• CmD
    Äldre 6 Nov 09:41
    71659 visningar
    653 svar
    653
    71659

    Bilvande brudar i Jönköpingsområdet? Del2

    Tänk vad fort tiden kan gå... Snart tre månader sedan Lilla Li startade den förra tråden.
    Vi är några blivande brudar som träffas någon gång ibland för att fika och ventilera ideer. Bor du i närheten av Jönköping och vill hänga på är du hjärligt välkommen.

    Vi är även öppna för förslag på andra aktiviteter.

  • Svar på tråden Bilvande brudar i Jönköpingsområdet? Del2
  • korall
    Äldre 10 Nov 15:30
    #0

    Måndag 13 nov kl 19.00 på Claras

    Kommer:
    korall
    Lilla Li
    Shiliz

  • korall
    Äldre 10 Nov 15:32
    #0

    Shiliz: Ta med dig tidningarna du! Kan vara skoj och se om man missat något! sist jag var o handlade stod jag och höll i ett nytt nr av nån bröllopstidning, men kände att jag inte orkade läsa mer om bröllop så tog en skvaller tidning istället Hade aldrig trottt att det skulle påverka mig så mycket detta bröllopsplanerande

  • Milou2­7
    Äldre 10 Nov 15:33
    #0

    Ja, det är ju ett tag sen jag var inne på deras hemsida och då klickade jag mig fram till där det stod om priser osv. Jag ska ge mig ut i cyberrymden och spana lite om jag hittar det igen. Vi har ingen brådska med lokal än, men vi är ute och småkollar läget. Vi funderar lite på en herrgård i huskvarna som är rätt fin, tokeryds herrgård eller roddarnas.... :) Kontraster, jag vet. Tycker dels det skulle vara skönt att få allt fixat på en restaurang, samtidigt blir det oändligt mycket billigare att beställa mat från någon firma och ordna med sprit och vin själv...

  • Lilla Li
    Äldre 10 Nov 15:36
    #0

    Shiliz: För vår del är det så att Esters ägs av John Bauer-hotellet. Vid tidpunkten för vårt bröllop är det lågsäsong, vilket betyder att vi i princip har fri tillgång till alla offentliga delar av hotellet.

    Vi börjar med fördrink och mottagning på hotellets takterrass.

    Sedan middag och dans på restaurangen.

    Gästerna får fördelaktiga priser på hotellrummen, så vi hoppas att de flesta väljer att bo där så vi kan äta frukost/brunch med dem dagen efter.

    Det finns ett uppehållsrum dit barnen kan gå om de tröttnar på oss vuxna. ;)

    Vi får nyttja restaurangen till kl 02. Efter det har vi vickning hos svärföräldrarna (500 meter bort).

    Vill man så finns ju sedan möjligheten för folk att fortsätta umgås hos dem eller på sina egna hotellrum.

    Kommer bli hur bra som helst! :D Gick dessutom förbi Esters häromdagen - de har RÖDA stolsdynor nu på hösten!!! Ska be dem använda dem även på vårt bröllop eftersom det är vår temafärg! :D *hoppar upp och ner*

  • Shiliz
    Äldre 10 Nov 15:44
    #0

    korall: Ok, då tar jag med mig mina tidningar! Kan nästan behöva ett släp haha! Nä men jag har en del utländska tidningar som tex In Style Weddin mm. Tycker att det är jättekul med allt som har med bröllopsplanering att göra

    Milou27: Ok, vilket datum ska ni gifta er? Och hur många gäster ska ni ha? Skulle också vilja vara på en herrgård...

  • Lilla Li
    Äldre 10 Nov 15:45
    #0

    Funderar på om jag egentligen borde ta med mig mina grejer också... Tror jag har 7-8 tidningar och 3-4 böcker om bröllop. De flesta tidningarna är ju från i år, så de har säkert ni andra också, men ett par av dem är från 2005.

  • Shiliz
    Äldre 10 Nov 15:47
    #0

    Lilla li: Det låter som om er fest kommer bli helt underbar där på Esters. Tur att ni har svärföräldrar som bor så nära! Hur många gäster kommer ni att vara då? De har ju väldigt mysig inredning där, hoppas att de har de röda stolarna då till er fest. Har ni bestämt nåt färgtema än?

  • Milou2­7
    Äldre 10 Nov 15:47
    #0

    Vi har inte bestämt datum än. Vi planerar förlovning men vi är mitt inne i kaotisk renovering, så vi vill avklara den biten först. Vi är lite kokko och börjar planerandet innan! Vi kommer bli runt 60-70 gäster. Inga barn. Vill gärna ha en vacker festlokal med lite gamla anor. Är inte så sugen på att hyra en idrottsklubbstuga med pärlspont och svettiga omklädningsrum ;)

  • Shiliz
    Äldre 10 Nov 15:48
    #0

    Lilla li: Ta gärna med dig dina tidningar med, jag har inte så många svenska tidningar... Älskar att läsa bröllopstidningar. Är böckerna nåt som är värt att köpa tycker du?

  • Milou2­7
    Äldre 10 Nov 15:50
    #0

    www.tokeryd.se hittar du lite info om just den herrgården. Den ligger väldigt vackert och nära Järstorps kyrka. Tycker också det är bra att det är hyfsat nära stan så folk kan ta taxi hem utan att ruineras! :)

Svar på tråden Bilvande brudar i Jönköpingsområdet? Del2