• CmD
    Äldre 6 Nov 09:41
    70682 visningar
    653 svar
    653
    70682

    Bilvande brudar i Jönköpingsområdet? Del2

    Tänk vad fort tiden kan gå... Snart tre månader sedan Lilla Li startade den förra tråden.
    Vi är några blivande brudar som träffas någon gång ibland för att fika och ventilera ideer. Bor du i närheten av Jönköping och vill hänga på är du hjärligt välkommen.

    Vi är även öppna för förslag på andra aktiviteter.

  • Svar på tråden Bilvande brudar i Jönköpingsområdet? Del2
  • en dag i juni
    Äldre 9 Nov 12:31
    #0

    Här är min röst:

    Måndag 4
    Tisdag 2
    Onsdag 3
    Torsdag 2
    Fredag

  • Shiliz
    Äldre 10 Nov 08:18
    #0

    Hej! Jag undrar lite över vilken tid på året som ni här inne ska gifta er? Själv så har vi precis börjat planera och det lutar mot ett november-bröllop...

  • Lilla Li
    Äldre 10 Nov 08:20
    #0

    Shiliz: Det är lite olika. Vi har ett par stycken i februari, några under sommaren och några på våren. Ingen på hösten så länge såvitt jag kommer ihåg - välkommen att bli vår första! ;)

  • Shiliz
    Äldre 10 Nov 08:32
    #0

    Lilla Li: Ok, men det är bra. Då kanske jag kan få många tips! Känns verkligen att man har tusen frågor som snurrar runt i huvudet. När ska du gifta dig då?

  • Lilla Li
    Äldre 10 Nov 09:08
    #0

    11 augusti. :D

    Har ni tänkt er november 2007 då?

  • Shiliz
    Äldre 10 Nov 09:58
    #0

    Ok, augusti tror jag är en riktigt bra månad att gifta sig i. Vi hade tänkt det först men sen insåg vi att vi inte hinner få ihop alla pengar till vårt drömbröllop tills dess. Så därför bestämde vi oss för att skjuta upp det, för den som väntar på nåt gott...
    Så det blir november 2007 ja, men vi har inte satt datum riktigt än. Såg förresten bilden på din klänning, den var ju hur snygg som helst! Får man fråga vad den kostade?

  • Lilla Li
    Äldre 10 Nov 10:59
    #0

    Shiliz: Tack! :D Den kostade 5500 kr på Kristinas.

    Följer du med på våra fikor eller? Skulle vara kul! :)

  • Shiliz
    Äldre 10 Nov 11:12
    #0

    Oj, det var inte dyrt tycker jag! Den såg ut som en som som jag skulle vilja ha... Har bara varit inne på Kristina Brud & Fest en snabbis och tyckte inte att de verkade ha så mkt men jag kollade inte så noga. Har läst allt för många bröllopstidingar så man kollar nästan bara efter välkända märken, vilket innebär en dyr klänning oftast.

    Det skulle va kul o hänga med på nån fika, o tjata om bröllop utan att någon tycker att man är tjatig!

  • Lilla Li
    Äldre 10 Nov 11:23
    #0

    Shiliz: Jag blev också ganska besviken första gången jag var på Kristinas. Men tror det beror på att klänningarna hänger så dumt - man ser ju inte hur de ser ut förrän man tar fram dem från ställningarna. Det finns ganska många fina klänningar där faktiskt. Det är nog värt en andra titt. ;)

    Var i stan bor du/ni?

  • Shiliz
    Äldre 10 Nov 11:30
    #0

    Ja, jag ska nog dit och kolla mer nogrannt, var bara inne en snabbis o testade inget. Men först så ska jag och mina brudtärnor på bröllopsmässa i Stockholm i februari för att få lite inspiration. Vill ju gärna se allt innan man väljer.

    Vi bor på Torpa, och ni?

    Vart ska du o din blivande gifta er då?

Svar på tråden Bilvande brudar i Jönköpingsområdet? Del2