• CmD
    Äldre 6 Nov 09:41
    70721 visningar
    653 svar
    653
    70721

    Bilvande brudar i Jönköpingsområdet? Del2

    Tänk vad fort tiden kan gå... Snart tre månader sedan Lilla Li startade den förra tråden.
    Vi är några blivande brudar som träffas någon gång ibland för att fika och ventilera ideer. Bor du i närheten av Jönköping och vill hänga på är du hjärligt välkommen.

    Vi är även öppna för förslag på andra aktiviteter.

  • Svar på tråden Bilvande brudar i Jönköpingsområdet? Del2
  • Lilla Li
    Äldre 10 Nov 14:28
    #0

    Shiliz: Ja du behöver inte känna dig tvingad att ge dem ett beslut redan när du provar.

    Vi har fått ett prisförslag från Esters och det låg på ca 450 kr/kuvert. Men vi var inte nöjda med vare sig priset eller matförslaget, så vi ska be om ett nytt.

    Mat vill vi ha:

    2 glas fördrink
    Förrätt, fisk/skaldjur + ett glas
    Varmrätt, kött + två glas
    Bröllopstårta
    Kaffe med avec
    Vickning hos svärföräldrarna

    Tror vi har det mesta klart för oss hur vi vill ha allting - återstår bara att boka! :D

  • Shiliz
    Äldre 10 Nov 14:41
    #0

    Korall: Ok, vad trevligt med lite fika och att får träffa folk som har samma intresse som jag! Är du också från Jönköping ursprungligen? Och hur gammal är du? Vad bra att man kan test klänningar utan att känna sig dum, för det är ju ändå ett väldigt viktigt beslut tycker jag!

    Lilla li: Ok, hoppas att ni får ett bättre pris av Esters då. I mina drömmar så hade jag gärna varit på Stora Hotellet men det är nog ett mycket högre kuvertpris där kan jag tänka mig.

    Hur många är det som kommer på måndag då?

  • korall
    Äldre 10 Nov 14:59
    #0

    Shiliz: Kopiera texten från Lilla Lis inlägg, "Måndag 13 nov..." och skriv dit ditt eget nick längst ner och posta inlägget. Än så länge är det vi tre, men fler har tidigare sagt att de kunde på måndag.

    nopp är inte från Jönköping, utan södra norrland. är 23 år o har bott här i tre år. vill inte skriva för mycket om mig själv här utan berättar gärna mer när vi ses istället.

    Kul att vi blir fler som fikar!

  • korall
    Äldre 10 Nov 15:10
    #0

    Utan att veta om detaljerna på Esters prisförslag så tycker jag det låter vettigt med 450 kr/kuvert. Jämför med catering i hyrd lokal:
    catering 2 rätters från 190 kr (företagscatering ink moms)
    lokal: vår hembygdsgård kostar 2000 kr att hyra en hel helg
    dukar, servetter etc: servetter kostar 5kr/kuvert och duk 40 kr /st på kastrullhäxan
    personal: 245kr/timme(företagscatering) minst deb fyra timmar, men tar man personal via dem ökar momsen från 125 till 25%.
    tårta: runt 20 kr/bit om man hittar billigt
    vin: orkar inte kolla pris på det nu
    dekorationer: beror ju helt på vad man önskar, men gratis är det ju inte
    All tid man lägger ner: skulle vara mycket skönare att få allt fixat.

    Kanske låter tråkig nu, men har insett (först nu) att det inte skiljer så mycket i kostnad att fixa allt själv eller ha det på rest, framför allt om man räknar all tid som man lägger ner på allt. Förvisso, det vi tjänar in är ju på alkoholen som vi dessutom åker til tyskland och köper.

    barnen vaknar, återkommer!

  • Milou2­7
    Äldre 10 Nov 15:21
    #0

    Shiliz: På Stora hotellets hemsida så kan du se vad det kostar att vara där på bröllopsfest. Jag var där nyligen på fest och visst, det är en vacker lokal, men om man inte är väldigt många ( vi var runt 90 tror jag) så blir det väldigt ödsligt och för stort. Jag vet att serveringspersonalen kostade väldigt mycket extra efter kl. 00 samt att deras viner var rätt dyra. Jag och min sambo tittade på Storan först, men nu har vi helt tänkt om! :)

  • Lilla Li
    Äldre 10 Nov 15:22
    #0

    korall: Jag räknade lite löst på dina prisexempel nu. För 70 pers innebär det ca 30000:-, vilket är ungefär vad vi är beredda att lägga på restaurang också. Vi hoppas på att få 2-3 menyförslag av olika prisklasser, hoppas på ca 350 kr/kuvert + dricka för totalt kanske 5-6000 kr. Då landar vi på 30000:- MEN får allt inkluderat, som du säger. Känns faktiskt som ett väääldigt bra alternativ. Hade aldrig orkat fixa med allt själv och vara orolig för att allt inte klaffar m.m... Tack! :D Nu har du övertygat mig ännu mer om att detta är det bästa alternativet för oss!

  • Milou2­7
    Äldre 10 Nov 15:25
    #0

    Lilla Li: det är verkligen ett prisvärt alternativ ni har! Runt 500-600kr tycker jag att det ofta brukar kosta! :)

  • korall
    Äldre 10 Nov 15:28
    #0

    Lilla Li: Vad bra! Önskar bara att jag hade kommit på det själv innan också...
    Är så less på detta för stunden, tar liksom aldrig slut med saker man måste fixa. Men får tänka att jag får det precis som jag vill ha det iaf =) Kan fixa knallrosa dukar om jag skulle vilja det utan att restaurangen lägger sig i *skratt* OBS: har inte tänkt ha rosa dukar, men ni fattar poängen,

  • Shiliz
    Äldre 10 Nov 15:29
    #0

    Måndag 13 nov kl 19.00 på Claras

    Kommer:
    korall
    Lilla Li
    Shiliz

    korall: ok, det ska bli kul och höra om ert bröllop då . Jag har en del tidningar hemma, är det nåt att ta med kanske? Och jag håller med dig, tror inte att det skiljer så mkt i pris om man ska hyra festvåning eller ta catring plus allt annat, men det vi känner är att man kanske kan styra lite mer över festen om man hyr en lokal. För vad händer efter avecen o det när man är på en festvåning?

    Milou27: Vart har du hittat priserna på Stora Hotellets hemsida? Jag har tittat men har ej hittat tidigare, men jag kanske inte kollade så noga. Men ni ska alltså inte vara där nu då? Vart ska ni vara ist?

  • korall
    Äldre 10 Nov 15:30
    #0

    Måndag 13 nov kl 19.00 på Claras

    Kommer:
    korall
    Lilla Li

    Lägger till listan igen, bara att skriva upp er som är sugna på en fika och massa bröllopsprat!

Svar på tråden Bilvande brudar i Jönköpingsområdet? Del2