• Anonym
    Äldre 15 Nov 15:20
    33402 visningar
    20 svar
    20
    33402

    Kondylom, någon som haft?

    Hej!

    En frågan, nån som har haft kondylom och blivit frisk? Jag har haft det i ett år och äntligen de senaste veckorna börjar det försvinna. Har behandlat mig om och om igen. Smärtfritt sex har ej existerat. Men, nu, verkar det gå mot ljusare håll. Har någon erfarenhet av detta?
    /Anonym

  • Svar på tråden Kondylom, någon som haft?
  • Okänd
    Äldre 15 Nov 15:22
    #0
    Meddelande borttaget
  • Anonym
    Äldre 15 Nov 15:27
    #0

    Jag fick kondylom av min M2B för fyra år sedan. Jag visste att han haft sjukdomen någon gång flera år tidigare. I mitt fall märkte jag inte ens någonting själv utan det kom fram i en rutingynundersökning. Sex var smärtfritt endast under behandlingen (avstod dock efter det första försöket) men för min del var sjukdomen borta efter en vecka. Jag har inte fått den tillbaka sedan dess.

    Kondylom är dock ett virus som kommer att finnas i kroppen och inte ens läkarna har kunnat svara mig om jag någonsin kommer att vara helt "frisk".

    Det finns länder i Norden där man inte behandlar kondylom överhuvudtaget eftersom den kan försvinna lika snabbt utan behandling.

    Hoppas att du blir bättre fort.

  • Anonym
    Äldre 15 Nov 15:29
    #0

    Alltså, meningen var att säga att sex var smärtsamt (inte smärtfritt) ..

  • Anonym
    Äldre 15 Nov 15:30
    #0

    Alltså, meningen var att säga att sex var smärtsamt (inte smärtfritt) under behandlingen...

  • Anonym
    Äldre 15 Nov 15:45
    #0

    Det låter som om din blivand fortfarande har kondolym, så nu smittar ni varandra i omgångar. Se till att bli behandlade båda två samtidigt och ha ej oskyddat sex under den tiden!

  • CyberP­et
    Äldre 15 Nov 18:15
    #0

    Kondylom är ett virus, så jag tror inte man blir av med det så lätt. Det är väl därför det är så viktigt att man håller reda på smittkedjor osv osv.

    Kan berätta att jag INTE har kondylom men däremot är mitt virus i halsen samma typ av Humanpapillomvirus så de är släkt och kommer från samma gren av HPV. Det pågår en studie här i Sverige av topprankade virusforskare med ett vaccin mot Kondylom (eller mot viruset kanske man ska säga) och så vitt jag vet har de gjort en klinisk studie redan med 1000 kvinnor med Kondylom och fått väldigt goda resultat.

    Då Kondylom kan orsaka cancer i livmodern är det ju viktigt att man hittar en bot, och det verkar vara på gång. Så håll ut tjejer, det kanske finns ett vaccin om bara nåt år eller så!

    Petra

  • Anonym
    Äldre 16 Nov 02:21
    #0

    jag fick det av mitt ex när han hade vart otrogen... ja, som ett paket på posten va det... gick till gynekologen som konstaterade att det var kondylom och inte bara det... den lille f*n hade klamydia oxå så där stod jag med hakan vid knäna... jag hade tur för klamydia botas av en penecilin kur o kondylomen försvann av sig själv efter ca 2 månader. jag var ju naturligtvis singel direkt efter jag fick veta så jag hade ingen sex så jag vet inte hur det är o ha sex då men som sagt: hoppas du blir frisk o kry det finns hopp.
    lyckokramar

  • Anonym
    Äldre 16 Nov 08:45
    #0

    Min sambo har kondylom, men har inte haft vårtor på ett bra tag. Jag ber barnmorskan kolla när jag är på kontroll för p-piller och jag har inget än i alla fall.

    Hon sa att när man har haft kondylom länge (min sambo blev smittad för ca 15 år sedan) så kommer vårtorna mer och mer sällan. Det läker liksom ut, fast viruset finns ju kvar i kroppen förstås.

  • Anonym
    Äldre 16 Nov 09:50
    #0

    Jag har försökt bli av med det i över 2 år, både med hjälp av frysning (aj aj aj) och med hjälp av salva eftersom det kommer tillbaks efter varje frysning
    Någon som har nåt annat bra tips kanske?

  • Anonym
    Äldre 16 Nov 10:48
    #0

    När jag var 16 år och gick till gynekologenför första gången, konstaterades det att jag hade kondylom, först var det bara ett par inne i vaginan, och då jag skulle på återbesök en vecka senare, för att dikutera behandlling....då hade jag fått så många att det liknade en vindruvsklase! Så jag fick en snabb tid till sjukhuset, och där sövdes jag ner och de brände bort vårtorna med laser. Efter det har jag aldrig haft ngr besvär, och det är 12 år sedan nu.
    Jag vet inte om jag har sällsynt gott läkkött eller ej, men samma sak var det då jag fick herpes i underlivet, har bara haft ett utbrott.....för 10 år sedan!

Svar på tråden Kondylom, någon som haft?