• CmD
    Äldre 6 Nov 09:41
    70716 visningar
    653 svar
    653
    70716

    Bilvande brudar i Jönköpingsområdet? Del2

    Tänk vad fort tiden kan gå... Snart tre månader sedan Lilla Li startade den förra tråden.
    Vi är några blivande brudar som träffas någon gång ibland för att fika och ventilera ideer. Bor du i närheten av Jönköping och vill hänga på är du hjärligt välkommen.

    Vi är även öppna för förslag på andra aktiviteter.

  • Svar på tråden Bilvande brudar i Jönköpingsområdet? Del2
  • Lilla Li
    Äldre 10 Nov 11:32
    #0

    Vi bor på Liljeholmen, men letar hus utåt Huskvarna-trakten. Kommer ni från Jönköping? Hur gamla är ni? Hur träffades ni? Hur länge har ni varit tillsammans? *nyfniken* ;)

    Vi gifter oss i Sandseryds kyrka i Norrahammar, liksom korall.

  • Shiliz
    Äldre 10 Nov 11:45
    #0

    Ok, så det blir hus snart med då? Kul!! Vi får vänta med hus tills efter bröllopet... Fast då kommer det bli mot Norramhammer-hållet. Min sambo/fästman Chrille är därifrån. Vi har båda bott i jkpg hela livet. Och vi är båda 22 år. Har varit tillsammans i 4,5 år och träffades genom gemensamma vänner. Kunde helt enkelt inte motstå en så trevlig och snygg kille .

    Hur gammal är du då? Och hur träffades ni?

    Sandserydskyrkan är mysig. Där gifte sig mina svärföräldrar. Vi vill gifta oss i Rogberga kyrkan. Men vi har inte bokat nåt än.

  • Lilla Li
    Äldre 10 Nov 12:19
    #0

    Jag är 22, han är 27. Han kommer härifrån, jag flyttade hit från Göteborg i juni. Vi har varit tillsammans i drygt ett år, träffades på nätet. ;)

    Mina svärföräldrar gifte sig också i Sandseryd. Det känns lite speciellt. :)

  • Shiliz
    Äldre 10 Nov 13:30
    #0

    Jaha, då är vi lika gamla ! Vad heter din fästman då? Och vad tycker du om jönköping hitills? Tänkte på en sak, jag bara läääängtar tills jag får köpa min drömklänning, är det för tidigt att börja kolla nu? För man kanske går upp/ner, ändrar sig eller nåt annat...

    Vart ska ni ha er fest då? Och vart bär smekmånaden av mot?

  • Lilla Li
    Äldre 10 Nov 14:08
    #0

    Han heter Kristofer. Jag heter Annelie. :)

    Jo jag trivs jättebra i Jönköping. Känner inte så många än så min umgängeskrets är inte så stor, men det blir bättre snart. :)

    Vi ska förhoppningsvis ha vår fest på Ester Kök & Bar i stan. Bröllopsresa till Azorerna eller Västindien hoppas vi. :D Ni då?

    Nä klart du kan börja titta på klänningar nu! Hellre det än att stressa med det mot slutet tycker jag. Däremot behöver du kanske inte köpa den riktigt än. Fast jag köpte min häromdagen iofs, och det är ju 9 månader kvar för oss... ;)

  • korall
    Äldre 10 Nov 14:11
    #0

    oj vad många inlägg som skrivits idag...

    Tycker vi bestämmer måndag för fika, det var väl flest som kunde då?

    Måndag 13 nov kl 19.00 på Claras

    kommer:
    korall

  • Lilla Li
    Äldre 10 Nov 14:13
    #0

    Jaaavisst... En annan sitter ju vid datorn hela dagen på jobbet och då blir det lätt att man slinker in här en del... ;)

    Låter bra!

    Måndag 13 nov kl 19.00 på Claras

    kommer:
    korall

  • Lilla Li
    Äldre 10 Nov 14:13
    #0

    Oj...

    Måndag 13 nov kl 19.00 på Claras

    Kommer:
    korall
    Lilla Li

  • Shiliz
    Äldre 10 Nov 14:19
    #0

    Hehe, vad roligt. Min fästman heter ju också Christoffer fast med ch då. Vad starkt av dig ändå att flytta till en helt ny stad, vet inte om jag hade klarat det. Men det är klart, man lär ju känna nya människor så fort!

    Är Ester Kök & Bar dyrt att vara på då? Vi har inte bestämt så mkt kring festen då vi inte vet än om vi vill hyra festvåning eller köra catering i en lokal. Sen så har vi väl tänkt att åka till Thailand eller mot västindien hållet, men det återstår att se ...

    Ok, kanske ska börja kolla lite på klänningar nu då hihi, kan knappt hålla mig. Men det kanske blir lite dumt om man åker dit o provar klänningar och sen inte säger om man ska köpa den eller så. Fast så blir det ju i vilket fall ändå kanske.

    Har ni funderat nåt kring vad ni ska ha för mat o så än då?

    Var det på måndag eller onsdag som ni skulle fika?

  • korall
    Äldre 10 Nov 14:23
    #0

    Måndag fikar vi på, du är säå välkommen!

    Ang provning av klänning så har jag varit två ggr på både MaNi och Kristinas och provat, men köpte inte min klänning på något av ställerna till slut. Men har absolut inte kännt mig tvingad att köpa heller, man har ju rätt att prova.

Svar på tråden Bilvande brudar i Jönköpingsområdet? Del2