• maroel
    Äldre 13 Oct 09:18
    1477 visningar
    11 svar
    11
    1477

    Blivnade brudar som ska gifta sig utomlands sökes!!

    Hallå!
    Finns det någon mer än jag som ska gifta sig utomlands? Jag är från Norrköping. Skulle vara kul med träffar och ge råd och tips! Hoppas ni hör av er.

  • Svar på tråden Blivnade brudar som ska gifta sig utomlands sökes!!
  • Snowfl­ake
    Äldre 13 Oct 10:40
    #0

    Hej

    Vi ska gifta oss utomlands den 1a feb på Koh Lanta, thailand.
    Var ska ni gifta er och när?

  • maroel
    Äldre 13 Oct 10:54
    #0

    Hej!
    vad kul!
    Vi ska gifta oss i Torrevieja, Spanien. Sommaren -07. Inget datum ännu...
    Vi tänkte med ta Thailand, men som vi förstod gick det inte att gifta sig där, om inte den ena var skriven där. Eller?

  • Snowfl­ake
    Äldre 13 Oct 13:06
    #0

    jodå, det går visst att gifta sig där även om man inte är skriven där..lite mer pappersjobb bara ..
    Vi har tagit hjälp av en arrangör därnere som hjälper till med det

  • maroel
    Äldre 13 Oct 13:11
    #0

    Vilket skit då!! Inte att du ska gifta dig,alltså . Är glad för er skull!
    Utan att jag inte kollade det mer... men, men Spanien blir bra. Vi trivs där, och reser återkommande till Torrevieja.
    Som jag förstod på sv kyrkan så har dom inte vigrätt i Thailand, utan man måste då göra den lagliga vigseln på hemmaplan, och "bara" en ceremoni uta laglig grund då i Thailand.
    Däremot tar vi bröllopsresan till Thainad. åker nog lite senare, januari -08.

  • maroel
    Äldre 13 Oct 13:19
    #0

    Finns det något enkelt sätt hur man går tillväga för att kunna gifta sig i Thailand? Min kollega vill det, men stoppades av samma budskap och information.
    Hur gjorde du, vem kontaktade du?
    Tack, tack och trevlig helg på dig!

  • Snowfl­ake
    Äldre 13 Oct 13:30
    #0

    Hej,

    Jag kontaktade Travelinsight, det är några svenskar som numer bor i Thailand som har det företaget.
    Det hjälper till med allt jag vill ha hjälp med in för ochunder bröllopet..

    Kika in på: www.travelinsight.net

  • maroel
    Äldre 13 Oct 13:54
    #0

    tack så jättemycket!
    Den ska jag ge till henne.
    Förresten är du från mitt område? Norrköping / Linköping?
    undrar i så fall om du ska göra en Secret Box? och var och lite hur du gör den?

  • Snowfl­ake
    Äldre 13 Oct 17:21
    #0

    Nope, tyvärr är från Sthlm... men har också funderat på en secret box..

  • maroel
    Äldre 13 Oct 17:52
    #0

    När jag kollat så finns det massor med fotografer som gör boxar, om man jämför med lilla Norrköping...
    Så du ska nog kunna hitta en bra fotograf. Jag har väl tänkt lite att göra som en liten fin kartong själv, där jag lägger lite annat i också. Ex vis dikter, vårt första möte nerskrivet, en beskrivning av min blivande osv. Tror det kan bli fint och lite kul!

  • maroel
    Äldre 16 Oct 19:47
    #0

    Nu har vi äntligen fått en bokad tid till prästen! 9 augusti-07!!! Ser så enormt fram emot det!

  • Snowfl­ake
    Äldre 16 Oct 20:42
    #0

    oj, grattis!! Visst är det kul att ha fått ett datum att se framemot och planera inför...
    detkänns mer på riktigt då

Svar på tråden Blivnade brudar som ska gifta sig utomlands sökes!!