skogen

  • Shiliz
    Äldre 10 Nov 16:02
    #0

    Tokeryds Herrgård verkar jättefint! Sen de andra ställena har jag haft svårt att hitta hemsidorna till. Vilken kyrka ska ni gifta er i då?

  • korall
    Äldre 10 Nov 16:03
    #0

    Måndag 13 nov kl 19.00 på Claras

    Kommer:
    korall
    Lilla Li
    Shiliz

  • korall
    Äldre 10 Nov 16:04
    #0

    Hovslätts hembygsgård ska vi vara i, rymmer runt 50-60 pers, fräsch och fin tycker jag.

  • Shiliz
    Äldre 10 Nov 16:07
    #0

    Hovslätts hembygdsgård har jag tittat lite på och det ligger så bra och verkar så mysigt, men tyvärr så tror jag att det är för litet för vårt sällskap... Hur är priserna där då?

  • Shiliz
    Äldre 10 Nov 16:13
    #0

    Lilla li: Ok, då ska jag nog inte köpa några böxker. Tycker också att man kan hitta det mesta här och i tidningar. Tidningarna består ju mest av bilder vilket är kul ändå som inspiration. Fast jag förstår inte hur jag ska kunna välja bara en klänning av alla som är så vackra! I mina drömmar så bär jag en Vera Wang, en sån som Avril Lavigne hade...

    Nu ska jag åka hem, men ha en trevlig helg allihopa så ses vi på måndag!

Svar på tråden Bilvande brudar i Jönköpingsområdet? Del2